Dit is voor Petals; Mirakel van de kaaba (wetenschap)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Dit is voor Petals; Mirakel van de kaaba (wetenschap)

Bericht door Samsa »

En het mooiste aan dit verhaal vind ik dan weer, dat die grootcirkelafstanden alleen bij benadering kloppen omdat de aarde natuurlijk een sferoïde is. Dat feit moet je dus maar even negeren, terwijl het mooie is dat ik wel 100x dat gezeur over dat de aarde op een struisvogelei lijkt volgens de koran heb gelezen. Dus dan zit je met 2 prachtige onzinclaims:

A - als de aarde perfect bolvormig is dan nadert de verhouding zp/np/mekka de gouden snede met een afwijking van 1%.

B - de koran heeft correct voorspeld dat de aarde niet bolvormig is maar op een struisvogelei lijkt.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Iets dergelijks heb je ook in het "Mo in de Bijbel" topic

A = de Bijbel is onvolmaakt en aangepast door mensen en zo. De koran is volmaakt.
B = Mo wordt voorspelt in de bijbel.

Logica en kritisch denken zijn altijd op vakantie als moslims hun crappy wonderen ter tafel brengen... :lol:
Laatst gewijzigd door Marinus op 27 mei 2010 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Tja, sterker nog, volgens mij was ik daar ook al de persoon die daarover een vraag stelde :lol:.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ach we zullen niet de enige zijn die tot die conclusie komen. Voor de meesten is dat vrij bassale logica. Dat maakt het nog vreemder dat veel moslims die conclusie niet trekken.

En nog een leerzaam filmpje over de miracles op de wijze van allah's naam op een koe:
http://www.youtube.com/watch?v=EWZMs9ht ... re=related :D
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik had een tijdje geleden deze boekjes geleend http://www.suvio.nl/islam.html, nadat ze op wat sites ter sprake waren gekomen. Dan snap je opeens al snel waar ze die scherpe manier van redeneren vandaan hebben gehaald.

Ik raad je overigens aan om als je snel gefrustreerd bent absoluut niet naar die pagina te gaan!
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Ik schaar dat soort zaken onder humor, meestal, dat is voor mij het beste denk ik....
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Marinus schreef:Ik schaar dat soort zaken onder humor, meestal, dat is voor mij het beste denk ik....
Je zal er als (school)kind maar mee opgezadeld worden. Mag dat eigenlijk wel?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Nee joh dat kopen ouders voor hun kinderen, dat gebruiken ze echt niet op scholen.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Samsa schreef:Nee joh dat kopen ouders voor hun kinderen, dat gebruiken ze echt niet op scholen.
Ik zou toch voor de zekerheid mijn kind maar niet naar een mohammedaanse school sturen.

Wat betreft dit topic: Time of death: 27 mei 18:23
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Samsa schreef:Nee joh dat kopen ouders voor hun kinderen, dat gebruiken ze echt niet op scholen.
Hmm.. Zou het Islamitisch college voor niets haar subsisie's kwijt zijn geraakt?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

hey ik had nog niet gereageerd.... mag ik ook nog even ;-)

kan er niks aan doen maar ik moet me toch helaas aansluiten bij een van de reacties op FFI: als je de gouden snede berekent, kom je op een lijn rond de aarde uit, waar dus veel steden en landen op liggen, bovendien valt deze lijn ergens ONDER Mekka en niet op Mekka. Het klopt dus niet precies. Wiskunde klopt altijd precies.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

petals schreef:hey ik had nog niet gereageerd.... mag ik ook nog even ;-)

kan er niks aan doen maar ik moet me toch helaas aansluiten bij een van de reacties op FFI: als je de gouden snede berekent, kom je op een lijn rond de aarde uit, waar dus veel steden en landen op liggen, bovendien valt deze lijn ergens ONDER Mekka en niet op Mekka. Het klopt dus niet precies. Wiskunde klopt altijd precies.
Het woord is aan Mujaheed1.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Geografie en cartografie zijn voor velen lastige zaken vol met misverstanden.
Ik las laatst een artikel van een lief zweefteefje over de verstoring van de ley-lines, de Seng Fui, het verloop van aardstralen en andere verstoringen in aura's door de meridiaan lijnen die men zo maar plompverloren getrokken heeft zonder rekening te houden met Moeder Gaia.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Iemand nog belangstelling om de werkelijke afstand op de sferoïde tussen NP-Mekka-ZP uit te rekenen, en de daadwerkelijke afstand over de aarde (pak je hoogtekaartje er maar bij) ?
Plaats reactie