Jij bent deel van het geheel, waarschijnlijk weet je het zelf wel.Waar ben ik morgen om 15:51u en wat doe ik daar?
- Joe Hn schreef:
Maar stel je voor;
De funtie van het internet is in mijn ogen het verleden in het heden samenbrengen, en daarmee de toekomst voorspellen (ik denk dat LordDragon wel weet hoe het computerprogramma heet, die voorspelt op basis van data imput).
Het is niet wat jij of ik doen(chaos), maar wat wij samen doen(orde).
Percies; uitgewerkt en klaar om met pensioen te gaan (pensioen/sterven).absolute orde bestaat niet, want dan kan een systeem niet meer op onvoorziene/chaotische invloeden reageren.
- LordDragon schreef:
Ik snap wat je bedoelt;De grens van chaos is een soort evenwichtsverhouding (niet 50/50) De verhouding wisselt voortdurend naar gelang de invloed van chaos en het slagen van de systemen om daar passende antwoorden op te vinden in de zin van evolueren en overleven.
- LordDragon schreef:
Maar dat betekent dat een cirkel rond is, slechts is het een gebogen lijn.
Alles heeft een begin/start en einde/finish, van het één naar het ander.
Alléén een globe is rond (hoewel hoekig), maar deze zet-uit en krimpt gelijk als het Universum (en dan zal deze ook wel hoekig zijn, met leven erop).
Ik begin af te dwalen merk ik, vandaar nu enkel nog jouw 50/50.
Kijk naar de evenwichtsbalk; wanneer wij met twee benen(een linkse en een rechtse) over één touwtje kunnen balanseren dan kunnen leven en dood dat ook.
Zie het leven als een lijn, en de balance is enkel in het midden(het orginele raakpunt van beide uitersten).
Dus; altijd in beweging blijven tot je er bij neervalt, het goede is slecht en vica-versa.Orde (stabiele samenwerking) en chaos (met elkaar in interactie zijnde losse verbanden in beweging) zijn kunnen beiden slechts verschijningsvormen zijn die even deterministisch zijn.
- Maarten schreef:
Dit gaat door tot je wenst het niet te weten, en dan probeer je maar weer wat chaos.
Paradox