Wat gebeurd er op de "dag des oordeels" met de jod

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Re: ?#@???%%&?????????

Bericht door Akkersloot »

pieps schreef:Beste Akkersloot ,
als je argumenten tegen het christendom zoekt kan je gewoon de bijbel op elke willekeurige bladzijde openslaan en beginnen te lezen . Binnen no-time duizelt het je van de onzin en non-argumenten .
Waar denk je dan waar ik het vandaan haal dat volgens de christelijke leer ongelovigen, en dus ook niet-christelijke joden, op de "dag des oordeels" naar de hel gaan ?
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
pieps
Forum fan

ja , en ?

Bericht door pieps »

Ja , en ?
:roll:

P.
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

aangezien die dag des oordeels een goddelijke dag is duurt die, hoop ik dan toch, geen duizend of miljoen jaar zoals tegenwoordig bij genesis al eens beweert wordt. :)

afgezien daarvan zijn de katholieken het zelf niet eens wat nu de hel is en wat de voorwaarden zijn om erin te geraken. Laat ze zelf eerst een consensus maken vooraleer men er hier mee afkomt wat er nu met wie gebeurt

Moest hel echt gewoon de plaats zijn waar god niet is dan wil ik dat geval nu al mijn ticket reserveren :)

ciao
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

appelfflap schreef:aangezien die dag des oordeels een goddelijke dag is duurt die, hoop ik dan toch, geen duizend of miljoen jaar zoals tegenwoordig bij genesis al eens beweert wordt. :)

afgezien daarvan zijn de katholieken het zelf niet eens wat nu de hel is en wat de voorwaarden zijn om erin te geraken. Laat ze zelf eerst een consensus maken vooraleer men er hier mee afkomt wat er nu met wie gebeurt

Moest hel echt gewoon de plaats zijn waar god niet is dan wil ik dat geval nu al mijn ticket reserveren :)

ciao
Ik weet zeker dat je niet in de hemel komt:
A) je gelooft er zelf niet in
B) God laat atheisten niet toe

De enige mogelijkheid is je alsnog bekeren :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

collegavanerik schreef:
Ik weet zeker dat je niet in de hemel komt:
A) je gelooft er zelf niet in
B) God laat atheisten niet toe

De enige mogelijkheid is je alsnog bekeren :D
heb nog dik 70 jaar tijd hé :)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

De Joden zijn Gods volk, dat zijn ze altijd al geweest. God heeft een plan met de Joden, ik denk niet dat ze in de hel komen, als de dag des oordeels is gekomen komt er natuurlijk nog heel wat aan voor af :wink: Wat weet ik niet precies maar dan moet je openbaringen maar eens lezen, volgens mij wordt daar ook in duidelijk wat er met de Joden gebeurt. Weet het niet cker...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

eef schreef:De Joden zijn Gods volk, dat zijn ze altijd al geweest. God heeft een plan met de Joden, ik denk niet dat ze in de hel komen, als de dag des oordeels is gekomen komt er natuurlijk nog heel wat aan voor af :wink: Wat weet ik niet precies maar dan moet je openbaringen maar eens lezen, volgens mij wordt daar ook in duidelijk wat er met de Joden gebeurt. Weet het niet cker...

Lariekoek eefje. De eeuwige foltering van deze "liefhebbende god" is natuurlijk een leuk verzinseltje. Het eeuwigdurende hellevuur was koren op de molen van de inquisitie. Met een gerust hard kon men ongelovigen, heksen en ketters op deze wereld oneindig folteren. Want het was beter om hier op aarde te lijden. Dan eeuwig te branden in de hel. Dit soort perverse aanvoelingen van christenen die ontleend zijn uit de bijbel heeft de wereld zeker geen goed gedaan.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

tjeerdo schreef:
eef schreef:De Joden zijn Gods volk, dat zijn ze altijd al geweest. God heeft een plan met de Joden, ik denk niet dat ze in de hel komen, als de dag des oordeels is gekomen komt er natuurlijk nog heel wat aan voor af :wink: Wat weet ik niet precies maar dan moet je openbaringen maar eens lezen, volgens mij wordt daar ook in duidelijk wat er met de Joden gebeurt. Weet het niet cker...

Lariekoek eefje. De eeuwige foltering van deze "liefhebbende god" is natuurlijk een leuk verzinseltje. Het eeuwigdurende hellevuur was koren op de molen van de inquisitie. Met een gerust hard kon men ongelovigen, heksen en ketters op deze wereld oneindig folteren. Want het was beter om hier op aarde te lijden. Dan eeuwig te branden in de hel. Dit soort perverse aanvoelingen van christenen die ontleend zijn uit de bijbel heeft de wereld zeker geen goed gedaan.
En dat reken jij bij deze de christenen van deze tijd aan?
Je krijgt een leven lang om je schuld af te leggen! een leven lang! en dan noem je dat niet liefhebbend? sommige schuldijsers komen na een jaar met deurwaarders!ach, ik denk dat jij een andere definitie hebt van liefdevol.. dat zal het zijn...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:God heeft een plan met de Joden, ik denk niet dat ze in de hel komen
eef schreef:Wat weet ik niet precies maar dan moet je openbaringen maar eens lezen
eef schreef:volgens mij wordt daar ook in duidelijk wat er met de Joden gebeurt. Weet het niet cker...
Er gaat bijna geen posting van je voorbij waarin allerlei dingen roept die kennelijk op niets anders dan lucht gebaseerd zijn!
Je zegt telkens ik denk zus en zus en zo, of God bedoeld dit of dat of zoiets, er zijn plannen en bedoelingen blablabla maar je weet het nooit CKER (zeker)!!

Je moet wel heel erg naïef zijn om je geloof vast te houden op gronden van niets weten.

Vertel mee eens eef, waarom bestaan de goden zoals Zeus, Apollo, Ares Artemis, Vishnu, Shiva, Dionysos(Jezus) etc.etc. etc. in jouw opinie niet?
Wat maakt hun historische beschrijving minder waard of waar dan jouw god?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:En dat reken jij bij deze de christenen van deze tijd aan?
Ja, want het gebeurd nu nog eef!!
En waarom zou dat verkeerd zijn? Per slot van rekening wordt ons toch ook de erfzonde in de schoenen geschoven!
eef schreef:ik denk dat jij een andere definitie hebt van liefdevol
Ja dat klopt, een veel eerlijkere, waardevollere en rechtvaardigere liefde, namelijk atheïstische liefde, echte liefde en geen placebo!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Sharon en Netanyahu zeker wel, en ik denk alle politieke leiders daarvoor ook.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Ik zeg ik denk omdat IK het zo denk! Zo komt het niet alleen minder negatief op een ander over maar als ik fout zit, en die akns zit er in omdat ik nog heel hard moet groeien in mijn geloof, kunnen mensen mij er niet op aanvallen! Dat is gekomen door ervarnig op forums. Voor mij is het een zekerheid dat Jeus voor mijn zonde aan het kruis is gestorven. Andere dingen zijn ook een zekerheid voor mij, maar ik zeg IK denk om de mening van een ander in waarde te laten.

Ik zal een voor beeld geven, stel ik denk dat jij je anders voordoet dan je werkelijk bent, dan kan ik zeggen jij doet je anders voor dan je bent of ik kan zeggen ik denk dat jij je anders voordoet. Daar zit een verschil in. Ik hoop dat je dat nu snapt, heb het namelijk al eens eerder uitgelegt om wille van Bad relation.

Die andere goden bestaan naar mening niet omdat er maar 1 God is en dat is de God waar ik in geloof. Klaar als een klontje toch :wink:
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

eef schreef:Ik zeg ik denk omdat IK het zo denk! Zo komt het niet alleen minder negatief op een ander over maar als ik fout zit, en die akns zit er in omdat ik nog heel hard moet groeien in mijn geloof, kunnen mensen mij er niet op aanvallen! Dat is gekomen door ervarnig op forums. Voor mij is het een zekerheid dat Jeus voor mijn zonde aan het kruis is gestorven. Andere dingen zijn ook een zekerheid voor mij, maar ik zeg IK denk om de mening van een ander in waarde te laten.

Ik zal een voor beeld geven, stel ik denk dat jij je anders voordoet dan je werkelijk bent, dan kan ik zeggen jij doet je anders voor dan je bent of ik kan zeggen ik denk dat jij je anders voordoet. Daar zit een verschil in. Ik hoop dat je dat nu snapt, heb het namelijk al eens eerder uitgelegt om wille van Bad relation.

Die andere goden bestaan naar mening niet omdat er maar 1 God is en dat is de God waar ik in geloof. Klaar als een klontje toch :wink:
Waarom moet iemand groeien in z'n geloof??
Als het geen verklaring geeft, waarom dan ergens blind achteraanlopen??
Wetenschap verklaart dingen met feiten. Dit vaak in tegendeel tot "bijbels".
Dat heet weten, geloven is weglopen voor de feiten in de meeste gevallen. Meer zelfverheerlijking. Omdat ik geloof, hoor ik bij een selecte groep die elkaar lekker voorhoudt te weten hoe het zit. Maar geloof is geen weten. Geloof is baief. Stel jezelf open voor alle mogelijkheden, dus geloof niet maar neem enkel dat aan wat men hard kan maken.

Groeten Distiple.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

distiple schreef:Waarom moet iemand groeien in z'n geloof??
Heb je gezien hoe dik de bijbel is :wink: ? Hoe veel je nog kan leren? Mensen die de bijbel tien keer in hun leven hebben gelzen zien de elfde keer weer nieuwe dingen! Ik kan nooit alles van de bijbel weten! Dat is allemaal veel te veel!

Zie het als wiskunde, als je beseft dat er wat te rekenen valt kan je steeds meer leren!
distiple schreef:Als het geen verklaring geeft, waarom dan ergens blind achteraanlopen??
Ik loop niet ergens blind achteraan, dat heb ik meerdere keren uitgelegt maar da lijkt niet echt door te dringen. Voor mij is de bijbel de volle waraheid, ik zie bewijzen om mij heen. Die bewijzen worden door andere bewijzen voior de evolutietheorie genoemt. Het is niet blind achter iets aan lopen.
distiple schreef:Wetenschap verklaart dingen met feiten. Dit vaak in tegendeel tot "bijbels".
Dat heet weten, geloven is weglopen voor de feiten in de meeste gevallen. Meer zelfverheerlijking. Omdat ik geloof, hoor ik bij een selecte groep die elkaar lekker voorhoudt te weten hoe het zit. Maar geloof is geen weten. Geloof is baief. Stel jezelf open voor alle mogelijkheden, dus geloof niet maar neem enkel dat aan wat men hard kan maken.

Groeten Distiple.
Ik verheerlijk mezelf niet, juist het tegenovergestelde. De eerste zullen de laaste zijn. Ik ben blij dat ik geloof maar ik ben nog veel blijer als een satanist of ateïst of een andere ongelovige tot God keert en Hem aan neemt als Zijn vader!

Miss klinkt he gek, maar je gelooft er toch niet in dus re kan niks gebeuren maar vraag eens aan God of HIj een teken laten zien ofzo. Ga gewoon bidden, als er niks gebeurt heb je niks verloren, maar miss gebeurt er wel wat! Ik moet er ij zeggen, God verhoort niet jouw gebeden altijd op de manier wat jij wilt!

Probeer het eens, je verliest e niks mee, miss win je er wel wat mee!
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

eef schreef:Die andere goden bestaan naar mening niet omdat er maar 1 God is en dat is de God waar ik in geloof. Klaar als een klontje toch :wink:
Is het begrip cirkelredenatie al gevallen op dit forum ?

Betreffende je signature. Waarom kies je niet voor mijn geloof. Anders loopt het met je misschien ook verkeerd af. Zelfde redenatie.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Plaats reactie