even voorstellen
Re: even voorstellen
Piet, dapper voel ik me niet hoor. Dat sommige mensen me nu anders aan zullen kijken omdat ik er vanaf ben gestapt, het zal best. De meeste westerse moslims (geboren hier of import) hebben volgens mij weinig benul van hoe streng er wordt neergekeken op afvalligen. Men leeft hier met alle vrijheden inclusief Nederlanders die islam heel exotisch en fascinerend vinden en hoofddoekjes prachtig (ik vind met een hoofddoekje op zich ook nog steeds niks mis). Wat ik hier doe, had ik niet in Saudie Arabie moeten doen. Er is onder geleerden een discussie over of geloofsafval de doodstraf verdient. De meesten zeggen van wel, en als ik het goed heb begrepen krijg je drie dagen de tijd om terug te keren naar islam als man. Accepteer je het niet, dan word je gedood.
Je ziet in de islam twee richtingen: de wat meer geintegreerde moslims bijv. die van wijblijvenhier.nl, die jolig poseren met hoofddoek naast een nederlandse met een giga pruik op (koninginnedag). In al hun joligheid vergeten ze voor het gemak dat alle atheisten, christenen, ietsisten die de islam niet accepteren, naar de hel gaan. Dan zijn er de wat strengere lui, zoals op ontdekislam, al-yaqeen en dergelijke. Die zeggen tenminste waar het op aankomt. Ik schaarde me als moslima eerst veilig onder de vrijere moslims, maar vind dat soort mensen gewoon hypocriet. De orthodoxen zitten wat mij betreft ECHT dichter bij hun geloof dan de pick-and-mix moslims.
Leuk voorbeeldje is die voetballer, Ribery. Hij werd door moslims binnengehaald als wowww een westerse bekeerling!! Maar als je ziet hoe hij moslim is, met een vrouw met een decollete van hier tot ginder, keiveel geld en dan gaat hij ook nog eens naar een prostituee. Dat is dus vreemdgaan en als echte moslim zou hij daarvoor gedood moeten worden. Zal hij vast niet voorstellen. Maar daar hoor je alle mensen die met hem dwepen als bekeerling niet over.
Je ziet in de islam twee richtingen: de wat meer geintegreerde moslims bijv. die van wijblijvenhier.nl, die jolig poseren met hoofddoek naast een nederlandse met een giga pruik op (koninginnedag). In al hun joligheid vergeten ze voor het gemak dat alle atheisten, christenen, ietsisten die de islam niet accepteren, naar de hel gaan. Dan zijn er de wat strengere lui, zoals op ontdekislam, al-yaqeen en dergelijke. Die zeggen tenminste waar het op aankomt. Ik schaarde me als moslima eerst veilig onder de vrijere moslims, maar vind dat soort mensen gewoon hypocriet. De orthodoxen zitten wat mij betreft ECHT dichter bij hun geloof dan de pick-and-mix moslims.
Leuk voorbeeldje is die voetballer, Ribery. Hij werd door moslims binnengehaald als wowww een westerse bekeerling!! Maar als je ziet hoe hij moslim is, met een vrouw met een decollete van hier tot ginder, keiveel geld en dan gaat hij ook nog eens naar een prostituee. Dat is dus vreemdgaan en als echte moslim zou hij daarvoor gedood moeten worden. Zal hij vast niet voorstellen. Maar daar hoor je alle mensen die met hem dwepen als bekeerling niet over.
PietV ik denk dat Petals eerst helemaal geen moslima was, maar een gewoon Hollandse meid uit een atheïstisch gezin die een moslim tegen het lijf liep en zich vervolgens is gaan verdiepen in de Islam en hier een paar jaar in mee is gegaan dus moslima werd. En op een gegeven moment toch ging inzien dat de Islam het toch niet voor haar was. Petals mag zelf aangeven of ik het mis heb of niet.
Dit is toch iets anders dan een 'van huis uit' moslima die op een gegeven moment haar geloof aan de kant zet. Ik vind dit meer een geval van tijdelijk dwaling door invloed van partner. Een dwaling waar Petals gelukkig weer uit is gekomen.
Ik wens haar overigens veel sterkte met haar partner en de eventuele problemen die dit gaat opleveren indien dit fout loopt. Aangezien ze zelf al aangeeft dat ze niet weet of deze relatie zich zal voortzetten.
Misschien was dit wel een overduidelijk geval van liefde maakt blind? Indien de blindheid wegtrekt wordt het zicht ineens weer glashelder.
Corrigeer mij als ik het compleet mis heb Petals.
Dit is toch iets anders dan een 'van huis uit' moslima die op een gegeven moment haar geloof aan de kant zet. Ik vind dit meer een geval van tijdelijk dwaling door invloed van partner. Een dwaling waar Petals gelukkig weer uit is gekomen.
Ik wens haar overigens veel sterkte met haar partner en de eventuele problemen die dit gaat opleveren indien dit fout loopt. Aangezien ze zelf al aangeeft dat ze niet weet of deze relatie zich zal voortzetten.
Misschien was dit wel een overduidelijk geval van liefde maakt blind? Indien de blindheid wegtrekt wordt het zicht ineens weer glashelder.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tijdelijke dwaling of langdurige dwaling. Met beide benen op de grond gaan staan is een verstandige keuze. Ben na jouw reactie wel benieuwd naar het tipje van de sluier wat Petals hierover kan geven.Kitty schreef:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- LordDragon
- Bevlogen
welkom
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Petals, ik las net ff jouw reacties op ontdekislam. Jij schrijft daar ergens dat je de stap hebt genomen om te geloven in God. En jouw reacties daar gaan vooral over de onvrede die bij jou heerst en dat je niet kunt leven met de gedachte dat "lieve" atheïsten naar de hel gaan. Mijn vraag is nu; heb je je religie verlaten omdat je niet meer gelooft in God. Of heb je je religie verlaten omdat veel volgens jou erg onlogisch is en je het niet eens bent met de wetten en regels van Allah. Want als het 2e het geval is, dan ben je geen atheïst.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
-
Destinesia
Bestaat zoiets? Van Allah zelf? Ik dacht dat het gewoon regels van mensen uit de ijzertijd waren.Mujaheed1 schreef:de wetten en regels van Allah.
Opgeschreven in een boek.
Bespaar me aub. jouw onnozele reacties. Ik stel een vraag aan petals/reema, en ben gewoon benieuwd wat de doorslaggevende factor(en) zijn geweest voor haar keuze om de religie te verlaten.Destinesia schreef:Bestaat zoiets? Van Allah zelf? Ik dacht dat het gewoon regels van mensen uit de ijzertijd waren.Mujaheed1 schreef:de wetten en regels van Allah.
Opgeschreven in een boek.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
-
Destinesia
Ze zijn niet onnozel als je er goed over nadenkt. Ze bevallen je alleen niet. Wel eens van relativeren gehoord? Heel gezond en wijs. Dat relativeren heb ik net zo lang gedaan totdat ik verlost was van de boekreligie. 
Ik gok zelf op gezond, logisch en eerlijk nadenken.Mujaheed1 schreef:ben gewoon benieuwd wat de doorslaggevende factor(en) zijn geweest voor haar keuze om de religie te verlaten.
-
Destinesia
Goh ik vergat helemaal om petals welkom te heten.
Welkom petals!
Welkom petals!
Wat is er zo "logisch" aan dat er volgens jou geen God bestaat en jij jouw religie hebt opgegeven?Destinesia schreef:Ze zijn niet onnozel als je er goed over nadenkt. Ze bevallen je alleen niet. Wel eens van relativeren gehoord? Heel gezond en wijs. Dat relativeren heb ik net zo lang gedaan totdat ik verlost was van de boekreligie.
Ik gok zelf op gezond, logisch en eerlijk nadenken.Mujaheed1 schreef:ben gewoon benieuwd wat de doorslaggevende factor(en) zijn geweest voor haar keuze om de religie te verlaten.
Vergeet vooral niet dat dit een voorsteltopic is!Mujaheed1 schreef:Wat is er zo "logisch" aan dat er volgens jou geen God bestaat en jij jouw religie hebt opgegeven?Destinesia schreef:Ze zijn niet onnozel als je er goed over nadenkt. Ze bevallen je alleen niet. Wel eens van relativeren gehoord? Heel gezond en wijs. Dat relativeren heb ik net zo lang gedaan totdat ik verlost was van de boekreligie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Destinesia
Nee inderdaad!Cluny schreef:Vergeet vooral niet dat dit een voorsteltopic is!
Om te beginnen moet je leren beseffen dat mensen je vanuit eeuwenoude boeken kunnen bedriegen en dan ben je al een heel eind. Als je dan vervolgens het verhaal van een pratende slang en het verhaal van Adam en Eva serieus gaat geloven en verder alle rare wonderen dan is er al mogelijk iets niet in orde met de route in je normale logica en lijkt het er inderdaad op dát je daadwerkelijk succesvol bedrogen bént. Zoals gezegd ben ik van mening dat niets meer "heilig" is dan alleen de feiten.
On topic maar.
Oeps. Ik ook, welkom petals!Destinesia schreef:Goh ik vergat helemaal om petals welkom te heten.![]()
Welkom petals!
@ destinesia, ik vind het niet gepast en nu ook onnodig om hier een ellenlange discussie over te voeren. Als laatste wil ik zeggen; na de dood wordt het duidelijk. Mocht jij gelijk hebben; zijn er geen consequenties voor beiden van ons. Mocht ik gelijk hebben; dan heb jij een serieus probleem. Einde bericht.
Maar wat zijn feiten? Bestaan er unaniem gedeelde feiten? Wat zijn dan de feiten tav de kredietcrisis bijvoorbeeld?Destinesia schreef:Nee inderdaad!Cluny schreef:Vergeet vooral niet dat dit een voorsteltopic is!Even dan als laatste.
Om te beginnen moet je leren beseffen dat mensen je vanuit eeuwenoude boeken kunnen bedriegen en dan ben je al een heel eind. Als je dan vervolgens het verhaal van een pratende slang en het verhaal van Adam en Eva serieus gaat geloven en verder alle rare wonderen dan is er al mogelijk iets niet in orde met de route in je normale logica en lijkt het er inderdaad op dát je daadwerkelijk succesvol bedrogen bént. Zoals gezegd ben ik van mening dat niets meer "heilig" is dan alleen de feiten.
On topic maar.
Een cirkel is rond.Ali schreef:Maar wat zijn feiten? Bestaan er unaniem gedeelde feiten?
Een vierkant telt vier hoeken.
Sommige zwanen zijn zwart.
Zo maar even een paar feiten die gedeeld worden door iedereen die niet (kleuren)blind is.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford