Theoloog schreef:Ik heb hierboven tien citaten gegeven waaruit blijkt dat de vrouw volgens de islam recht heeft op seksuele bevrediging en dat orale seks en manuele manipulatie van de vagina zijn toegestaan om haar wensen te vervullen. Hoe kan dit niet betekenen dat seks er ook is voor het genot van de vrouw?
Je hebt je punt nu een paar keer gemaakt, maar niemand beweert dat de vrouw er niet van mag genieten. Het gaat om het feit dat de vrouw of de slavin niet mag weigeren. Manlief heeft wat vaker zin dan zijn vrouw, en zij moet.
Maar dit is wat islamcritici als jij doen. Ik beweer dat seksualiteit als positief wordt beschouwd in de islam. Vervolgens zeg je: O, ja, alleen voor mannen dan. Als ik dan laat zien dat de vrouw net zo goed recht heeft op seksuele bevrediging volgens de islam, blijf je erop hameren dat de islam mannen meer rechten geeft dan vrouwen, macht van mannen over vrouwen goedkeurt, etc.
Sexualiteit gekoppeld aan dwang vind ik nooit positief.
Ook als de man de vrouw bij die verplichte sex mag / moet plezieren, blijft het dwang. Er is geen sprake van "net zo goed recht hebben" voor de vrouw, aangezien de vrouw verplicht is in te gaan op de sexuele wensen van haar man (in geval van huwelijk) / bezitter (in geval van slavernij).
En daarmee heb je het onderwerp natuurlijk heel slim verlegd, van de positieve achting die de islam heeft voor seks (in tegenstelling tot het christendom), naar dat de islam maar een akelige, chauvinistische religie is.
"Positieve achting voor sexualiteit" zou samen moeten gaan met respect voor de vrouw, ook als ze geen zin heeft.
Je legt me overigens woorden in de mond. Waar heb ik het over chauvinisme? Ik vind de bepalingen over sexualiteit inderdaad akelig en de effecten daarvan ook, maar wellicht verschillen we hierover gewoon van mening.
Een regel die de vrouw verplicht stelt sex te hebben met haar man of haar meester wanneer hij maar wil, keur ik af. Ook als de man bij die verplichte sex een mooi voorspel uit zijn vingers tovert.
Je wijkt in je laatste posts uit naar de vroegere wetgeving. Dit doet niet terzake. Het gaat hier om een religie die claimt perfect te zijn, boven de menselijke wet te staan en leidraad is voor moslims. Dat de Nederlandse wet ooit wellicht slecht was, zal dan wel. Als de Nederlandse wet diezelfde verplichtende bepalingen zou kennen, zou ik daar overigens ook tegen zijn.
In plaats van telkens uitwijken naar katholicisme, calvinisme of niet meer bestaande wetten, zou je ook zelf stelling kunnen nemen. Je spreekt over "positieve achting voor sexualiteit" in de islam, maar
wat vind je zelf van een verplichting tot sex voor de echtgenote / slavin?