Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Bericht door appelfflap »

Victor Onrust schreef: Het is duidelijk dat Israël niet de ideale democratische rechtsstaat is die nu ook nog nergens ter wereld bestaat.
ISrael is niet eens een democratie omdat een democratie geen onderscheid maakt op religieuze gronden. Israel is eerder een Iran of Saoedi arabië. "goed" voor de mensen vh juiste geloof een katastrophe voor mensen vh foute geloof.
Victor Onrust schreef: Maar het is toch een staat die er onder de omstandigheid dat zij zich al die tijd in een staat van beleg en oorlog bevindt nog voldoende in de buurt komt.
ISrael bevindt zich niet in staat van oorlog. zij hebben gewoon hun eigen onderdanen die het foute geloof aanhingen in een open gevangenis gepropt en onderdrukken die op brutaalste wijze.
Victor Onrust schreef: Ik verwijt jou ONWIL om in te zien dat de toestand waarin de Palestijnen zich bevinden onmogelijk eenzijdig aan Israël kunnen worden toegerekend en dat die toestand nu en in het verleden mede willens en wetens in stand is gehouden omdat dat de Arabische en Islamitische wereld goed uitkomt. En dat die toestand door die krachten propagandistisch wordt uitgebuit.
er is maar 1 reden voor de palestijnse miserie en dat is echt niet al qaida, iran, hezbollah, plo of hamas.
de reden is Israel en zij zullen altijd een excuus vinden om verder te onderdrukken. eerst waren het de buren , dan plo, dan fatah, nu hamas en ondertussen nog ff hezbollah en zelfs Iran of zoals nu zijn het plots de turken en het "westen" die Israel dwingen te moorden zodat ISrael zijn blokkade oprecht kan houden.
altijd de schuld van iemand anders en in dit geval hebben de aktievoerders er uiteraard zelf om gevraagd om vermoord te worden.
de Israelische politiek is gestoeld op religie en volgens hun religieus boekje zijn gaza, jeruzalem en west-bank joods land en moeten derhalve religieus gezuiverd worden vd niet-joodse elementen. al de rest is propaganda en zever in pakskes.
Voor deze politiek moet ALLES wijken en het doel heiligt de middelen.

de kinderen in gaza die vandaag sterven aan diabetes omdat Israel geen insuline binnenlaat zijn echt niet gebaat met een verhaaltje van 60j geleden. daar moet je niet afkomen met oud-ijzer van hamas of een verhaaltje over de holocaust. Dat Israel vorig jaar de laatste resten landbouwgrond in gaza vernietigt heeft met fosfor is echt geen toeval hé.
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

"Dat Israel vorig jaar de laatste resten landbouwgrond in gaza vernietigt heeft met fosfor is echt geen toeval hé."
???
Deze grote misdaad tegen de menselijkheid kende ik nog niet.
Ik ben niet zo thuis in de chemie. Hoe kan witte fosfor landbouwgrond vernielen?
Mij staat bij dat de landbouw daar te lijden heeft van de infusie van zout kwelwater vanwege het teveel oppompen van zoet grondwater.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
siger

Bericht door siger »

Trouw - 2 uur geleden schreef: De vlucht met De Jong en Amin Abu Rashid landde even na 10.30 uur op Schiphol. De twee zaten in een Israëlische cel, nadat Israël het hulpkonvooi voor Gaza ...
Hoe nu? De beruchte Nederlandse terroristenleider Amin Abu Rashid, beschuldigd van talloze aanslagen en god beware, van contacten met Gretta Duisenberg, Dries van Agt, Anja Meulenbelt en Harry van Bommel, gewoon vrijgelaten door Israel en op vrije voeten in Nederland?

Zou het dan toch gewoon een mensenrechtenactivist zijn, en konden de Israelis hun eigen beschuldigingen niet waar maken?
What the Dutch SHOULD have done years ago, the Israelis did this past weekend; they arrested a dangerous terror-supporter. A Dutchman. A financier of terrorism. A notorious Netherlander of Palestinian ancestry, who moved in the same circles as many "exemplary" Dutch citizens like Gretta Duisenberg, former prime minister Andreas (Dries) van Agt, parliamentarians Anja Meulenbelt and Harry van Bommel.
En zou het toch waar zijn dat je voor sommigen al een terrorist bent als je in Rotterdam bent geweest?
Rotterdam is one of the bastions of the European Arab community as well as the radical pro-Hamas activists in the Netherlands. The Muslim Brotherhood has been implicated in numerous terror attempts, terror attacks, and the financing and material support of terrorists and terror organizations. Tariq Ramadan, grandson of the founder, is the frequent apologist for their activities, although he maintains that he is not a terror supporter - many Europeans passively (or passionately - depends on their politics) allow him his plausible deniability. The Muslim Brotherhood is funded by rich Arabs in the Gulf, politicians and businessmen in many Arab countries such as Egypt and Jordan, and sluiced proceeds from the drug trade in Afghanistan, Pakistan, and Turkey.
(http://rochester.indymedia.org/newswire ... /index.php)
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

Beste Victor,

Ik kwam vandaag deze discussie tegen, waarbij de titel me intrigeerde. Het lijkt op een oproep of op z'n minst een open brief. Ik vroeg me af waar het topic over zou gaan en aan wie het geadresseerd is. Na lezen is het me nog steeds niet duidelijk. Daarom mijn vraag: tegen wie praat je hier? Wie zijn precies de Hamas-fellowtravellers alhier? Het zou de discussie sterk verduidelijken indien je dat allereerst opheldert.

Ondertussen ben ik zo vrij om in afwachting van je antwoord toch ook alvast inhoudelijk te reageren. Voor hetzelfde geld hoor ik volgens jou bij de geadresseerden, en dan zou wachten alleen maat tijdverlies betekenen. En in het geval dat je niet op mij doelde heb ik dan maar gewoon mijn mening gegeven. Volgens mij mag dat, op een open en vrij forum.
Victor Onrust schreef:De eerste fundamentele vraag is: wenst men het bestaan van de staat Israël te erkennen of niet.
Ik ben het hier direct al volgrondig mee oneens. Een eerste vraag stel je over het allereerste begin van de kwestie; niet over een willekeurig gekozen punt ergens gedurende het gehele proces!

Terug naar het begin dus, Victor. De echte eerste vraag zou moeten gaan over of het toelaatbaar is dat een aantal volkeren/landen (voor de vereenvoudiging A, B, C en D) het recht hebben om te bepalen dat volk E een eigen staat mag vestigen in land F.

Deze vraag moet beslist niet lichtzinnig worden opgevat, want het antwoord kan een precedentwerking hebben. Ik heb in het verloop van de discussie al diverse voorbeelden gelezen, waarvan ik het voorbeeld van een UN (A, B, C en D) die de vorming van een Tutsi-staat (E) in Nederland (F) bepaalt een uitstekende vindt.

Het gaat hier om vragen als: heeft een land en haar inwoners zeggenschap over haar eigen land, of berust de zeggenschap bij de UN? En: indien bewoners uit hun eigen woning en uit hun eigen stad en uit hun eigen gebied verdreven worden, mogen zij daar dan tegen in opstand komen?

Dát zijn de echt fundamenteel allereerste vragen. Pas als die opgelost zijn kunnen andere vragen beantwoord worden, want het antwoord van de echt eerste vraag is bepalend voor het antwoord op alle vraagstukken die daarna komen.

Dit echte eerste vraagstuk dient zo open en eerlijk mogelijk behandeld te worden, zonder enige vooringenomenheid. Dit zou voor ieder vraagstuk moeten gelden overigens. Helaas is dat bij jouw 'vraag van een latere orde' beslist niet het geval. Jij legt helemaal geen open keuze voor, want jij diskwalificeert van te voren de groep mensen die een jouw onwelgevallig antwoord op je vraag formuleren.

Beste Victor, ik wil je vragen om mee te denken over de echt eerste vraag. En als we daarop een duidelijk antwoord hebben wil ik je vragen om jouw 'vraag van een latere orde' zo te herformuleren dat de beantwoording ervan nog alle keuzes openlaat.

Met vriendelijke groet,
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Goed punt Frodo! De ellende begint namelijk idd met het VN besluit het mandaatgebied Palestina op te delen en de Joden een gedeelte toe te wijzen.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Edit Kitty: Dit bericht heb ik verwijderd. Dit soort antisemitische kreten willen wij hier niet op het forum, zelfs niet als grapje.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

http://www.nu.nl/buitenland/2261069/ham ... nvooi.html

'Hamas weigert hulpgoederen konvooi'
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ik heb ooit eens een docu van de VPRO gezien waar ik met eigen ogen zag hoe op scholen palestijnse kindertjes mbhv daartoe geprepareerd lesmateriaal geleerd werd dat joden minderwaardige mensen zijn.

Dus laat ik mij niet een twee drie zomaar van mijn nuchtere hollandse stuk brengen door alle krokodillen tranen plempende en veel misbaar makende (de van oudsher bekende en beproefde methode in de MO regio) Appelflappen en Sigers.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

En wat denk jij dat Israelische kinderen leren...??? Dat Palestijnen volledig gelijkwaardig zijn en gelijke rechten hebben...??? Dacht het niet!

Bij de laatste verkiezingen heb ik diverse aanhangers van meneer Lieberman, die thans in de regering zit, tijdens een interview door westerse journalisten horen zeggen dat alle Arabieren eruit getrapt moeten worden. :!:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Kochimodo schreef:En wat denk jij dat Israelische kinderen leren...??? Dat Palestijnen volledig gelijkwaardig zijn en gelijke rechten hebben...??? Dacht het niet!

Bij de laatste verkiezingen heb ik diverse aanhangers van meneer Lieberman, die thans in de regering zit, tijdens een interview door westerse journalisten horen zeggen dat alle Arabieren eruit getrapt moeten worden. :!:
Ik denk niets wat betreft Israelische kinderen zoal leren. Daaromtrent heb ik nog geen docu's gezien.

Jij wel?
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Ja, ik toevallig wel. Vooral die kinderen van de kolonisten, worden ook geleerd dat de Palestijnen minder zijn en moeten oprotten.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Kochimodo schreef:Ja, ik toevallig wel. Vooral die kinderen van de kolonisten, worden ook geleerd dat de Palestijnen minder zijn en moeten oprotten.
Docu van welke omroep?

Trouwens, als dat zo is, wat kunnen wij daar van leren dan?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Victor Onrust schreef:De eerste fundamentele vraag is: wenst men het bestaan van de staat Israël te erkennen of niet. Meer dan 50 jaar na het ontstaan van die staat is de wijze waarop die ontstaan is niet meer zo van belang.
Maar waarom 50 jaar?
En waarom niet 25 jaar, of 100 jaar?
Ik ben vooral erg benieuwd hoe je tot deze grens komt.
Laatst gewijzigd door Jagang op 04 jun 2010 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

@ Ali

Niet recentelijk,vlgs. mij zelfs al wel minstens 1 of 2 jaar geleden maar wel bij 1 van de publieke omroepen.

Wat wij hiervan leren is dat beide partijen water bij de wijn dienen te doen! En dat het tijd wordt dat men niet klakkeloos de zijde van Israel kiest en dat land niet altijd de slachtofferrol moet worden toebedeeld.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Kochimodo schreef:
Wat wij hiervan leren is dat beide partijen water bij de wijn dienen te doen! En dat het tijd wordt dat men niet klakkeloos de zijde van Israel kiest en dat land niet altijd de slachtofferrol moet worden toebedeeld.
Zo zie ik het ook. Met de wederzijds omgekeerde aantekening voor de Palestijnen.

:wink:
Plaats reactie