www.ronduit.nl

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

eef schreef:je kan mensen respecteren terwijl je het niet met die gene eens bent. Daar wordt iedereen gerespecteerd en met respect behandelt ongeacht wat voor iedeen die gene heeft. Niemand wordt uitgescholde of de dingen waar die voor staat worden gekleineerd. We geven onze menig plus argumenten zonder dat het iemand kwetst. Daar doen wij iig ons uiterste best voor.

Ik kijk om me heen, kijk naar het zonnenstelsel, kijk naar dieren ik kijk naar planten en ik zie bewijzen dat God echt bestaat.
Kijk dan als je toch aan het kijken bent ook even naar natuurrampen, overbevolking, kanker, aids en meer 'gezellige'zaken en kwesties
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Dan kan je zeggen waarom doet God er niets aan? maar leg de vraag ook eens bij jezelf neer...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

eef schreef:Dan kan je zeggen waarom doet God er niets aan? maar leg de vraag ook eens bij jezelf neer...
'tuurlijk. Tapdans er lekker omheen. Je wordt uitgenodigt tot introspectie, en schuift dat gemakshalve maar meteen af. Lekker makkelijk hoor.

Het punt is, dat je god ziet waar het je uitkomt, en alles dat niet met dat plaatje te rijmen valt schuif je af. Wat jouw geloof van nut is wordt als teken geinterpreteerd, en daar waar de wereld om je heen je geloof niet ondersteund gaat de smoezenmachine op volle toeren draaien.
Ooh; dit is wel mooi en nuttig. Hallelujah er is een god
Argh; dat is vreselijk en lelijk. Daar heeft god vast niks mee te maken gehad"

Leg jij DAT maar eens bij jezelf neer. Als het niet teveel gevraagt is tenminste.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jutter schreef:
eef schreef:Dan kan je zeggen waarom doet God er niets aan? maar leg de vraag ook eens bij jezelf neer...
'tuurlijk. Tapdans er lekker omheen. Je wordt uitgenodigt tot introspectie, en schuift dat gemakshalve maar meteen af. Lekker makkelijk hoor.

Het punt is, dat je god ziet waar het je uitkomt, en alles dat niet met dat plaatje te rijmen valt schuif je af. Wat jouw geloof van nut is wordt als teken geinterpreteerd, en daar waar de wereld om je heen je geloof niet ondersteund gaat de smoezenmachine op volle toeren draaien.
Ooh; dit is wel mooi en nuttig. Hallelujah er is een god
Argh; dat is vreselijk en lelijk. Daar heeft god vast niks mee te maken gehad"

Leg jij DAT maar eens bij jezelf neer. Als het niet teveel gevraagt is tenminste.
Hier is nog een smoes:
Het is mijn eigen schuld

Doet me erg denken aan de verhalen in de blijf-van-mijn-lijf-huizen
Mishandelde Vrouw schreef: Hij bedoelt het niet zo, hij houdt van me, hij heeft het al zo moeilijk.
Het is mijn eigen schuld ik had hem niet boos moeten maken, hij is zo lichtgeraakt
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

@Jutter
Ik schuif iets af? hier wordt de vraag gestelt waarom doet God niets? Dan leg je het bij een ander neer. een betere wereld begint bij jezelf.
En miss gebeuren er wel een heleboel dingen niet...

"Het is niet altijd wat het lijkt"

Twee reizende engelen stopten om te overnachten
in het huis van een rijke familie.
De familie was onbeleefd en weigerde de engelen te laten overnachten
in het gastenverblijf van hun landhuis.
In plaats daarvan kregen de engelen een kleine ruimte in de koude kelder.

Toen ze hun bed maakten op de harde vloer, zag de oudere engel
een gat in de muur en repareerde het.
Toen de jongere engel vroeg waarom hij dat deed,
antwoordde de oudere engel: “Het is niet altijd wat het lijkt.”

De volgende nacht wilden de engelen overnachten in een huis
van een erg arme, maar erg gastvrije boer en zijn vrouw.
Nadat ze het kleine beetje voedsel dat ze hadden met de engelen
hadden gedeeld, liet het echtpaar de engelen in hun bed slapen,
zodat ze een goede nachtrust hadden.

Toen de volgende morgen de zon opkwam troffen
de engelen de boer en zijn vrouw in tranen aan.
De enige koe die het echtpaar had, haar melk was hun
enige bron van inkomsten, lag dood in de wei.

De jongere engel was woedend en vroeg aan de oudere engel:
“Hoe kon je dit laten gebeuren?” De eerste man had alles,
toch hielp je hem, beschuldigde ze de oudere engel.
De tweede familie had weinig of niets, maar was bereid
alles delen en toch laat je hun koe doodgaan.
“Het is niet altijd wat het lijkt”, antwoordde de oudere engel.

“Toen we in de kelder van het landhuis waren,
zag ik dat er goud zat verstopt in het gat in de muur.
Omdat de eigenaar zo van hebzucht vervuld was
en niets van zijn rijkdom wilde delen,
heb ik het gat verzegeld zodat hij het niet zal vinden."

“Toen we afgelopen nacht bed van de boer sliepen,
kwam de engel des doods om zijn vrouw op te halen.
In plaats daarvan gaf ik hem de koe. Het is niet altijd wat het lijkt.”

Soms is dat precies wat er gebeurt als dingen niet zo uitpakken als had gemoeten..
Als je vertrouwen en geloof hebt, dan moet je er ook op vertrouwen
dat alle uitkomsten van de dingen die gebeuren altijd in je voordeel zijn.
Het kan wel een tijdje duren voordat je dat weet...

het is niet altijd wat het lijkt, als God iets niet laat gebeuren zie je dat niet, als het wel gebeurd zie je het juist wel. Wie zal zeggen dat God niet een heleboel stopt? Dat zie je niet dus kan je het niet zeggen

ik denk ik zeet het verhaaltje er nog maar een keer neer...

Deels is het ook mijn eigen schuld, want ik ben zo zondig als wat.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Bovenstane bewijst maar weer dat je God beter maar niet in je huis (=hoofd) kan toelaten, zonder toestemming maakt ie er een teringzooitje van....
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

elke drie seconden sterft een kind aan malaria

Hoe prachtig is gods schepping

het is niet wat het lijkt

dag roze wolkje!
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Miss zouden het er eigenlijk 6 zijn. maar het zijn er 3. Je weet niet wat God stopt, miss stopt ie wel veel meer dan de helft, maar wie zal het zeggen? je kan het toch niet zien. Als het er 1 was, hadden we nog gevraagt waar is God?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Miss zouden het er eigenlijk 6 zijn. maar het zijn er 3. Je weet niet wat God stopt, miss stopt ie wel veel meer dan de helft, maar wie zal het zeggen? je kan het toch niet zien. Als het er 1 was, hadden we nog gevraagt waar is God?
Als God barmhartig is en algoed zouden het er NUL zijn :!:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

En dan zou niemand meer verdriet hebben, niemand meer pijn niemand meer honger, hij zou ons hele leven bepalen. En dan zijn we robotjes.

Volgens mij wil jij dat wel graag erik, je blijft er zo op hameren dat God eens wat moet doen en dat als God er was niemand meer pijn zou hebben.

Wil je een robot zijn?
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:En dan zou niemand meer verdriet hebben, niemand meer pijn niemand meer honger, hij zou ons hele leven bepalen. En dan zijn we robotjes.

Volgens mij wil jij dat wel graag erik, je blijft er zo op hameren dat God eens wat moet doen en dat als God er was niemand meer pijn zou hebben.

Wil je een robot zijn?
Dus als mensen een gelukkig leven krijgen zijn we ineens allemaal robotjes ?

Het gaat erom dat die almachtige god van jouw het helemaal niet erg vind dat mesen verschrikkelijk lijden, en als die het wel vind, doet hij er niks aan, wat (gezien zijn almacht) hem medeschuldig maakt aan de pijn en ellende die een hoop mensen dagelljiks moeten doorstaan. Deze hele almachtige god die vol liefde is filosofie rammelt een beetje, op z'n zachts gezegd.

Niemand wil een robot zijn, maar toch zijn er zoveel misleide mensen, die als een robot god en zijn doctrines volgen, dit terwijl het bestaan van god nooit is aangetoond !
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Wil je een robot zijn?
Bad_religion verwoordt het prima, ik sluit me daar geheel bij aan.

Ik voeg daaraan toe:
Het ontbreken van ellende op deze wereld zou de mens een gelukkiger mens maken en geen robot.

Volgens jouw perspectief zijn we juist de marrionettepoppen van jouw god.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

het ontbereken van ellende.. waar komt die ellende vandaan? vaak door iets wat iemand zegt of doet. En vaak wordt dit dan je eigen menig genoemt. Als die ellende weg is, doen die mensen die dingen niet meer, is een deel van hun eigen mening weg. Dan bepaalt God wat je doet. Dat maakt je tot een robot.

God vind het wel erg als wij verdriet hebben. Vraag me af waar je dit op basseert, waarscheinlijk op de wereld om ons heen, maar je kan je mening beter baserenop het woord van God.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:het ontbereken van ellende.. waar komt die ellende vandaan?vaak door iets wat iemand zegt of doet.
Ellende heeft duizend en 1 oorzaken, maar jij doet het voorkomen alsof de ellende in de wereld bijna alleen maar door de mens veroorzaakt wordt, dat moet je wel want dat is in overeenkomst met de zondige mens.
Helaas is het zo dat ziekten zoals malaria, ebola, lepra, aids etc. en natuurrampen niet door de mens veroorzaakt worden, dit heeft dus niets meer met meningen te maken, het zijn simpelweg de keiharde feiten.
In de wereld van de atheïst kunnen we niet anders als deze feiten accepteren als feiten die nu eenmaal bij ons bestaan horen.
Maar de gelovigen hebben nu een probleem, want leg deze feiten maar eens uit in het licht van een almachtig, goedaardig wezen, dat kun je niet, nu niet en nooit niet.
Om onder die verantwoording uit te komen heeft het geloof dan maar de mens de schuld gegeven, maar zelfs dat kan de tegenstrijdigheid van het bestaan en wezen van in dit geval jouw god niet verklaren!
eef schreef:Als die ellende weg is, doen die mensen die dingen niet meer, is een deel van hun eigen mening weg.
Dit gaat dus niet op in de niet door mensen veroorzaakte ellende zoals hierboven beschreven.
eef schreef:God vind het wel erg als wij verdriet hebben. Vraag me af waar je dit op basseert, waarscheinlijk op de wereld om ons heen, maar je kan je mening beter baserenop het woord van God.
God vindt niets want deze entiteit is er eenvoudigweg niet in het oogpunt van de atheïst.
De conclusie die ik verder trek dat jouw god zoals beschreven in de bijbel niet kan bestaan is gebaseerd op indirect bewijs geleverd door diezelfde bijbel, dit heb ik ergens anders al duidelijk gemaakt.
Ik baseer mijn kijk op de wereld en wat daarin in gebeurd liever op wat ik hier en nu om mij heen zie en op de kennis van dit moment, dan op een hopeloos antiek boek met opvattingen en een kijk op de wereld van zo'n 2000 jaar terug.
Ik heb ooit al eens gezegd: "Wie in het verleden leeft zal nooit een toekomst hebben" en dat is hier uitstekend van toepassing.

Tijd om wakker te worden Eefje en de wereld te aanschouwen zoals hij werkelijk is :!:

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Ziektes worden verspreid door de mens...
ik zal me anders verwoorden miss dat je het dan snapt.

Als God zorgt dat de mens geen ellende meer mee maakt zal hij de dingen die de mens doet en zegt anders laten zijn. De dingen die de mens mee maakt zal die dan niet meer meemaken. God zal dan alle dingen moeten veranderen. Hij zal dan heel ons leven bepalen, alles wat we doen en zeggen en ons gebeuren zal hij bepalen. Zo is het leven van een robot. En dat is nou juist wat God niet wou.
Plaats reactie