Een bloemlezing van vragen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Een bloemlezing van vragen

Bericht door Samsa »

Grinnik. Ja bedankt voor de antwoorden Surrendered, maar het doel was meer om de absurditeit te laten zien van de vragen en niet zozeer het antwoord.

Heeft het niet iets bizars dat de schepper van het heelal zich druk maakt met welke hand je thee drinkt?

Mijn aankomende projectje is een groot scorebord met alle regels en de daarbij horende hassanaat (oftewel, de score) en een film (standaard westerse film, zat te denken aan west side story ofzo) waarin alle 'verboden' zaken weggekleurd zijn :lol: en pijlen met alle dingen die niet volgens de regels zijn. Ik heb er zo al een paar zien drinken met hun linkerhand en wat hakjes gezien.. en dan heb ik het nog iet over de strakke jeans :lol:
siger

Bericht door siger »

Surrendered,

Het was niet nodig die hele fabel over Aisha hierheen te copieren. Het ging over op je buik slapen. Daar kwam een opmerking bij over huwen met kleine meisjes (voor ze zwanger kunnen worden.) Dat wordt immers vandaag beschouwd als normaal bij vele niet-Westerse moslims. Zo zeggen ze de meisjes te beschermen voor ontucht zoals (?) in het Westen.

Als je stukken tekst copieert moet je wel de bron erbij zetten.

Ik ontdek nu via de OP waarom je niet op je buik mag slapen: de profeet zag iemand op z'n buik slapen en gaf hem een schop. Kijk, dat vind ik een religie met ballen.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

siger schreef: Als je stukken tekst copieert moet je wel de bron erbij zetten.
http://anderewereld.wordpress.com/2010/10/01/672/
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Surrendered
Ervaren pen

Blackadder schreef:"We hebben Winnie de Poeh in de babykamer geschilderd, maar mag dat eigenlijk?
Nee. Het mag gewoon. Het is een tekening. Een tekening mag wel op je muur, behalve van een mens. En een hond mag je gewoon niet in huis.
Surrendered
Ervaren pen

Samsa schreef:Grinnik. Ja bedankt voor de antwoorden Surrendered, maar het doel was meer om de absurditeit te laten zien van de vragen en niet zozeer het antwoord.
Nou, ik dacht in het begin dat het serieuze vragen waren, maar nadat ik een paar antwoordde...
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Maar het waren serieuze vragen gesteld door moslims op OI... het antwoord krijg je als je erop klikt.. Wat betreft de tekening op de muur van een dier: dat mag dus niet :lol:
Surrendered
Ervaren pen

Samsa schreef:Maar het waren serieuze vragen gesteld door moslims op OI... het antwoord krijg je als je erop klikt.. Wat betreft de tekening op de muur van een dier: dat mag dus niet :lol:
Van een bedacht figuur wel.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

sur
Nee. Het mag gewoon. Het is een tekening. Een tekening mag wel op je muur, behalve van een mens. En een hond mag je gewoon niet in huis.
zozo, dus ik mag ook al geen naakt meer schilderen zeker? Wat een ellende. En trouwens een hond is heel wat zedelijker te houden dan geiten en kippen in huis. Waar slaagt dit nou op, neem je dat over gewoon omdat het in dat almachtige baarddrager boek staat? Graag een zinnige reden waarom honden niet hallalalah zijn en waarom kunst moet geband worden uit dat ozo superieure geloof.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Surrendered
Ervaren pen

LordDragon schreef: zozo, dus ik mag ook al geen naakt meer schilderen zeker? Wat een ellende. En trouwens een hond is heel wat zedelijker te houden dan geiten en kippen in huis. Waar slaagt dit nou op, neem je dat over gewoon omdat het in dat almachtige baarddrager boek staat? Graag een zinnige reden waarom honden niet hallalalah zijn en waarom kunst moet geband worden uit dat ozo superieure geloof.

MVG, LD.
1. Welke idioot houdt nou kippen en geiten in zijn huis?
2. Zoals ik al zei: niet alle Moslims hebben een baard
3. Als je het zo graag wilt mag je wel honden van mij eten hoor
4. Wat wij in de Islam niet mogen eten zijn vooral vleeseters en een paar planten eters(inc. alles eters)
5. Dat je geen plaatjes mag houden in je huis betekent niet dat kunst wordt geband
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

sur
1. Welke idioot houdt nou kippen en geiten in zijn huis?
euh, ongeveer zo de helft van alle afrikanen en aziaten.
2. Zoals ik al zei: niet alle Moslims hebben een baard
nogal een geluk dat de vrouwen geen baard hebben he. de almachtige baardrager is een laconieke metafoor voor god
3. Als je het zo graag wilt mag je wel honden van mij eten hoor
ha neen he, het ging over honden in huis houden
4. Wat wij in de Islam niet mogen eten zijn vooral vleeseters en een paar planten eters(inc. alles eters)
ik had het niet over eten maar over honden houden als huisdieren, jij ook de vorige keer zie;

sur schreef;
En een hond mag je gewoon niet in huis.
5. Dat je geen plaatjes mag houden in je huis betekent niet dat kunst wordt geband
allez joh, ik mag dus geen schilderijen hangen in mn huis, maar dat is niet het bannen van kunst of een kunstvorm?

bijkomend issue; als de mensen ze niet mogen ophangen in hun huis aan wie moet ik dan mijn schilderijen verkopen?

bijkomende vraag mag ik een beeld uit de klassieke periode bvb van een half naakte romeinse venus in mijn huis zetten?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Laten we de logica achter dit soort regelgeving niet vergeten:

Uit de ahadith:

Ibn 'Abbaas heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het Vuur verblijven, en voor elke afbeelding die hij heeft gemaakt, zal er (ook) een ziel voor hem (de maker van afbeeldingen) worden gemaakt, die bestraft wordt in het Vuur" Ibn 'Abbaas zei: "Als je dat echt wil doen (het maken van afbeeldingen) doe het dan van bomen en andere objecten zonder ziel." (Sahih Muslim, 3/1871)

Het verbod om een hond te houden, heeft ook een reden:

De hadith van Ibn 'Abbaas zei: "De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: 'Engelen betreden geen huis waarin zich een hond of een afbeelding bevindt'" (sahih Bukhari vol.4 boek 54 nr. 539).

Logischerwijs beval Mohammed dan ook dat alle honden gedood moesten worden, volgens Bukhari Volume 4, Boek 4, Nr 540.

Het weghouden van de engelen heeft trouwens ook weer een zeker voordeel, aangezien de engelen al je zonden bijhouden. Volgens nr 541 en 542 levert het houden van je hond je wel weer aftrek van een punt per dag op aan qirat (beloning). Maar wie veel zondigt, zou het dus kunnen overwegen.

Ik zou zelf gaan voor de hond en die strafpunt voor lief nemen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Slapen op je buik:

Ya’eesh ibn Thehfah Al-Ghiefaarie overleverde dat zijn vader zei:”Ik bleef als gast bij de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen met hem) met andere arme mensen waarbij hij gastheer was. De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen met hem) kwam midden in de nacht zijn gasten bezoeken, en hij zag mij op mijn buik liggen. Hij raakte me met zijn voet en zei: “lig niet op deze manier, want het is een manier van liggen, dat Allah haat.”

Volgens een andere overlevering raakte de profeet (vrede en zegeningen met hem) hem met zijn voet en maakte hem wakker, en zei: “Lig niet op deze manier, want zo liggen de mensen van de Hel.” (overgeleverd door Ah'mad, Al-Fath' Ar-rabbaani, 14/244-245; door At-tiermidhie, nr. 2798, Shaakir en door Aboe Daawoed, As-Soenan, Kitaab Al-Adab, nr. 5040, Ad-da’aasn. Ook overgeleverd in Sah'ieh Al-Djaami’, 2270-2271).
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Gruwelijke onzin toch weer.
Alsof Ali Modaal zich er druk om maakt.
Het zijn vaak bekeerlingen en dan ook nog vrouwen die zich er druk over maken.
En antwoord krijgen van de orthodoxen
Plaats reactie