Vis met poten.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Vis met poten.

Bericht door doctorwho »

Heeck,

Interessante link van andersdenkenden die echter voor de in hun ogen aanwezige hiaten in de overgang van vis naar landdier gelukkig een immer passende stoplap bij de hand hebben.
Maar zoals we al hebben vermeldt, ontwerp alleen is niet genoeg!. De natuur onthult niet de identiteit van de Intelligente Ontwerper. Gelukkig heeft de Ontwerper dat al wel gedaan.
Als de aldus gevulde gaten anders opvulling krijgen door verdere ontdekkingen zijn er vast wel weer nieuwe oneffenheden die door de grote ontwerper ingevuld kunnen worden. Wel merkwaardig dat 99 procent van het ontworpene uitstierf en plaats maakte voor weer andere ontwerpen :?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Ontkenningen

Bericht door heeck »

Ontkennen van feiten blijkt voor sommige religieus gelovenden een sport apart.
Is het feit te groot, dan bestaat het grofste wapen uit "vervalsing" roepen.
Is het feit "te klein", zoals bijv. de proeven van Lenski met uiteen evoluerende "bacterium coli populaties, dan schuif je dat feit in de bak "micro-evolutie", die niet zou tellen als echte evolutie.

Komt het feit nog dichter bij dan past deze anekdote die ik via mijn Belgische connectie binnen kreeg:
Op een dag vraagt een meisje aan haar mama:
"Mama, vanwaar komen de allereerste ouders?"
"Wel," antwoordt haar mama, "God heeft de eerste mensen, Adam en Eva,  op de wereld gezet.
Adam en Eva hebben dan kinderen gekregen die op hun beurt ouders geworden zijn enzovoort, enzovoort.
Het is zo dat de humane familie is ontstaan."
Twee dagen later stelt het meisje dezelfde vraag aan haar vader.
Deze antwoordt: "Kijk, miljoenen jaren geleden evolueerden de apen langzaam tot wat de mensen vandaag zijn."
Het meisje staat perplex en loopt snel naar haar mama:
"Mama, waarom zeg jij me dat de eerste mensen door God op de wereld werden gezet, terwijl papa zegt dat mensen eigenlijk van de apen afstammen?"
Haar moeder antwoordt met een glimlach:
"Dat is heel simpel liefje. Ik heb je verteld over mijn familie en papa over de zijne!"

Vandaar dat gemengde huwelijken ongewenst zijn; er wordt niet één lijn getrokken.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
PietV.
Erelid

Re: Ontkenningen

Bericht door PietV. »

heeck schreef:
,,,,,,

Vandaar dat gemengde huwelijken ongewenst zijn; er wordt niet één lijn getrokken.
R.
Erg grappig. Een nieuwe invalshoek die we vaker zullen tegenkomen =D>
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
kiks
Bevlogen

Re: Vis met poten.

Bericht door kiks »

p.vroon schreef:
heeck schreef:
,,,,,,

R.
Erg grappig. Een nieuwe invalshoek die we vaker zullen tegenkomen =D>
Ik kom uit zo'n gezin. Nu begrijp ik waarom iedereen me zo'n rare snuiter vindt. :?

Groet,

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie