Geloof en twijfel

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

eef schreef:Maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk :wink:
M.a.w. waar jij in gelooft raakt ook voor jou kant nog wal. Ondoorgrondelijk betekent immers uiteindelijk dat je er geen touw aan vast kan knopen.
Als cchristen kan ik niet begrijpen waarom een atheist "gelooft" wat hij gelooft
Dit zal wellicht nog menigmaal aan je uitgelegd moeten worden, en spijtig genoeg waarschijnlijk voor de kat z'n viool, maar ATHEISME IS GEEN GELOOF. Het is het ontbreken van een geloof in het bestaan van een god.
Misschien denk jij dat de atheist de god waar jij in gelooft vervolgens d.m.v. geloof weer weg moet hokus-pokussen, maar zo werkt het dus niet.

Jij denkt dat de atheistische positie niet klopt. Maar als jij de onderbouwing voor jouw theisme kloppend kan krijgen, dan ben je de eerste.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Ik zat ook niet voor niets geloof tussen aanhalingstekens. wiat ff niet hoe ik t anders neer moet zetten. waarom ik heb neergezet dat Gods wegenondoorgrondelijk zijn weet ik niet en zal het daarom ook verwijdere, al zijn ze dat wel, maar ik interpeteer het meer met dat het zo groot is dat je het niet kan vatte, als je dat wilt noeme dat je er geen touw aan vast kan knope okeej, maar dat klinkt meteen zo negatief.

Ik zal ff beargumentere waarom ik weg haal dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn, aller eerst is het geen uitspraak die ik vaak doe, over deze uitspraak heb ik gezegt op een ander forum dat ik hem niet zal doen, en toch doe ik het. Sorry fdaarvoor en ik neem hem dus ook trug. Omdat ik me ook graag aan mn woord wil houden.
Plaats reactie