Wát??? Zeg ik dat geweld tegen homo's en joden een verzonnen probleem is???
Nee, dat zeg ik niet.
Wat dan wel?
Ik weet niet waar de Elsevier-journalist informatie vandaan haalt, maar ik heb politici van allerlei pluimage in diverse media hun afschuw uit horen spreken over dit geweld, oproepen gedaan om meer tolerantie/meer agenten/strengere straffen enz.Kitty schreef:Er gaat veel kritiek naar de uitspraken van Wilders. De politieke tegenstanders hebben de mond vol hem te beschuldigen van discriminatie en populisme. Maar waar blijft de stevige kritiek van de politiek tegen het steeds vaker voorkomende geweld tegen homo's en joden door vooral Marokkaanse jongeren?
De Elsevier-journalist verzint dus een probleem dat in het echt niet bestaat.
Ja, dat is discriminerend.Kitty schreef:Terwijl Wilders heel duidelijk juist ageert tegen dit soort zaken, hij stelt immers dat een goedwillende moslim die gewoon meedoet in de maatschappij van hem niets te vrezen heeft, maar dat juist streng moet worden opgetreden tegen het straatterrorisme en hij noemt hierbij expliciet het Marokkaanse tuig. Is dat discriminerend?
Wanneer je je mond houdt indien geweld tegen homo's door Hollandse boeren wordt gepleegd, maar je er wel druk over maakt wanneer de daders Marokkaan zijn, of wanneer je nooit iets zegt over voetbalvandalisme, maar wel die ene keer dat het Marokkanen waren die een stadion verbouwden, dan maak je overduidelijk onderscheid op basis van etniciteit (waarbij Wilders de Marokkanen ook vaak gelijkstelt aan moslims, waardoor hij een onderscheid maakt op basis van godsdienst). Dit onderscheid heet discriminatie. (don't shoot the messenger; ik heb de definitie van discriminatie niet verzonnen)
Ik snap al dat gehuil niet zo, van die zielige Wilders die alleen maar onschuldig loopt te discrimineren en dat er dan zo maar van die stoute mensen zijn die de discriminerende opmerkingen van Wilders constateren en benoemen.
Ach en wee.
Snik-snotter-snik.
Stop eens met die krokodillentranen plengen!