Mekka
Moderator: Moderators
Maar laten we weer on topic gaan. De vraag die door de TS werd gesteld was of zijn houding misschien extra geschikt was om betere denkbeelden of invallen te krijgen. Zijn houding was hoofd naar beneden dus laag tov de rest van het lichaam, dan stroomt het bloed naar je hersenen, dat kan de reden zijn.
Misschien de volgende keer eens helemaal op je kop gaan staan in de sauna en dan zien of dat hetzelfde of misschien nog beter effect geeft.
Misschien de volgende keer eens helemaal op je kop gaan staan in de sauna en dan zien of dat hetzelfde of misschien nog beter effect geeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
siger
siger schreef:En dus blijf ik met de vraag zitten: waarom maken jullie iets onnatuurlijks van gewone verschijnselen?Raven schreef: Zoek eens een stroompje of meertje op in een bos en ga daar met je rug tegen een boom zitten, turend over het water, blik op oneindig.
Het zal je verbazen hoeveel beter je over dingen na ken denken.. en ja dat IS al een magisch ritueel.
Wel de plek netjes bedanken voor de inzichten die je gekregen hebt.
In jouw geval dan: waarom noem je dit een magisch ritueel en niet gewoon wat mijmeren op een mooi rustig plekje?Raven schreef:Iets ONNATUURLIJKS ?
Je zal nu toch niet met zo'n flauw antwoord komen als "magisch is ook natuurlijk"? Je kan niet de ene keer bijzonderheid opeisen en de andere keer gewoonheid, al naar gelang de vraag die men stelt. Het valt me nog altijd op trouwens dat je zelfs na al die post nog altijd maar mondjesmaat over je wereldbeeld vertelt. We zitten hier stilaan met z'n twintigen te raden waar je het over hebt.
Ja als je graag van je stokje wil gaan ...Kitty schreef:Maar laten we weer on topic gaan. De vraag die door de TS werd gesteld was of zijn houding misschien extra geschikt was om betere denkbeelden of invallen te krijgen. Zijn houding was hoofd naar beneden dus laag tov de rest van het lichaam, dan stroomt het bloed naar je hersenen, dat kan de reden zijn.
geen aanrader..
Het is wel zo dat mensen die een flauwte hebben het beste met hun hoofd tussen de knieen kunnen gaan zitten
Magie is een natuurlijk iets ja, sla er maar eens een goed boek op na, maar goed dat wilde je vast niet als antwoord.siger schreef: In jouw geval dan: waarom noem je dit een magisch ritueel en niet gewoon wat mijmeren op een mooi rustig plekje?
Je zal nu toch niet met zo'n flauw antwoord komen als "magisch is ook natuurlijk"? Je kan niet de ene keer bijzonderheid opeisen en de andere keer gewoonheid, al naar gelang de vraag die men stelt. Het valt me nog altijd op trouwens dat je zelfs na al die post nog altijd maar mondjesmaat over je wereldbeeld vertelt. We zitten hier stilaan met z'n twintigen te raden waar je het over hebt.
Het is de bedoeling dat je je openstelt voor de energieen die daar "rond hangen". Als je gaat zitten en je sluit je af voor je omgeving heb je er lang niet zoveel profijt van.
- Blackadder
- Ervaren pen
CheckRaven schreef:
*proest*![]()
Ik kan in elk geval met je lachen , dat valt alweer mee
Maar als je heksje wil spelen, moet je ook een beetje een environmentalist zijn he.. spinnen niet plat slaan maar netjes buiten zetten![]()
hier blijf ik in gebrekeNiet de christelijke feestdagen vieren maar wel de overgangen van de seizoenen.
Checkzelf brood (kunnen) bakken
Toch 2 uit 3
nou DIE feesten zijn wel gestoeld op dingen die aantoonbaar zijn .. Litha = de kortste dag bijvoorbeeld.. heerlijk om lekker te gaan picknicken en 's avonds een barbeknoei ofzoBlackadder schreef:hier blijf ik in gebrekeNiet de christelijke feestdagen vieren maar wel de overgangen van de seizoenen.
(of nog beter grillen boven een echt fikkie)
- Blackadder
- Ervaren pen
-
siger
Misschien heb je je een fout beeld gevormd van hoe ongelovige mensen hun wereld beleven. Misschien huldig je de antieke opvatting dat het lichaam een dood ding is dat geanimeerd wordt door een fijnstoffige dubbelganger die dit lichaam bewoont tot hij of zij vlucht voor de pijn van de doodsstrijd, een fijnstoffige dubbelganger die de echte drager is van zintuiglijke waarnemingen, gevoelens, gedachten etc... (je weet wel, zoals een doorschijnend iemand opstaat uit zijn slapende zelf in een slechte film.)Raven schreef:Het is de bedoeling dat je je openstelt voor de energieen die daar "rond hangen". Als je gaat zitten en je sluit je af voor je omgeving heb je er lang niet zoveel profijt van.
Tot nog niet zo lang geleden werd licht bijvoorbeeld als iets geestelijks beschouwd, en kon je dus niet veel zien gebeuren of er zaten geesten achter.
Moderne mensen die niet in geesten geloven, beseffen evenwel dat er licht is, dat er heerlijke rustige plekjes zijn in de natuur, dat er ontroerende muziek is, meer zelfs, ze genieten er dagelijks van.
Daarom vraag ik me af of je niet per vergissing denkt dat een atheist geen ziel heeft en ronddoolt als een wezenloze zombie of robot?
Lent is in de knoppen! De tijd van ontluikend leven, korte rokjes, ja, en sex!, de paashaas en het ei...
...en toen besloten de christenen om juist in plaats daarvan een gruwelijk horrorverhaal op te gaan dissen. Het enige lichtpuntje dezer dagen is dan gelukkig nog de Matheuspassion (en dan bedoel ik de muziek, niet de tekst), die ik trouwens het hele jaar door draai, ondanks de "traditie".
Maar om vervolgens een voorchristelijk animistiche "Klazien uit Zalk" tot lichtend voorbeeld en als alternatieve levensfilosofie te bombarderen, is nauwelijks een stap vooruit te noemen.
Zoals christenen de moraal claimen, claim jij de natuur, Raven.
...en toen besloten de christenen om juist in plaats daarvan een gruwelijk horrorverhaal op te gaan dissen. Het enige lichtpuntje dezer dagen is dan gelukkig nog de Matheuspassion (en dan bedoel ik de muziek, niet de tekst), die ik trouwens het hele jaar door draai, ondanks de "traditie".
Maar om vervolgens een voorchristelijk animistiche "Klazien uit Zalk" tot lichtend voorbeeld en als alternatieve levensfilosofie te bombarderen, is nauwelijks een stap vooruit te noemen.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Ik claim niks schatFjedka schreef:Lent is in de knoppen! De tijd van ontluikend leven, korte rokjes, ja, en sex!, de paashaas en het ei...
De natuur doet wat ze zelf wil .. die laat zich niet claimen.. Alleen als trouwe onderdaan kan je WEL eens wat vragen
O.k. Raven. Vergeef mijn botheid. Vraagje dan.
Ik ga wel eens wandelen met de hond in een particulier bos van een of andere Jonkheer, waar een prachtige ongeveer 300-jarige beuk staat. Een magische plek, bij wijze van spreken. De meeste verstokte artheist krijgt hier treehugneigingen, so to speak. Stel dat ik hier zou gaan zitten mediteren, in plaats van thuis, zou dat in jouw ogen een andere, of “diepere” ervaring opleveren?
Ik ga wel eens wandelen met de hond in een particulier bos van een of andere Jonkheer, waar een prachtige ongeveer 300-jarige beuk staat. Een magische plek, bij wijze van spreken. De meeste verstokte artheist krijgt hier treehugneigingen, so to speak. Stel dat ik hier zou gaan zitten mediteren, in plaats van thuis, zou dat in jouw ogen een andere, of “diepere” ervaring opleveren?
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.