heeck schreef:
Je mist wat ! Dat kan ik je verzekeren !
Zeker voor wat betreft het toegankelijkheid zijn voor niet gewenste feiten/redeneringen die de heersende gevoelens dreigen te verstoren.
Ik concentreer me maar op het wereldbeeld van de Germanen. De praktische toepassingen staan weer voor de deur. Maar ik heb al zoveel op- en aanmerkingen omtrent bestaande religies, dat ik alle nieuwe varianten maar vanaf een veilige afstand bekijk. Een kwestie van prioriteiten. Door Ramses Shaffy zijn we ingehaald. Zijn overlijden dwarsboomde de plannen van de EO. Om de propaganda-molen te laten draaien.
Ik hoop dat de kanttekeningen tegen Expelled zichtbaar worden binnen de EO. Ze hebben wel vaker een miskleun naar voren geschoven. In dit geval zou ik graag Thijs van den Brink naar voren willen trekken. Een van de weinige EO-journalisten die het lef heeft om in eigen boezem te kijken. En niet voetstoots, alles wat religie kan promoten omarmt. Door hem heeft bijvoorbeeld de charlatan Jan Zijlstra imago schade opgelopen. Knevel noemt zichzelf journalist maar buigt diep wanneer er naar hem gewezen wordt. Onafhankelijkheid is voor hem geen optie. De belangen van de achterban moeten tegenwoordig gekoesterd worden. De bovenstaande artikelen laten een beeld zien van omkoping, nazi-vergelijkingen en suggestieve informatiestromen. Hoezo normen en waarden in christelijk Hilversum. Of moeten we deze zoeken binnen de NCRV of KRO. En niet bij de orthodoxen die zichzelf evangelisch noemen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Tussen een aantal andere boeken deze het meest direct:
*)
Inevitable Illusions door Massimo Piatelli-Palmarini
met daarin een extra update over de onvermijdelijkheid en onuitroeibaarheid van die illusies.
Uit de intro: We reason in an intuitive, impromptu fashion, and are often convinved that we have reasoned. Hence we insist on the accuracy of our intuitions and conclusions. These are cases in which we truly don't listen to reason.
Iets dat ik bij mijn "veldwerk" kon zien gebeuren en dat is het ervaren waard.
*)
Supersense door Bruce Hood.
Erg verspreid over het hele boek heeft hij het wel steeds over het mentaal categoriseren dat helemaal niet rationeel is.
In het bijzonder p.104 over de impliciete regels bij babies voor het herkennen van entiteiten en ergens verderop moet dan wat staan over de betrekkelijk lage weerstand die er is om eigenschappen tussen entiteiten uit te wisselen.
De zon met een glimlach tekenen, de pratende boom etcetera
Beide boeken met veel referentie naar onderbouwing/bronnen.
Ik houd het onderwerp nog in gedachten voor verdere refs.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck schreef:
*)
Supersense door Bruce Hood.
Erg verspreid over het hele boek heeft hij het wel steeds over het mentaal categoriseren dat helemaal niet rationeel is.
In het bijzonder p.104 over de impliciete regels bij babies voor het herkennen van entiteiten en ergens verderop moet dan wat staan over de betrekkelijk lage weerstand die er is om eigenschappen tussen entiteiten uit te wisselen.
De zon met een glimlach tekenen, de pratende boom etcetera
Beide boeken met veel referentie naar onderbouwing/bronnen.
Ik houd het onderwerp nog in gedachten voor verdere refs.
Roeland
Ik ga dit laatste boek online aanvragen. Maar even tussenhaakjes; denk aan het on-topic beginsel. De relatie tussen expelled en een verdergaande discussie moet zichtbaar blijven. Het mag niet zo zijn dat elders restricties gemaakt zijn en hier de teugels losgelaten worden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!