Zou Jezus van moslims houden?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

Jezus was een moslim.
Jullie maakt het jezelf moeilijk door te denken dat de islam iets van doen heeft met dat wat veel mensen uitdragen.
Besneden zijn, op bedevaart, 5 maal daags op gezette tijden bidden en legio andere zaken zijn irrelevant als het om de overgave (= islam) gaat.
Jezus wist dat en hoopte op meer mensen die dat zouden inzien.
Jammer genoeg voor hem zijn dat er waarschijnlijk niet meer dan een procent van alle mensen...
"Wees niet bevreesd, gewoon toeval."
"Toeval? Je lag wel in je nakie!"
Johanan
Forum fan

Re: Zou Jezus van moslims houden?

Bericht door Johanan »

Rebecca schreef:Zou Jezus van moslims houden?
Jazeker. Punt.

:D
"Hij komt met de wolken, en elk oog zal Hem zien.."
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

mohl867 schreef:Jezus was een moslim.
Jullie maakt het jezelf moeilijk door te denken dat de islam iets van doen heeft met dat wat veel mensen uitdragen.
Besneden zijn, op bedevaart, 5 maal daags op gezette tijden bidden en legio andere zaken zijn irrelevant als het om de overgave (= islam) gaat.
Jammer genoeg voor hem zijn dat er waarschijnlijk niet meer dan een procent van alle mensen...
Hoho..
Alleen de Koran zegt dat Jezus zei dat Hij een moslim was. Helaas is dit voor mij, en vele christenen met mij, geen waarheid. Voor de goede orde is de Koran maar liefst 600 na Jezus op schrift gesteld. In de Bijbel (sorry, maar toch het boek over Jezus bij uitstek; het woord Christenen komt ook uit Handelingen 10: "Op Christus gelijkend"[=is vaak helaas ver te zoeken, ik weet het]) Jezus ging niet naar Mekka op bedevaart. Hij vierde de traditioneel Joodse feesten en nam deel aan de traditioneel Joodse gebruiken. Niet aan de islamitische. Jezus bad niet de gebeden die de Islam voorschrijft, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Laten we het er op houden dat jouw Jezus de mijne niet is.

Vriendelijke groet,

Johanan
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Johanan schreef: Jezus ging niet naar Mekka op bedevaart. Hij vierde de traditioneel Joodse feesten en nam deel aan de traditioneel Joodse gebruiken. Niet aan de islamitische. Jezus bad niet de gebeden die de Islam voorschrijft, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Laten we het er op houden dat jouw Jezus de mijne niet is.
Dit wordt een hopeloze welles nietes discussie, daar er buiten de bijbel en koran en Nag Hammadi geschriften, welke geen onafhankelijke historische documenten zijn, niets bekend is over de persoon Jezus.
Dit onderwerp is in deze topic uitgebreid besproken http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=627 Als je tijd hebt, want de discussie beslaat inmiddels zo'n 35 pagina's. Het is denk ik beter om de discussie omtrent de historische betrouwbaarheid van het bijbelse verhaal daar verder te voeren.

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

Johanan schreef:
mohl867 schreef:Jezus was een moslim.
Hoho..
Alleen de Koran zegt dat Jezus zei dat Hij een moslim was. Helaas is dit voor mij, en vele christenen met mij, geen waarheid. Voor de goede orde is de Koran maar liefst 600 na Jezus op schrift gesteld. In de Bijbel (sorry, maar toch het boek over Jezus bij uitstek; het woord Christenen komt ook uit Handelingen 10: "Op Christus gelijkend"[=is vaak helaas ver te zoeken, ik weet het]) Jezus ging niet naar Mekka op bedevaart. Hij vierde de traditioneel Joodse feesten en nam deel aan de traditioneel Joodse gebruiken. Niet aan de islamitische. Jezus bad niet de gebeden die de Islam voorschrijft, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Laten we het er op houden dat jouw Jezus de mijne niet is.

Vriendelijke groet,

Johanan
Jezus is ook niet van mij ( afgezien van de exemplaren die in de schuur staan dan).
Als Jezus van iemand was, dan van ons allemaal.
Moslim is hij die zich overgeeft aan God.
Am I talking now?

Ik weet het: begrijpend lezen is een vak apart.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mohl867 schreef: Moslim is hij die zich overgeeft aan God.
Maakt het ook uit aan welke God? Zeus, Krishna, Jahwe, De Grote Manitou, Poseidon, Donar, of leiden alle wegen naar Rome ?,, euh,, Mekka, bedoel ik.

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

Devious schreef:
mohl867 schreef: Moslim is hij die zich overgeeft aan God.
Maakt het ook uit aan welke God? Zeus, Krishna, Jahwe, De Grote Manitou, Poseidon, Donar, of leiden alle wegen naar Rome ?,, euh,, Mekka, bedoel ik.

Vriendelijke groet....
Jazeker maakt dat uit.
Heet je god junkfood, coke of Marlboro, is er iets ernstig mis met je overgave.
God is het diepste gevoel van Waarheid in jou en al het andere.
God weet van je diepste gedachte en de intentie erachter, nog voor je er een begin mee hebt gemaakt.
God heeft geen naam en alle namen die er zijn (en niet zijn) tegelijk.
God is de Waarheid.
God is het Leven.
God is het Licht.
God is de Weg.

God ben jij!

http://www10.brinkster.com/stakingsleid ... 0Truth.htm
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

mohl867 schreef: Jezus is ook niet van mij ( afgezien van de exemplaren die in de schuur staan dan).
Am I talking now?

Klopt.
De Jezus die ik ken, is een andere dan die je in de Koran voorgeschoteld krijgt.
De Koran zegt stellig dat God geen zoon heeft, en ik geloof dat Jezus die Zoon is, de Eewige zelf (zie o.a. Mich. 5:1) die door de Schriften ervoor beloofd werd. Jammer genoeg geen discussie over mogelijk. Desalniettemin staan er prachtige verhalen over Jezus in de Koran en noemt deze Hem zeer terecht meermalen 'Masih' en geloven moslims in een Jezus die terugkomen zal.

Hartelijke groet,

Johanan
mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

Johanan schreef:
mohl867 schreef: Jezus is ook niet van mij ( afgezien van de exemplaren die in de schuur staan dan).
Am I talking now?

Klopt.
De Jezus die ik ken, is een andere dan die je in de Koran voorgeschoteld krijgt.
De Koran zegt stellig dat God geen zoon heeft, en ik geloof dat Jezus die Zoon is, de Eewige zelf (zie o.a. Mich. 5:1) die door de Schriften ervoor beloofd werd. Jammer genoeg geen discussie over mogelijk. Desalniettemin staan er prachtige verhalen over Jezus in de Koran en noemt deze Hem zeer terecht meermalen 'Masih' en geloven moslims in een Jezus die terugkomen zal.

Hartelijke groet,

Johanan
Hoi,

Jij hebt het hier over de koran en de bijbel.
Je hebt het ook over de onmogelijkheid van een discussie.
Ik wil je alleen maar zeggen dat de koran en de bijbel geen gezaghebbende bronnen zijn.
Net als imams, priesters, dominees en rabbi's.
Ik zou kunnen zeggen dat daar geen discussie over mogelijk is, maar dat is een dooddoener.
Zolang de discussie leeft, leeft het woord.
En door het woord komen we dichter tot elkaar.
Misschien niet zo dicht als dat we door alleen te voelen tot elkaar komen, maar toch tot elkaar.
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

Got your point.
Hope you've got mine.

Groet,

Johanan
mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

Johanan schreef:Got your point.
Hope you've got mine.

Groet,

Johanan
Ik denk het wel, maar daar kan ik zelf geen invulling aan geven natuurlijk.
Ik ben zelf ook christen geweest en ik ging er vrij ver in.
Ik was één van de ook wel zo genoemde solochristenen, die door het establishment niet geaccepteerd waren, daar ik hasj rookte.
Nadat ik in 1998 tijdens een inzinking bezoek kreeg van een vriend (die nog geen half jaar ervoor zijn wereld aan scherven zag gaan en een emotieloze uitdrukking in zijn ogen kreeg, wat voor hem vreemd was, want iedereen kende hem als een levensgenieter en allemansvriend) en zijn leraar, werd mij duidelijk dat ik niet op dezelfde voet kon doorgaan.
Door het licht wat ik zag in de ogen van die vriend, werd mij duidelijk dat ik dat ook weer wilde hebben.
Men heeft mij toen meegenomen naar Den Haag om van het blowen af te komen en om moslim te worden.
Het heeft vijf dagen geduurd alvorens ik weer smachtte naar mijn oude traditie van christenmens te zijn.
Maar dat werkte niet meer. Ik moest door en om te verzanden in oude gewoontes, was ik gedoemd niet verder te komen.
Toen deed ik wat ik nooit eerder had gedurfd:
Ik ging een text lezen, waarvan ik het vermoeden had dat die door de satan zelf op papier gezet was.
Ik kon mij er eerst niet toe zetten, maar ik dacht eraan dat mijn geloof wel heel erg zwak moest zijn als ik dat niet aankon.
Toen gingen de bloemen open: de text was er één van GOD!!!

Ik begon in te zien, dat God overal in zat.
Mijn moeder begreep wel in wat voor een fase ik zat en raadde mij een boek aan.
Ik ben nooit zo'n lezer geweest en had er dus helemaal geen zin in.
Maar toen ik begon te lezen, was het meteen duidelijk: Dit boek móet ik lezen.
Dat heb ik toen ook gedaan en ik moet zeggen dat lezen mij nog nooit zoveel plezier heeft gegeven.

Na het lezen was ik zó vervuld van de waarheid die zich aan mij had geopenbaard, dat ik alles deed wat ik dacht gelezen te hebben.
Ik begon weer te experimenteren met drugs en ben uiteindelijk in zó'n benauwenis terechtgekomen, dat ik met alles ben gestopt.

Kernwoorden van mijn ervaringen zijn:
Vertrouwen (is een actie en geen talent)
Liefde (is niet per definitie roze getint)
Geloof (kan niemand je dicteren).
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

Poeh. Wat een verhaal.
Bedankt voor het delen.

Mvg Johanan
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

.
Dichterbij elkaar?? Het woord heeft enkel voor verdeeldheid moord rascisme discriminatie, vooroordelen etc. etc. gezorgd. En die die dichter tot elkaar willen komen hebben daar "het woord" denk ik niet voor nodig. En "het woord" is opzich al onzin. Wat is het woord, dat zijn vele woorden verzameld in een zeer grimmig sprookjesboek. Het woord bestaat dus niet. Het zijn er velen. en vele verschillende, de een nog achterlijker dan de ander.[/quote]
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
mohl867
Contacteer:

Bericht door mohl867 »

distiple schreef:
.
Dichterbij elkaar?? Het woord heeft enkel voor verdeeldheid moord rascisme discriminatie, vooroordelen etc. etc. gezorgd. En die die dichter tot elkaar willen komen hebben daar "het woord" denk ik niet voor nodig. En "het woord" is opzich al onzin. Wat is het woord, dat zijn vele woorden verzameld in een zeer grimmig sprookjesboek. Het woord bestaat dus niet. Het zijn er velen. en vele verschillende, de een nog achterlijker dan de ander.
[/quote]

Hallo aarde hebben wij contact?
Zag jij ergens een hoofdletter staan?
Ik had het over de woorden van Johanan en die van mij.
De woorden van onze discussie...
Johanan
Forum fan

Bericht door Johanan »

distiple schreef:
.
Dichterbij elkaar?? Het woord heeft enkel voor verdeeldheid moord rascisme discriminatie, vooroordelen etc. etc. gezorgd. En die die dichter tot elkaar willen komen hebben daar "het woord" denk ik niet voor nodig. En "het woord" is opzich al onzin. Wat is het woord, dat zijn vele woorden verzameld in een zeer grimmig sprookjesboek. Het woord bestaat dus niet. Het zijn er velen. en vele verschillende, de een nog achterlijker dan de ander.
[/quote]

In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. Dit was in den beginne bij God. Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen. En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen. Joh.1:1-5

Even als een reactie op jouw buitengewoon harde en ongefundeerde reactie.
Daarbij komt dat mohl867 dit helemaal niet zo bedoelde, en jij hetgeen je een ander (of zelfs een hele groep) van beticht van veroordeelde, je zelf bezigt. Voordat je zelf begrepen hebt wat er bedoeld wordt heb je jouw (voor)oordeel al klaar. Hier is geen enkele basis voor een vruchtbare discussie. Jammer hoor.
Bezint eer ge begint, vriend.
Plaats reactie