Lezingen Herman Philipse

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

arthas
Forum fan

Bericht door arthas »

Philipse is een helder spreker. Veel van dit materiaal heeft hij al eens eerder besproken in de reeks Godsdienstfilosofie die ik bij home-academy heb aangeschaft. Wat ik zeer waardeer is dat Philipse heel beleefd blijft t.o.v. de mensen tegen wie hij argumeneert en erg op de bal speelt.
Juda heeft de bewoners van het bergland verdreven omdat JHWH met hem was, maar de bewoners van de vlakte heeft hij niet kunnen verdrijven: die hadden ijzeren strijdwagens.
Richteren 1:19
Job
Banned

Re:

Bericht door Job »

arthas schreef:Philipse is een helder spreker. Veel van dit materiaal heeft hij al eens eerder besproken in de reeks Godsdienstfilosofie die ik bij home-academy heb aangeschaft. Wat ik zeer waardeer is dat Philipse heel beleefd blijft t.o.v. de mensen tegen wie hij argumeneert en erg op de bal speelt.
Er zijn genoeg gelovigen die netjes en correct debatteren met hem. Ook deze 'atheïst':
http://www.ranselrazer.nl/god/Onherkenbare_waarheid.pdf

Job
"De geest is niet in het ik maar tussen ik en jij"
(Martin Buber)
windsurfer
Diehard

Re: Re:

Bericht door windsurfer »

Job schreef:
arthas schreef:Philipse is een helder spreker. Veel van dit materiaal heeft hij al eens eerder besproken in de reeks Godsdienstfilosofie die ik bij home-academy heb aangeschaft. Wat ik zeer waardeer is dat Philipse heel beleefd blijft t.o.v. de mensen tegen wie hij argumeneert en erg op de bal speelt.
Er zijn genoeg gelovigen die netjes en correct debatteren met hem. Ook deze 'atheïst':
http://www.ranselrazer.nl/god/Onherkenbare_waarheid.pdf

Job
mooie tekst, weet je of er ook een repliek van Philipse op is?
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Plaats reactie