moet de moeder van 8 kinderen het land uit?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

CXT schreef:Waarom moet ze precies het land verlaten?
omdat er spelregels zijn waar ze zich niet aan gehouden heeft.
spelregels gelden voor alle immigranten en de sancties zijn bekend.

blijkbaar heeft de moeder zich niet aan de regels gehouden en moet ze daarom het land verlaten. het aantal jaren illegaliteit of het aantal kinderen zijn geen argumenten.
Bosnie is politiek gezien save dus kunnen ze daar hun gezinsleven verderzetten
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

Er is een regel dat je niet door rood mag rijden. Mag dat de reden zijn dat iemand er uit moet? We zulllen allemaal denken nee.

Er is een regel dat je geen crimineel drugsnetwerk mag opbouwen. Dat is wel een reden om er uit te moeten, daar zijn de regels ook voor bedoeld: drugsdelicten,vrouwenhandel, huurmoord, zedendelicten.

Maar winkeldiefstal???? Daar is de bepaling niet voor bedoeld lijkt mij.

Nu deze mevrouw niet aan de regels voldoet, moet je je afvragen of er een situatie ontstaat voor dit gezin die ondraaglijk is als je de mensen terugstuurt. Is dat niet zo, dan moeten de ouders kiezen tussen hun kinderen hierlaten met de vader of met zijn allen terug.

Moeilijk geval, ik kan leven met uitzetting en ik kan leven met een uitzondering.
Kaiya
Geregelde verschijning

Bericht door Kaiya »

Maverick schreef:Moeilijk geval, ik kan leven met uitzetting en ik kan leven met een uitzondering.
Waarom bekijkt iedereen het vanuit de situatie van deze mensen? Nederland heeft een bevolkingsdichtheid van 500 mensen per km2. Deze mensen hebben besloten 8 kinderen te nemen en hebben daardoor de toekomst van hun kinderen en anderen niet gerespecteert (iedereen die meer dan 2 kinderen neemt is in mijn ogen een misdadiger). Ik vind dat het hele gezin per direcht terug moet worden gevlogen/gereden naar Srebrenica.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kaiya schreef:
Maverick schreef:Moeilijk geval, ik kan leven met uitzetting en ik kan leven met een uitzondering.
Waarom bekijkt iedereen het vanuit de situatie van deze mensen? Nederland heeft een bevolkingsdichtheid van 500 mensen per km2. Deze mensen hebben besloten 8 kinderen te nemen en hebben daardoor de toekomst van hun kinderen en anderen niet gerespecteert (iedereen die meer dan 2 kinderen neemt is in mijn ogen een misdadiger). Ik vind dat het hele gezin per direcht terug moet worden gevlogen/gereden naar Srebrenica.
Je kan er ook voorlopig 8 kinderen van maken.
Mevrouw is 33.
Haar oudste is 17.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kaiya
Geregelde verschijning

Bericht door Kaiya »

cluny schreef:
Kaiya schreef:
Je kan er ook voorlopig 8 kinderen van maken.
Mevrouw is 33.
Haar oudste is 17.
Des te meer reden om ze per direct terug te vervoeren naar Bosniakistan [land der Bosniakken, Bosniakistan, de naam die in radicaal Islamitische kringen wordt gegeven aan het gebied wat wij kennen als Bosnie en Herzegovina).
Laatst gewijzigd door Kaiya op 22 mei 2009 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het krijgen van veel kinderen is in ons land nog niet strafbaar. Dus ik vind dat geen argument om mensen terug te sturen. Dat speelt hier ook niet in de overweging waarom de vrouw terug wordt gestuurd, want de man en de kinderen mogen namelijk blijven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kaiya
Geregelde verschijning

Bericht door Kaiya »

Kitty schreef:Het krijgen van veel kinderen is in ons land nog niet strafbaar. Dus ik vind dat geen argument om mensen terug te sturen. Dat speelt hier ook niet in de overweging waarom de vrouw terug wordt gestuurd, want de man en de kinderen mogen namelijk blijven.
Justitieel gezien is het niet strafbaar, wat deze situatie helaas heel grappig maakt. Nederlanders zijn helemaal verstrikt in hun eigen filosofische denken, terwijl 'mensen uit minder ontwikkelde leden van de wereld' er non-stop op los broeden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Rouvoet heeft nog niet zo lang geleden het krijgen van meer kinderen juist gestimuleerd, dus ook hier verschillen kennelijk de meningen over. En dat was dan om de vergrijzing tegen te gaan. Maar dat is weer een andere discussie.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:Rouvoet heeft nog niet zo lang geleden het krijgen van meer kinderen juist gestimuleerd, dus ook hier verschillen kennelijk de meningen over. En dat was dan om de vergrijzing tegen te gaan. Maar dat is weer een andere discussie.
Om nog maar te zwijgen van de schouderklopjes die de paus in het "ontwikkelde" Europa krijgt als hij nog eens met een kweekprogramma de boer op gaat. Dus misschien toch wel dezelfde discussie?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is niet wat in dit onderwerp aan de orde is, hier gaat het om een moeder die vanwege winkeldiefstal geen verblijfsvergunning kreeg terwijl de rest van haar familie die wel heeft gekregen en dus als enige van die familie het land uit wordt gezet. Dus haar aantal kinderen is hier niet aan de orde. Als je het dus wil hebben dat zij vanwege haar aantal kinderen het land uit moet met haar familie dan heb je het dus over iets anders wat hier niet aan de orde is. Want dat zou namelijk dan niet alleen voor deze familie gelden maar voor alle families met een groot aantal kinderen en dat is hier de discussie niet.

insomnia
Forum fan

Re: moet de moeder van 8 kinderen het land uit?

Bericht door insomnia »

joaddan schreef:Na juli 2007 diende ze een verzoek in om in aanmerking te komen voor het generaal pardon. Dat is nu definitief afgewezen omdat Osmanovic een strafblad heeft. In 1999 werd ze twee keer veroordeeld voor winkeldiefstal. Ze moest vijf weken gevangenisstraf uitzitten. Voor de pardonregeling is maximaal één maand gevangenis toegestaan. Bovendien gaat het volgens de IND om recidive.
Dit lijkt me toch heel helder. Het criterium is maximaal 1 maand gevangenisstraf, daarnaast is er sprake van recidive. Je kunt je hooguit nog afvragen of 5 weken zitten nog in verhouding staat tot een winkeldiefstal.
Laatst gewijzigd door insomnia op 22 mei 2009 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
C'est le ton qui fait la musique
Kaiya
Geregelde verschijning

Bericht door Kaiya »

siger schreef:
Kitty schreef:Rouvoet heeft nog niet zo lang geleden het krijgen van meer kinderen juist gestimuleerd, dus ook hier verschillen kennelijk de meningen over. En dat was dan om de vergrijzing tegen te gaan. Maar dat is weer een andere discussie.
Om nog maar te zwijgen van de schouderklopjes die de paus in het "ontwikkelde" Europa krijgt als hij nog eens met een kweekprogramma de boer op gaat. Dus misschien toch wel dezelfde discussie?
Noem jij de Paus en Katholiek Europa ontwikkeld? Haha! De Paus en deze Mosselmannen veeg ik allemaal op een hoop. De 'Ik Heb Altijd Gelijk-Hoop'
siger

Bericht door siger »

Kaiya schreef:
siger schreef:
Noem jij de Paus en Katholiek Europa ontwikkeld? Haha! De Paus en deze Mosselmannen veeg ik allemaal op een hoop. De 'Ik Heb Altijd Gelijk-Hoop'
Dat is een hele opluchting. Ik voel me helemaal gerustgesteld. Was het moeilijk?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De vraag blijft toch of het wenselijk is om dergelijke buitenlandse gezinnen hier permanent te laten verblijven terwijl qua veiligheid het eigen land geen belemmering meer hoeft te zijn om gewoon daar te gaan wonen.
Wenselijk dus.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er valt wat voor te zeggen indien mensen een oorlog ontvluchten ze tijdelijk op te vangen zolang het gevaar duurt en ze indien het gevaar geweken is weer terug te sturen naar hun eigen land. Want je verleent ze toch asiel vanwege de onveiligheid op dat moment. Waarom mensen dan meteen voor altijd moeten blijven, is dan toch wat overdreven. En voor immigranten om economische redenen dienen gewoon strenge regels te zijn, zoals bewijs van economische onafhankelijkheid het aantonen van een aan een minimum gesteld eigen vermogen en het verkrijgen van werk binnen een bepaalde vooraf vastgestelde periode. Zoals ook in meerdere immigratielanden geldt. Alleen krijg je hier geen legaal werk indien je geen verblijfsvergunning hebt, een tijdelijke verblijfsvergunning in de vorm van een visum zou dan uitkomst moeten bieden. Heeft men in die vastgestelde periode geen werk gevonden, dan terug naar het land van herkomst. Het is alleen vrij lastig om te voorkomen dat mensen in de illigaliteit verdwijnen.

Plaats reactie