evangeliserende folders...

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Destinesia

Bericht door Destinesia »

Hahaha ...ja die vreselijke uit het amerikaans vertaalde stripboekjes ken ik ook nog wel. :lol:
o'n vreselijk overdreven "dronkaard" met losse handjes die er zogenaamd vreselijk godslasterlijk op los leefde en niets wilde weten van de waarschuwingen van zijn bekeerde vrienden en dan voor de troon van god verschijnt en door een engel naar de hel gebracht werd. Vervolgens huilde en schreeuwde en spijt had. Maar een zware stem klonk dan van de troon: "Het is te laat".

Wat een vreselijk boekje.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

XcsM schreef:Hahaha ...ja die vreselijke uit het amerikaans vertaalde stripboekjes ken ik ook nog wel. :lol:
o'n vreselijk overdreven "dronkaard" met losse handjes die er zogenaamd vreselijk godslasterlijk op los leefde en niets wilde weten van de waarschuwingen van zijn bekeerde vrienden en dan voor de troon van god verschijnt en door een engel naar de hel gebracht werd. Vervolgens huilde en schreeuwde en spijt had. Maar een zware stem klonk dan van de troon: "Het is te laat".

Wat een vreselijk boekje.
Ja, precies, ik herinner me de dronkaard. Zijn die idiote strips ook op het internet te vinden? Ze zullen inderdaad wel allemaal amerikaans zijn.
Ik ergerde me er ook altijd aan dat alles altijd uit amerika kwam, boeken, predikers, films, tractaten, alle opwekkingen, nieuwe bewegingen. Alsof het christelijk geloof geheel op amerikanen draait.
Born OK the first time
Destinesia

Rereformed schreef: Ja, precies, ik herinner me de dronkaard. Zijn die idiote strips ook op het internet te vinden?
Ongetwijfeld. Ik zal eens zoeken of ik nog zo'n boekje ergens kan vinden om te achterhalen welke organisatie ze uitbracht. Misschien ga ik wel eens bij Maasbach langs hier in Den-Haag. Daar liggen er vrachten van in de schappen. Vaak nog gratis ook.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ha, ik vind al wat. The full text of the Full Gospel. En helemaal gratis! Halleluja

Where will you spend eternity? A bestseller! In de aanbieding!!
http://www.gnpcb.org/product/663575724063

Bent u op weg naar de hemel? 17 populaire mythen ontmaskerd door het woord van God!!
http://www.gnpcb.org/product/663575722311

Johannes 3:16
Uitgelegd en verklaard door "best-selling author Max Lucado"!!
http://www.gnpcb.org/product/663575731610

Jij bent bijzonder!! All time best-selling tract!!!
http://www.gnpcb.org/product/663575730996

Alle tractaten over hemel en hel!!!
http://www.gnpcb.org/catalog/heaven.hell

Hell? Suppose it's true after all!!
Afbeelding
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Holy Horror! Ik krijg per ongeluk alweer zo'n kleuterchristeninternetsite onder ogen:
Bleeting sheep of Jesus schreef:God is getting tired of playing with us.
He’s tired of having to tell us the same thing over and over.
How many tsunami’s, floods, forest fires, earthquakes, wars
do we have to see before we believe the Word of God?
How much violence do we have to see or be a part of before we realize that the end is near?
http://lisamommaoffour.blogspot.com/200 ... rnity.html

Christelijk geloof = geboren uit negativiteit gekoppeld aan armzaligheid van geest
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Deze is heel mooi, met echte helse muziek op de achtergrond om in de sfeer te komen.

Let op hoe je PATHOLOGISCHE gelovigen altijd kunt herkennen. Ze schrijven om de twee zinnen een SCHREEUWEND woord.
EVERLASTING FIRE!
There is NOTHING you can do...
PRECIOUS BLOOD Afbeelding
Born OK the first time
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

@ Rereformed,

Deze link zal jou helemaal verdrietig maken. Het gaat over beloning en straf. Het is gewoon te gek voor woorden wat daar allemaal staat.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Because our own anger is often selfish and mean, we may find it difficult to understand how a God of love can be angry. But God's anger is pure and just. As the supreme justice of the universe, He cannot allow sin to enter Heaven.
Bron: http://www.gnpcb.org/product/663575724063

Op deze wijze moeten zilen gewonnen worden?
God heeft er berouw van de mens gemaakt te hebben omdat ‘al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was’. De lezer blijft nu met een stapel vragen achter en staat perplext: Vijf bladzijden geleden was alles wat God gemaakt had goed. En nu is het mooiste wat Hij gemaakt heeft, de mens, die bovendien naar Zijn beeld gemaakt is, zo slecht geworden dat er in hem niets maar dan ook niets goeds meer over is. Ten alle tijden doet hij niets anders dan slechtheid. De schepping die eerst zo geweldig mooi leek was dus maar een probeerseltje, en God veegt nu alles van tafel. Alles moet worden uitgeroeid. Ik durf het woord bijna niet in mijn mond te nemen, want ik ben na de nazitijd geboren, maar het staat in het heilige boek: ‘Ik zal de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels uitroeien, want ik heb er spijt van dat ik ze gemaakt heb’. Uitroeien? Verdelgen? Ook de kleine kinderen? Ook de dieren? Hoe hebben die enige schuld? En God heeft spijt? Als een mens ergens berouw van heeft zeggen we dat hij gezondigd heeft en zich moet bekeren. Maar nu heeft God er berouw van dat Hij de mens gemaakt heeft en heeft hij het recht om alles van tafel te vegen en opnieuw te beginnen. Hij hoeft er zijn verontschuldigingen niet voor aan te bieden. Hij hoeft zelfs niet eens toe te geven dat Hij zich vergist had. Integendeel, het is allemaal de schuld van de mens die verkeerd doet. De mens zal alleen het oordeel ondergaan dat hij verdiend heeft. Nu ja, we moeten er maar aan wennen dat in de bijbel God soeverein is. Dat klinkt mooi, statig en koninklijk, maar het betekent eigenlijk dat Hij doet naar het Hem belieft, zoals een absoluut koning dat vroeger deed. Wanneer het tegen ons gevoel van rechtvaardigheid indruist moeten we ons onderwerpen en kunnen we de gevleugelde zinssnede -tevens irriterende dooddoener- gebruiken: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. We moeten het zondvloedverhaal ethisch maar aanvaarden. ‘t Is toch wel een beetje te begrijpen ook: we hebben allemaal wel eens een sneeuw- of zandkasteel gemaakt dat niet naar onze zin was en het even later in elkaar geschopt. Wie weet lukt het God de volgende keer iets beters te maken.

Maar wat lezen we nu? Op de gehele aarde bevindt zich nog één onberispelijke en rechtvaardige man, Noach, en hij en zijn familie krijgt genade. Hij wordt door God gered, we weten allemaal hoe. Op dit punt aangekomen zit iedereen die het verhaal volgt tegen God te roepen: hoe kunt U dat nu doen? U redt Noach en zijn familie, en daaruit groeit op den duur weer diezelfde mensheid die beter verdelgd kan worden. Het is dus echt de moeite waard niet. We zullen er allemaal later nog last mee krijgen. We zullen na zo’n zondvloed later allemaal ook vreselijk bang voor God zijn. Ik hoor ook nog iemand anders roepen: Als U Noach redt, kunt U nu echt niet nóg een paar mensen opzoeken die het niet verdienen de verdrinkingsdood te smaken? Die ergens op de hei gewoon wat schapen houden, een klein meisje misschien, dat wat met poppen speelt? Maar nee, God is onverbiddelijk, er worden zelfs nog meer dieren gered dan mensen, eerst twee van elke soort, en even later wordt het aantal van de reine dieren opeens vergroot tot zeven (of zeven paren). God heeft Noach blijkbaar uitgelegd dat er reine en onreine beesten zijn. Een deel van de reine dieren waren bestemd als slachtoffers, maar goed, ze mochten toch ruim een jaar langer leven.
bron: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/2a.htm

Ja, ja, God boosheid is rechtvaardig en puur en die van ons vaak egoistisch en gemeen :roll:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Apologetus schreef:Precies, die krampachtigheid van 'zieltjes redden' door de liefde van Jezus. Het was altijd een beetje paradoxaal. Aan de ene kant moest men zich toewijden aan de evangelisatie door het feit te negeren dat je er geen zin in had en je je er gewoon toe moest zetten. Aan de andere kant is daar het idee van het wachten tot God daar opdracht toe gaf (wat eigenlijk nooit concreet gebeurde, alleen tussen de oren). Het was meer een kwestie van schuldgevoel dan van werkelijke liefde voor die ander.
Deze tekst was mijn drijfveer om te evangeliseren:
Ezechiel 3:17-21 schreef: Mensenkind, ik stel jou aan als wachter over de Israëlieten: als je mij hoort spreken, moet je hen namens mij waarschuwen. [18] Als ik tegen een slecht mens zeg dat hij sterven zal en je waarschuwt hem niet, je zegt niets om hem te waarschuwen voor de goddeloze weg die hij is ingeslagen, niets om zijn leven te redden – dan is hij weliswaar een slecht mens die sterft doordat hij zelf schuldig is, maar ik zal jou voor zijn dood ter verantwoording roepen. [19] Als je een slecht mens daarentegen waarschuwt en hem zegt dat hij tot inkeer moet komen en hij gaat toch voort op zijn goddeloze weg, dan is hij zelf schuldig aan zijn dood, maar zul jij het er levend afbrengen. [20] Als een goed mens zich niet langer rechtvaardig gedraagt maar onrecht doet, en als ik hem dan ten val breng, zal hij sterven als jij hem niet waarschuwt. Hij zal sterven als gevolg van zijn zondig gedrag, en zijn goede daden zullen niet meer tellen, maar ik zal jou voor zijn dood ter verantwoording roepen. [21] En als je een goed mens voorhoudt dat hij niet moet zondigen en hij zondigt niet, dan blijft hij zeker in leven omdat hij zich heeft laten waarschuwen, en ook jij zult het er levend afbrengen.’
Conclusie: angst om verantwoordelijk te zijn voor de "dood" van een ander! was mijn drijfveer.
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

Rereformed schreef:
Ja, precies, ik herinner me de dronkaard. Zijn die idiote strips ook op het internet te vinden? Ze zullen inderdaad wel allemaal amerikaans zijn.
Ik ergerde me er ook altijd aan dat alles altijd uit amerika kwam, boeken, predikers, films, tractaten, alle opwekkingen, nieuwe bewegingen. Alsof het christelijk geloof geheel op amerikanen draait.
Duh, waarom denk je dat de hele wereld "Fuck America!" roept? Dat denken ze ze niet alleen bij geloof maar ook bij al het andere. Die denken dat de hele wereld om amerika draait.
:roll:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Yoyo schreef:Duh, waarom denk je dat de hele wereld "Fuck America!" roept? Dat denken ze ze niet alleen bij geloof maar ook bij al het andere. Die denken dat de hele wereld om amerika draait.
:roll:
Meer nog vinden Amerikaanse predikers dat zij het allemaal weten. Altijd wanneer er een Amerikaanse prediker kwam in de kerk (ik bezocht een kerk in Amsterdam) dan kwamen ze vertellen dat zij niet snapten dat "wij" christenen dit allemaal toelieten. :roll:

De wallen, de coffeshops e.d. waren allemaal de schuld van de slappe Nederlandse christen! Nee, zij in Amerika hadden het allemaal veel beter voor elkaar.

Hoogmoed, arrogantie en betweterigheid "siert" menig Amerikaanse ggristen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kochimodo schreef:@ Rereformed,

Deze link zal jou helemaal verdrietig maken. Het gaat over beloning en straf. Het is gewoon te gek voor woorden wat daar allemaal staat.
Peter is op z'n best hier!
ik vraag me altijd af bij deze mensen wat de psychologie erachter is. Waarom hebben deze mensen er zo'n behoefte aan uit de doeken te doen hoe het zit met hemel en hel, beloning enb straf, gradaties enz. Is het wellicht een soort machtswellust van iemand aan wie het geheel ontbreekt aan macht.
Born OK the first time
Destinesia

Ik heb niet eens zin om alles te bekijken. Ik krijg er nog de kriebels van.
Kochimodo schreef:Deze tekst was mijn drijfveer om te evangeliseren:
Ezechiel 3:17-21 schreef: [tekstgedeelte.
Ja vreemd dat soort teksten die je worden voorgeschoteld in een preek, of uit een boek. Gewoon compleet uit z'n verband gehaald en ver-christelijkt. Deze teksten zijn niet aan christenen gericht maar aan de Israelieten. Deze tekst heeft dus niets te maken hebben met aansporing tot "wereldevangelisatie" want er was nog geen "evangelie".Deze tekst heeft helemaal niets te maken met niet-joden. Ik vertel Kochimodo hier niks nieuws trouwens.

Als je er over nadenkt..Heeft iemand ooit ergens een Joods orthodox evangelisatieteam in Nederland op straat gezien die mensen probeerden te bekeren op basis van deze teksten? Raar dat christenen dat wel ineens gingen doen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Wie weet lukt het God de volgende keer iets beters te maken. bron: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/2a.htm

Ja, ja, God boosheid is rechtvaardig en puur en die van ons vaak egoistisch en gemeen :roll:
En het vreemde is dat mensen hier altijd opnieuw en opnieuw intrappen! Ik ben op het moment bezig uit nieuwsgierigheid het boek van Ouweneel "De God die is" door te lezen en kom daar deze passage tegen:
Ouweneel schreef:Xu Yongze, die lange tijd voorzitter is geweest van de leidersraad van de zo'n 60 miljoen leden tellende huisgemeentenbeweging in China, schreef onlangs: 'ik geloof dat God de atheïstische regering heeft toegestaan de oude structuur van de Chinese kerk [van vóór 1949] te vernielen, zodat Hij haar geheel volgens zijn voornemen kon herbouwen. Hij begon met weinig en heeft er veel van gemaakt! Het simpele feit dat de Chinese kerk gegroeid is en vandaag bestaat uit een menigte van tientallen miljoenen, is niet alleen een bewijs van het bestaan van God, maar ook van zijn onvergelijkelijke macht.'
Lees ik dit goed? Kan een wetenschapper, een intelligent mens, echt zo'n gedrocht van een redenering neerzetten om zijn God aan de man te brengen? Ja, ik lees het goed, Ouweneel schrijft erachteraan: "Dat vind ik een indrukwekkend getuigenis."
Is het mogelijk dat bij hem niet meteen de gedachte opkwam dat het niet bepaald voor zijn God pleit dat het wel 1900 jaar duurde voordat Hij eindelijk wat interesse kreeg in Chinezen? Is het mogelijk dat iemand geen wenkbrouw ophaalt wanneer hij leest dat God kerk vernielt? Hebben al die brave europeaanse en amerikaanse christenen in vroeger eeuwen hun geld voor de zending in China helemaal in de beerput zien gaan? Waarom moet God altijd opnieuw beginnen om er eindelijk wat 'volgens zijn voornemen' van te maken? Is het mogelijk dat een denkend persoon hier echt een conclusie over het bestaan van God verbindt? Kan een eerlijk mens het in dit verband echt hebben over "onvergelijkelijke macht"? Heeft men geen weet van de fenomenale verspreiding van het moslimgeloof in haar begineeuwen? Of de fenomenale verspreiding van de ontkerkelijking in het Europa van na de 60-er jaren? Of die fenomenale kracht van al die Chinezen die niet voor het christendom kiezen?
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

XcsM schreef:Ik heb niet eens zin om alles te bekijken. Ik krijg er nog de kriebels van.
Ik had dezelfde reaktie.
Als je er over nadenkt..Heeft iemand ooit ergens een Joods orthodox evangelisatieteam in Nederland op straat gezien die mensen probeerden te bekeren op basis van deze teksten? Raar dat christenen dat wel ineens gingen doen.
Maar dit laat je juist zien hoe heidens het christelijk geloof is: zij is volledig gebouwd op hemel en hel denken, begrippen die helemaal niet tot het oorspronkelijke joodse geloof behoren, maar in het allerlei omringend heidens volksgeloof zijn uitgevonden.
Born OK the first time
Plaats reactie