20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: 20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Bericht door The Prophet »

Provocatie an sich is niet verboden, hoor. Vind je dat dat wel zou moeten?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

miklo3000 schreef:Ach jongen wie houd je nou voor de Gek !

Laat maar als je het niet wil begrijpen zie ik al waar het probleem ligt .

EVERYBODY DRAW MOHAMMED DAY ! Klinkt mij heel provocerend en er zit niks onschuldigs bij.
Wel het kan best provocerend zijn. Maar is provoceren altijd slecht? Opkomen voor je rechten kan ook heel provocerend zijn voor de persoon die die rechten met de voeten treed.

Wij hebben hier een traditie van vrije meningsuiting en vrijheid van religie. Dat betekent dat wij hier de vrijheid hebben om de regels van religies waar wij niet toebehoren aan onze laars te lappen. Nu zijn er moslims die blijkbaar niet gelukkig zijn met die traditie en die van ons verlangen dat ook de niet-moslims zich aan bepaalde islam-regels zouden moeten houden. Sommige extremisten gaan zelfs zover om aanslagen te plegen tegenover niet-moslims die zich daaraan "bezondigen".

Is het dan zo slecht als we in respons daarop zeggen dat onze tradities en waarden belangrijk genoeg voor ons zijn om daarvoor op te komen en dat wij ons niet zullen laten intimideren? Waarom is het provoceren als wij voor onze waarden opkomen als die botsen met de waarden van de moslims maar is het blijkbaar geen provocatie van de moslims als zij voor hun waarden opkomen die botsen met onze waarden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Nee verbieden hoeft niet maar echt nodig vind ik het ook niet .

ik denk dat bepaalde provocaties moreel gezien best mogen stoppen aangezien je er zo weinig mee op schiet en de zaak alleen maar vervelender maakt.

Kijk bv met de Moslims , het Grootste gedeelte van de Moslims heb je totaal geen last van , echter door de aanblijvende provocatie is het een kwestie van tijd voordat er eentje opstaat die extreem reageert omdat bij hem wellicht de emmer is overstroomd.

Ik heb het gevoel dat de provocatie van de Islam nodig is om de angst voor de Islam te blijven voeden.

12 jaar geleden had ik nog nooit gehoord van een extremistische moslim, totdat Bush en Co. een zogenaamde aanslag opzette . Wat vervolgens het hele vuurtje heeft aangestoken.

Het is natuurlijk de truck om de mensen lekker bang te houden en vooral onverschillig over de Moslims, want zolang dit heerst kunnen de grootmachten lekker ongestoord deze mensen afslachten in hun eigen landen en er chaos blijven creeren .

Dit is dus een van de redenen waraom ik niet geloof in zulke provoaties richting een bevolkingsgroep.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

12 jaar geleden had ik nog nooit gehoord van een extremistische moslim, totdat Bush en Co. een zogenaamde aanslag opzette . Wat vervolgens het hele vuurtje heeft aangestoken.
Op welke aanslag doel je? De aanslag op het WTC was in 2001, dus zal je wel een andere bedoelen. Heb je bewijs dat die aanslag door Bush & Co zelf is opgezet? En de aanslagen in Madrid en Londen zijn ook door Bush & Co opgezet?
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Ik zeg niet dat 12 jaar geleden de aanslag plaats vond enkel tot ik nooit van een extremist had gehoord.Ja ik bedoel de aanslag op het WTC.

Daar zijn voldoende bewijzen als het op een rechtzaak zou uitlopen ,

Dan is er een Motief , fysiek bewijs ,en getuigenverklaringen dat het in ieder geval een inside job moet zijn geweest.

Dit is misschien iets voor een andere topic. aangezien daar veel over te vertellen valt.

Wat je je als eerst af moet vragen is wie en wat is Al-Qaida ? en hoe is het ontstaan . Wie geven zich allemaal uit als Al-Qaida.

Bv; is het niet moeilijk om een Moslim puber met wat extreme gedachtes een aanslag te laten plegen , in opdracht van de CIA (zogenaamd Al-Qaida) .

Als je dit niet begrijpt moet je eens de Film "Five Fingers kijken "
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:Ik vraag me af waarom wij als mens , constant andere mensen willen provoceren ?? Enkel voor het vermaak ?

Persoonlijk sta ik voor een maatschappij van tolerantie , vrijheid van geloofsuiting en respect voor elkaar .
Het tweede gaat gepaard met onder andere het eerste.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:Daar heb je gelijk in , maar als iemand zich beledigt voelt omdat zijn geloof heel veel voor hem betekend , kan hij weinig aan doen toch ??
Als je geloof zó belangrijk is, en als je zó makkelijk geraakt kan worden door een plaatje, ben je niet alleen gelovig, maar ook infantiel.
Het doet me denken aan de driftbui van een hysterisch kind dat stampvoetend door het huis rent, en met deuren slaat, alleen omdat het een flauw grapje heeft gehoord.

Gelukkig hebben kinderen in zo'n geval meestal geen wapens en aanstekers binnen bereik.
De vraag is waarom moet er zo nodig geprovoceerd worden ??
Een andere vraag is: Waarom moet men zich zo snel laten provoceren?
Waarom kunnen we elkaar niet gewoon respecteren.
Mijn respect zou al wat toenemen op het moment dat men niet meer zo lichtgeraakt is.
Dan kunnen we praten.
Tot die tijd is spot precies wat men verdient.
Geloof in combinatie met licht-ontvlambaarheid is niet respectabel, en zou ook niet als zodanig behandeld moeten worden, want dan raak je al snel gevangen in éénrichtingsverkeer.
Stel als iemand een tekening van je Moeder maakt , afgebeeld als werelds grootste Hoer ! kijk je dan de andere kant op ? of voel je je aangevallen ??
Ik ga in ieder geval geen vlaggen verbranden en aangifte doen.
Mijn moeder, die bovendien geen object is van geloof, maar 100% écht bestaat, kan zelf wel beslissen of ze bijv. aangifte wil doen of niet.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

miklo3000 schreef:Ach jongen wie houd je nou voor de Gek !

Laat maar als je het niet wil begrijpen zie ik al waar het probleem ligt .

EVERYBODY DRAW MOHAMMED DAY ! Klinkt mij heel provocerend en er zit niks onschuldigs bij.
Zijn de argumenten op?

Mag ik je er trouwens op wijzen dat vrijheid van religie, en een verbod op provocatie logischerwijs niet samengaan?
Het geloof van de één, is blasfemie voor de ander.
Henry Ford
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je kunt trouwens al die zogenaamde complottheorieën laten voor wat ze zijn, want die worden hier niet voor zoete koek geslikt. Het is complete waanzin om al qaida gelijk te stellen met de CIA en 9/11 als opzet van de USA te zien. Dat hebben we hier al allemaal gehad, gewogen en afgevoerd als kolder.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik snap uberhaupt niet waarom een afbeelding van de profeet beledigend is. Er bestaat weliswaar een regel dat men de profeet niet direct mag afbeelden (volgens de soennieten) maar er staat toch nergens dat als iemand anders dat doet dat je dat dan als een belediging moet opvatten?

Ik bedoel.. ik eet ook op Ramadan overdag, waarom beschouw je dat niet als een belediging dan? (In feite lappen we als niet-moslims zoveel goddelijke geboden aan onze laars maar waarom wordt het gezeik bij die tekening?)
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Persoonlijk vind ik dat een normale afbeelding moet kunnen enkel een satire vind ik niet nodig . =D>
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Maar leg eens uit waarom satire dan zo'n probleem is, maar het niet volgen van alle andere geboden blijkbaar wel? Nogmaals: ik heb seks zonder huwelijk (erg ongeloofwaardig voor een fysicus, ik weet het), ik eet met ramadan, ik bid niet, ik eet varkens bij de vleet, ik ga om met vrouwen, ik drink, ik rook, ik gok, ik eerbiedig geen van alle profeten, ik eerbiedig god niet, ik ga nooit op hadj.

Kortom, ik breek zo'n beetje elke islamitische regel en zuil die er te vinden is. Dat doe ik gewoon temidden van moslims en nooit is er één door beledigd geweest.

Maar als ik de profeet teken dan is iets wat zondig is voor moslims opeens wel een probleem? Waarom pas je niet hetzelfde gedrag toe als op die waslijst hierboven dan?
siger

Bericht door siger »

Volgens mij is de reden dat de moslims die "beledigd zijn" persé slachtoffer willen zijn in Europa.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39#p220139

Soms moeten ze het gewoon ver gaan zoeken.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

miklo3000 schreef:Persoonlijk vind ik dat een normale afbeelding moet kunnen enkel een satire vind ik niet nodig . =D>
Rot voor je. Satire heeft in het Westen een eeuwenlange traditie. Het wordt door velen gezien als een maatschappelijk positief verschijnsel: het relativeert, het stelt misstanden aan de kaak en het is ook gewoon leuk. Als je daar niet mee kunt leven lijkt me het beste om te emigreren naar een land waar satire verboden is. Wij gaan ons echt niet aanpassen. En zolang moslims zich blijven opstellen als jij nu bijvoorbeeld doet, zullen ze het mikpunt van spot blijven, vrees ik.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

miklo3000 schreef:EVERYBODY DRAW MOHAMMED DAY ! Klinkt mij heel provocerend en er zit niks onschuldigs bij.
Het gaat om het maken van tekeningetjes. Over het algemeen is dat heel onschuldig, tenzij je kunt aantonen dat moslimkindjes kanker krijgen van prenten van Mohammed of zo is dat deel alvast onzinnig. Een verbod op tekenen is niet onschuldig.

Ten tweede is het een reactie op provocerende islamitische doodsbedreigingen en zo. Moslims hebben als groep dit soort dingen gewoon uitgelokt. Als ik de keren moet tellen dat een moslim iets zei of deed wat mij provoceerde dan ben ik wel even bezig vrees ik.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Plaats reactie