Exposing Scientology op Youtube

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Piet5 schreef:Om verder te gaan met scientology zelf heb ik gemeend enkele staatsrechtelijke zaken bij een paar kamercommissies in te lichten i.v.m. de rechtsgang wat burgerrecht, strafrecht en gezondheidsrecht aan gaat. Groen Links en VVD reageerden positief vanuit die commissies en bespreken het daar met de commissieleden uit andere fracties. Het is interessant te zien wie er in zo'n commissie zitten, want kamerdebatten zijn interessant, maar in zo'n commissie debatteren de leden daarvan eerst over bepaalde onderwerpen.
Je doet weer rijkelijk vaag. Wat voor zaken heb je aangedragen? En wat bedoel je met "de rechtsgang wat burgerrecht, strafrecht en gezondheidsrecht aan gaat"?

Ben je op kritisch op Scientology of juist kritisch op hoe Scientology behandeld wordt?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

The Prophet schreef:
Piet5 schreef:Om verder te gaan met scientology zelf heb ik gemeend enkele staatsrechtelijke zaken bij een paar kamercommissies in te lichten i.v.m. de rechtsgang wat burgerrecht, strafrecht en gezondheidsrecht aan gaat. Groen Links en VVD reageerden positief vanuit die commissies en bespreken het daar met de commissieleden uit andere fracties. Het is interessant te zien wie er in zo'n commissie zitten, want kamerdebatten zijn interessant, maar in zo'n commissie debatteren de leden daarvan eerst over bepaalde onderwerpen.
Je doet weer rijkelijk vaag. Wat voor zaken heb je aangedragen? En wat bedoel je met "de rechtsgang wat burgerrecht, strafrecht en gezondheidsrecht aan gaat"?

Ben je op kritisch op Scientology of juist kritisch op hoe Scientology behandeld wordt?
Je laatste vraag is overbodig als je mijn postings hier leest.
Burgerrecht gaat over het burgerlijk wetboek, rechtspersonen, stichtingen, mantelorganisaties, bestuursrecht, echtscheidingen, enz.
Strafrecht gaat over fraude, leugens, bedreiging, chantage als represailles, etc.
Gezondheidsrecht gaat over de BIG-wet, kwakzalverij, bevoegdheden, bekwaamheden, enz.
Wees wijs op je levensreis.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Piet5 schreef:Je laatste vraag is overbodig als je mijn postings hier leest.
Geef nou eens gewoon antwoord.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

The Prophet schreef:
Piet5 schreef:Je laatste vraag is overbodig als je mijn postings hier leest.
Geef nou eens gewoon antwoord.
Waarop?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het lezen van je postings geven geen antwoord op de gestelde vraag:

Ben je kritisch op Scientology of juist kritisch op hoe Scientology behandeld wordt?

Dus kun je hier gewoon een concreet antwoord op geven?

Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit: ja ik ben kritisch op Scientologie of nee ik ben niet kritisch op Scientology maar op de manier waarop men Scientology behandeld.

En dit kun je dan ook nog toelichten.

Het lijkt me allemaal niet zo heel moeilijk om gewoon eens antwoord op simpele vragen te geven. Je schijnt hier wat moeite mee te hebben.

Kun je dan ook even antwoord geven op de vraag wat je precies hebt aangedragen bij de kamercommissies? Je hebt het over enkele staatsrechtelijke zaken. Wat precies? Maak dit ook eens concreet?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Sararje schreef:
Piet5 schreef:Ron Hubbard startte op straat en in publieke bijeenkomsten met zijn leer en de E-meter.
Hij paaide psychiaters in Amerika, die tegen elektroshocktherapie waren en leerde zo die wereld van binnenuit kennen. Zijn stichting kwam in aanvaring met diversen en toen die opgeheven moest worden had Hubbard daarmee de nodige ervaring met allerlei inspecties en justitie opgedaan om scientology te stichten met de sea org als ruggegraat van dat kerklichaam. Nu Hubbard dood is leeft zijn geest voort in de levens van diverse scientologen.
En dus? is daarmee de werking vand e E-meter aangetoond?
Wat betreft de E-meter werkt die, maar ten dienste van onbevoegde genezers, die ermee diagnostiseren.
Readers Digest mag scientology een criminele organisatie noemen. Als ik scientoloog was zou ik dat niet vermelden.
Ron Hubbard was een 'geniale gek' en dat geniale en die gekte zit in scientologychurch.
Ik wens scientology de wereld uit, maar hoe?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Piet5 schreef: Wat betreft de E-meter werkt die, maar ten dienste van onbevoegde genezers, die ermee diagnostiseren.
Bedoel je nu dat deze meter werkt of niet ?

Ik heb zelf al een E meter gevonden http://en.wikipedia.org/wiki/E-meter
maar hierbij gaat het om een kwakzalversgereedschap en ik durf gerust te stellen dat dit instrument niet meet wat het geacht wordt te doen en al helemaal niet geschikt is voor het stellen van wat voor mentale staat dan ook. Behalve die van al te grote goedgelovigheid der clienten.
It purports to measure the mental state or change of state of a person
Alleen dit al is een fraai staaltje holklap. Dit soort toestellen wordt eveneens in de quacksector door bioresonantietherapeuten benut. Deze gebruiken soortgelijke apparatuur als diagnose instrument.

http://www.skepsis.nl/bioresonantietherapie.html
http://www.skepsis.nl/magneettherapie.html

En er is nog steeds gelegenheid om de werking aan te tonen :!:
http://www.skepsis.nl/diagnoses.html
Laatst gewijzigd door doctorwho op 07 jun 2008 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

De E-meter is een leugendetector op basis van de Wheatstone bridge techniek en als die in scientology verboden wordt dan valt eventueel gebruik door verbalisanten van een leugendetector weg en die ruimte wil justitie open houden. Omdat de E-meter omstreden is heeft scientology de Emeter geperfectioneerd, want steeds stond die Emeter op de lijst om staatsrechtelijk verboden te worden. Het sektenrapport van onze regering verwerpt het gebruik van de Emeter, maar er volgde (helaas) geen actie of verbod op het gebruik ervan in scientology.
Bij de Emeter krijg je in elke hand een metalen kokertje, verbonden met die Emeter met een wijzertje erop als de electrofysiologie van de handpalm daar aanleiding toe geeft. Ondertussen worden je tien vragen gesteld over je privacy en als het metertje uitslaat betekent dat voor hen dat je liegt en voor scientology ook dat je cursussen nodig hebt voor verbetering van je mentaliteit. Het apparaat dient de psychologische marktwerking ervan. De scientologypsychologie deugt niet.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Piet5 schreef:Ondertussen worden je tien vragen gesteld over je privacy en als het metertje uitslaat betekent dat voor hen dat je liegt en voor scientology ook dat je cursussen nodig hebt voor verbetering van je mentaliteit.
Ik vermoed dat het metertje altijd aanslaat.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Piet5 schreef:Bij de Emeter krijg je in elke hand een metalen kokertje, verbonden met die Emeter met een wijzertje erop als de electrofysiologie van de handpalm daar aanleiding toe geeft. Ondertussen worden je tien vragen gesteld over je privacy en als het metertje uitslaat betekent dat voor hen dat je liegt en voor scientology ook dat je cursussen nodig hebt voor verbetering van je mentaliteit. Het apparaat dient de psychologische marktwerking ervan. De scientologypsychologie deugt niet.
Huidweerstand, vochtigheid, lichaamssamenselling en temperatuur beinvloeden de meetuitslag. Bij zogenaamde stressmeters is dat ook het geval. Heb zelf een aantal cursrussen myofeeback bij Prof Eric Peper gevolgt. Het enige wa wel te meten is en iets zegt over een fysieke toestand nl mate van aanspannnig van oppervlakkig gelegen spieren is en myofeedback EMG meter. De rest is lauter subjectief. En inderdaad scientology deugt niet. Heb ooit tig jaren geleden onder het mom van enquete onder studenten in Amsterdam een eindeloze questionaire bij deze groep ingevuld. Na een paar bladzijden zag ik dat de vragenljsten er vooral op gericht zijn zwakke plekken te isoleren. Bij sollicitatieprocedures worden soms soortgelijke vragenlijsten gebruikt. Allleen gaat het daar om te bepalen of je een gechikte kandidaat bent en bij scientologiy gaat het om te bepalen of je een geschikt slachtoffer bent. Uiteindelijk wil scientology maar 1 ding van haar volgelingen. Namelijk geld.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

CXT schreef:
Piet5 schreef:Ondertussen worden je tien vragen gesteld over je privacy en als het metertje uitslaat betekent dat voor hen dat je liegt en voor scientology ook dat je cursussen nodig hebt voor verbetering van je mentaliteit.
Klopt, de E-meter is een veredelde weerstandsmeter en die zal altijd aanslaan, simpelweg omdat je huid altijd een zweet e.d. stroom zal geleiden maar je huid zelf een zeer goede isolator is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Sararje schreef:[Klopt, de E-meter is een veredelde weerstandsmeter .
Ik vind het meer een gepimpte weerstandsmeter :)

Afbeelding
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Sararje schreef:
CXT schreef:
Klopt, de E-meter is een veredelde weerstandsmeter en die zal altijd aanslaan, simpelweg omdat je huid altijd een zweet e.d. stroom zal geleiden maar je huid zelf een zeer goede isolator is.
De electrofysiologie van de E-meter en de huid is bekend en wetenschappelijk geanalyseerd door critici van scientology.
Het metertje slaat uiteraard altijd aan. De vragen volgen op de Oxford Capicity Test, een psychologische test, die in psychologische kringen ook bekritiseerd is, mede omdat scientology de antipsychiatrie steunt en dat betekent concurrentie en toetsing van methodes.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Piet5 schreef: De electrofysiologie van de E-meter en de huid is bekend en wetenschappelijk geanalyseerd door critici van scientology.
Het metertje slaat uiteraard altijd aan. De vragen volgen op de Oxford Capicity Test, een psychologische test, die in psychologische kringen ook bekritiseerd is, mede omdat scientology de antipsychiatrie steunt en dat betekent concurrentie en toetsing van methodes.
Heb je een link of referentie van de wetenshappelijke analyse die je noemt??
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Op een congres van de stichting Skepsis weerlegde een natuurwetenschapper de E-meter.
Ook kun je de E-meter bedriegen als je in dat circuit zit en degene, die dat uit vond is eruit gezet.
Ik weet geen namen van deze twee figuren.
Over de Oxford Capacity Test kun je zelf linken.
Waarom deze vragen? Verrijking van kennis? Of dienen van de mensheid?
Plaats reactie