De conclusie van SandamanHoek dat God bestaat

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: De conclusie van SandamanHoek dat God bestaat

Bericht door Kitty »

De film Zeitgeist is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe zoiets in zijn werk gaat. Men mengt ware gebeurtenissen met volslagen onzin met de bedoeling dat mensen vanwege de waarheden die ook in zo'n film voorkomen de bullshit ook voor zoete koek zullen slikken. En dat gebeurt inderdaad, niet al te kritische geesten trappen daar met beide voeten in. Missie van de filmmakers geslaagd!

In principe is de Bijbel ook zo opgesteld. Ware gebeurtenissen vermengt met mythes en geloofsverhalen, zodat ook de mythes en geloofsverhalen als waar worden geslikt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

hmz, als geld gewoon kan worden bijgedrukt waarom zijn er dan armen? Omdat het niet meer door goud gedekt is? Ik betwijfel het, het is een virtuele schuld, ergens op wat pc's. Een "getal", met een "uitgevonden" waarde, gerelateerd aan arbeid of bezit. Sjoemelen ... en anderen schulden laten afbetalen om rijk te worden. Zie de moves van die leuke belgische bankiers vorig jaar, "Beste klanten, ik heb fout geweest maar ik ga wel ontslagen worden met een bonus van 5 miljoen euro. Uw spaargeld is natuurlijk wel verdwenen!"
Al eens iemand dat in zijn handen gehad 5 miljoen euro, om wat fouten te maken???

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Skepke
Forum fan

Bericht door Skepke »

LordDragon schreef:hmz, als geld gewoon kan worden bijgedrukt waarom zijn er dan armen? Omdat het niet meer door goud gedekt is? Ik betwijfel het, het is een virtuele schuld, ergens op wat pc's. Een "getal", met een "uitgevonden" waarde, gerelateerd aan arbeid of bezit. Sjoemelen ... en anderen schulden laten afbetalen om rijk te worden. Zie de moves van die leuke belgische bankiers vorig jaar, "Beste klanten, ik heb fout geweest maar ik ga wel ontslagen worden met een bonus van 5 miljoen euro. Uw spaargeld is natuurlijk wel verdwenen!"
Al eens iemand dat in zijn handen gehad 5 miljoen euro, om wat fouten te maken???

MVG, LD.
Dit interesseert mij enorm, ik heb er al heel wat over gelezen en opgezocht.
Het is helaas niet zomaar een complottheorie, maar de harde realiteit... we blazen gewoon een luchtbel op.
Vrijdag ga ik naar de nieuwe prent van Michael Moore "Captalism: a love story" kijken, zoals gewoonlijk zal mijn 'bullshit-detector' paraat staan, maar ik vrees dat ik 'm niet zo vaak nodig zal hebben.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

SandamanHoek schreef:Hallo mensen,

Ik heb deze site zojuist zitten bekijken en ik moet toegeven dat het mij aan het denken zet. Ik ben een tijdje geleden (zo'n twee maanden) tot de conclusie gekomen dat God wel bestaat en zijn zoon onze verlosser is. Ik ben nog niet echt goed getraind in het Bijbelse geloof, en daarom heb ik van zowel gelovigen als atheisten informatie nodig om voor mezelf te bepalen wat mijn (absolute) waarheid is. Zoals deze site beweert zijn er veel tegenstrijdigheden te vinden in de Bijbel. Mij is het duidelijk dat de Bijbel niet gelezen dient te worden als een Suske en Wiske.
Welkom Sandaman,

Als gods woord niet net als het onvolprezen werk van Willy Vandersteen (zijn opvolgers waren valse profeten) te lezen en te bevatten is, dan zit er een contradictie in het woord van een verondersteld alwetende. Die blijkbaar niet weet hoe helder en voor één uitleg vatbaar te verwoorden wat hij wil zeggen. Dus niet alwetend en blijkbaar niet eens zelfs gedicteerd maar door anderen bedacht verdicht geredigeerd en in omloop gebracht. Case closed.
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Samante

Bericht door Samante »

LordDragon schreef: Al eens iemand dat in zijn handen gehad 5 miljoen euro
In de tijd dat ik bij de bank werkte zijn er giraal wel meer miljoenen door mijn handjes gegaan.
Overboekingen van een 25 tot 300 miljoen bijvoorbeeld waren gebruikelijk. Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan echter.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

ola samante, ahum, en heb je dat zelf 5 miljoen euro? :D

moest ik dat hebben, miljaar :)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Samante

Bericht door Samante »

LordDragon schreef:ola samante, ahum, en heb je dat zelf 5 miljoen euro? :D

moest ik dat hebben, miljaar :)

MVG, LD.
Nee hebben doe ik dat niet helaas. Ik heb ermee mogen werken. Maar ik koop wel iedere maand een staatslot, dus wie weet...
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

collegavanerik schreef:Hoe herken je een valse profeet?
"zie ik kom spoedig" :^o
Een dag is bij de HEERE GOD als duizend jaar. :evil3:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Marinus schreef:
collegavanerik schreef:Hoe herken je een valse profeet?
"zie ik kom spoedig" :^o
Een dag is bij de HEERE GOD als duizend jaar. :evil3:
Precies duizend jaar of relatief duizend jaar :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vroeger zeiden we (als kinderen), als we heeeeeeeeeeeeeeeel veel bedoelden:
"Wel duzend!!"
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Hier gaat een slotje op. Het was niet meer dan een hit-and-run.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Gesloten