Professor Hawking has twelve honorary degrees. He was awarded the CBE in 1982, and was made a Companion of Honour in 1989. He is the recipient of many awards, medals and prizes, is a Fellow of The Royal Society and a Member of the US National Academy of Sciences.
Je kan nu toch moeilijk zeggen dat deze man een niemendal is. Dat een wetenschapper tijdens zijn loopbaan wel eens een fout kan maken is toch normaal, het is toch ook maar een mens? Ik snap de heisa eerlijk gezegd niet goed.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
De enorme afweer tegen Hawking begrijp ik eigenlijk ook niet zo. Ik kan mij dan ook vinden in wat Lanier en LordDragon hier schrijven. Ik krijg nu ook de indruk dat het idee dat Hawking niet gerekend kan worden tot de vooraanstaande wetenschappers eerder een subjectieve mening is, dan een breedgedragen opvatting van huidige wetenschappers.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
Fellow of The Royal Society en Member of the US National Academy of Sciences, dat word je alleen als je overgewaardeerd wordt... . "Dat het vacuüm niet leeg is, heeft hele grote consequenties.", dat zijn woorden van Prof.dr. Robbert H. Dijkgraaf. Het werd voor het eerst gezien door... Hawking? Dat meen je niet!
Ga alsjeblieft ergens anders lopen bashen. Dat je de man niet zo ziet zitten ( ) prima, maar als je zo graag wilt laten zien dat hij weinig voorstelt, ga dan eens met H. een discussie aan.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Kitty schreef:De enorme afweer tegen Hawking begrijp ik eigenlijk ook niet zo. Ik kan mij dan ook vinden in wat Lanier en LordDragon hier schrijven. Ik krijg nu ook de indruk dat het idee dat Hawking niet gerekend kan worden tot de vooraanstaande wetenschappers eerder een subjectieve mening is, dan een breedgedragen opvatting van huidige wetenschappers.
mee eens,
en verder.. als je wetenschap serieus neemt zal je eigen ( en dus van anderen verschillende) theorieen moeten ontwikkelen om te kijken of daar een verdere 'doorgang" is. Als iedereen altijd in de zelfde richting zou blijven denken en de dingen nooit eens van de andere kant bekijkt , dan komen we natuurlijk helemaal nergens.
"Als er nooit iemand eigenwijs was geweest, dan liepen we nu nog in berenvellen"
Flauw als deze uitspraak mag zijn, zal geen enkele zelfrespecterende wetenschapper zich graag lenen voor het maken van kinderachtige lijstjes van "vooraanstaande" wetenschappers. Echter, wat buiten kijf staat, is dat deze man op het gebied van zwarte gaten, samen met meetkundige Penrose, een autoriteit is.
Dat R.Hermans beweerd dat zijn "The Nature of Space and Time", onjuist was, is absoluut geen argument om Hawkens niet als (zeer) serieuze wetenschapper te zien.
Vergis U niet meneer Hermans, het Newtoniaans tijdperk is voorbij, maakt dit newton een huichelaar? Zelfs de dagen van Einstein's relativiteit lijken geteld, mag ik nu beweren dat Einstein niet een serieus wetenschapper was? En de site waar U zich op bevind noemt Bertrand Russell in de doelstelling, een wetenschapper wiens belangrijkste werk "Principia Mathematica" 18 jaar na het laatste deel, met de grond gelijk gemaakt is door een 25 jarige snotneus met de naam Kurt Friedrich Gödel.
"De oorlog" tussen Susskin en Hawkins (niet Dawkins) ging slechts over één eigenschap van zwarte gaten, een debat dat ronduit twee decennia duurde en uiteindelijk werd beslecht, wat U kon weten als U werkelijk interesse in het onderwerp had of enig sinds nationalistisch was, door de Nederlander Gerard 't Hooft. Hilarisch, is deze nobel prijswinnaar een determinist. Iets waarvan de illustere makers der lijstjes weinig van moeten hebben.
Sintes schreef:
"De oorlog" tussen Susskin en Hawkins (niet Dawkins) ging slechts over één eigenschap van zwarte gaten, een debat dat ronduit twee decennia duurde en uiteindelijk werd beslecht, wat U kon weten als U werkelijk interesse in het onderwerp had of enig sinds nationalistisch was, door de Nederlander Gerard 't Hooft. Hilarisch, is deze nobel prijswinnaar een determinist. Iets waarvan de illustere makers der lijstjes weinig van moeten hebben.
Ach, tuurlijk is Hawkins een absolute topper. 't Hooft ook best wel (Nobelprijswinnaar).
Da wil nog nie zegge dat 't Hooft de wijsheid in pacht heeft.
Simplistisch als U het stelt, U raakt een snaar. Niemand heeft de wijsheid in pacht, het is jammer dat men een gewaardeerde wetenschapper, of onderzoek, als "onbetrouwbaar" of "niet serieuze" durven te bestempelen wanneer blijkt dat alwetendheid geen eigenschap van stervelingen is.
Sintes schreef:Simplistisch als U het stelt, U raakt een snaar. Niemand heeft de wijsheid in pacht, het is jammer dat men een gewaardeerde wetenschapper, of onderzoek, als "onbetrouwbaar" of "niet serieuze" durven te bestempelen wanneer blijkt dat alwetendheid geen eigenschap van stervelingen is.
Voor alle zekerheid, Hawkins en 't Hooft zijn natuurlijk eerste klas kanjers vanwege hun bijdragen aan de fysica. Daar is op mondiaal nivo echt geen sliempertje van discussie over.
Sintes schreef:Simplistisch als U het stelt, U raakt een snaar. Niemand heeft de wijsheid in pacht, het is jammer dat men een gewaardeerde wetenschapper, of onderzoek, als "onbetrouwbaar" of "niet serieuze" durven te bestempelen wanneer blijkt dat alwetendheid geen eigenschap van stervelingen is.
Voor alle zekerheid, Hawkins en 't Hooft zijn natuurlijk eerste klas kanjers vanwege hun bijdragen aan de fysica. Daar is op mondiaal nivo echt geen sliempertje van discussie over.
Waar het om gaat is dat niemand de wijsheid in pacht heeft.
Ooit was er op mondiaal niveau ook geen spoor van discussie over het "feit" dat de zon om de aarde zou draaien.
Als er ergens geen discussie over is, zegt dat geenszins dat men nu de "enige definitieve Waarheid" te pakken heeft, al zijn er nóg zulke kanjers aan het werk geweest.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Waar het om gaat is dat niemand de wijsheid in pacht heeft.
Ooit was er op mondiaal niveau ook geen spoor van discussie over het "feit" dat de zon om de aarde zou draaien.
Als er ergens geen discussie over is, zegt dat geenszins dat men nu de "enige definitieve Waarheid" te pakken heeft, al zijn er nóg zulke kanjers aan het werk geweest.
Ali schreef:
SVP De fysicus Hawking niet verwarren met de bioloog Dawkins
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ali schreef:
SVP De fysicus Hawking niet verwarren met de bioloog Dawkins
Nee, die Dawkins is bij lange na geen Hawking. Mocht ie willen.
Ali schreef:Nee, die Dawkins is bij lange na geen Hawking. Mocht ie willen.
Ik denk dat beiden zo hun merites hebben, binnen het eigen vakgebied.
Wat maakt de ene wetenschapper nou helemaal "groter" dan de ander?
Het aantal boeken dat een wetenschapper heeft geschreven?
Het aantal "Eureka!" momenten?
Het aantal prijzen dat hij/zij heeft gewonnen?
Of, daaruit voortvloeiend, het aantal fans dat deze heeft?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford