"21 is only half the truth"
2012, einde van de wereld ???
Moderator: Moderators
2. Basisargumenten
De basisargumenten van veel verhalen over 21 december 2012 lijken als volgt te zijn:
1. Precies op 21 december 2012 gebeurt er een zekere speciale astronomische samenstand die zo zeldzaam is dat hij lange tijd (eeuwen, of misschien wel duizenden jaren) voor en na die datum niet gebeurt.
2. 21 december 2012 valt in de Lange Telling van de Maya's op de ronde datum 0.0.0.0.0.
3. De Maya's hebben de Lange Telling precies zo ontworpen dat de speciale samenstand op de ronde datum 0.0.0.0.0 in hun Lange Telling zou vallen, ver in hun toekomst.
4. De Maya's hadden de kennis om de speciale samenstand tot op een dag precies goed te voorspellen.
5. Vanwege die samenstand zijn er op precies 21 december 2012 speciale verschijnselen of gebeurtenissen te verwachten aan de hemel of op Aarde.
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html
De basisargumenten van veel verhalen over 21 december 2012 lijken als volgt te zijn:
1. Precies op 21 december 2012 gebeurt er een zekere speciale astronomische samenstand die zo zeldzaam is dat hij lange tijd (eeuwen, of misschien wel duizenden jaren) voor en na die datum niet gebeurt.
2. 21 december 2012 valt in de Lange Telling van de Maya's op de ronde datum 0.0.0.0.0.
3. De Maya's hebben de Lange Telling precies zo ontworpen dat de speciale samenstand op de ronde datum 0.0.0.0.0 in hun Lange Telling zou vallen, ver in hun toekomst.
4. De Maya's hadden de kennis om de speciale samenstand tot op een dag precies goed te voorspellen.
5. Vanwege die samenstand zijn er op precies 21 december 2012 speciale verschijnselen of gebeurtenissen te verwachten aan de hemel of op Aarde.
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html
Natuurlijk Dirk, dit soort theorieën zijn allemaal broodjes poep wat mij betreft.
Natuurlijk zal er eens een eind aan deze planeet komen, misschien ook wel eerder dan wetenschappelijk nu te voorspellen valt, misschien knalt er voordien nog een flinke kerncentrale uit elkaar, en onploft een enorme vulkaan ergens. We weten het niet, gelukkig maar toch
Natuurlijk zal er eens een eind aan deze planeet komen, misschien ook wel eerder dan wetenschappelijk nu te voorspellen valt, misschien knalt er voordien nog een flinke kerncentrale uit elkaar, en onploft een enorme vulkaan ergens. We weten het niet, gelukkig maar toch
-
onemangang
- Forum fan
Ik voorspel dat in 2013 de meerderheid van de 'deskundigen' die 2012 hadden geduid als het einde der tijden dit jaargetal zullen bijstellen naar 2021.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Goeden middag!
Waar komt de 'onderhuidse' vrees vandaan? Hij blijft maar hardnekkig terugkeren!
* Wat te denken van een ‘natuur’verschijnsel als de ‘vogelgriep’? Die zou het mensdom vrij aardig kunnen decimeren zo niet erger. “Bangmakerij” zegt de een, “Serieuze dreiging” zegt de ander. En dan lekker discussiëren over hoe het virus wordt verspreid: door de trek van wilde vogels of door de idiote bio-industrie en het wereldwijd gesleep met dieren ter wille van de poen? Een ander heeft altijd de schuld.
Anders: * Wat te denken van ‘een groeiende economie’ als allesbeheersende maatstaf voor een goed bestaan? O.a. voor de meer dan een miljard Chinezen die beginnen mee te doen. Steeds meer produceren om steeds meer te kunnen consumeren? Waar halen we de energie vandaan? Dan maar alle oerwouden vervangen door plantages met oliehoudende gewassen als plaatsvervanging van de aardolie? Als er gebrek komt aan de energie wordt de laatste voorraad zeker gebruikt om uit te vechten wie die energie mag gebruiken. Je zult maar de 'overwinnaar' zijn!
Nog eens anders: * Wat is de oorzaak van de opwarming van de atmosfeer? De CO2 uitstoot of toch maar weer niet, want anders moeten we ‘inbinden’?
Misschien is Moeder Aarde wel opgelucht als de mensheid is verdwenen. Dan is ze tenminste van een groot aantal ontsierende mee-eters bevrijd. Kan ze rustig de tijd nemen om voor de rest van haar bestaan terug te keren naar ‘paradijselijke toestanden’.
Om ook maar eens zwartgallig te zijn.
Groeten.
Fons.
Voor het einde van de wereld, het vergaan of verdwijnen van Moeder Aarde ben ik niet zo bang. Ik denk dat de vrees dat binnen afzienbare tijd aan ‘iets’ een einde zal of kan komen wel eens een gerechtvaardige vrees zou kunnen zijn. Maar dan versta ik onder dat ‘iets’ niet de aarde, maar het mensdom. Moeder Aarde houdt het nog wel een tijdje vol, lijkt mij toe.Ik loop de laatste tijd steeds tegen het begrip 2012 en het zogenaamde einde van de wereld aan.
Waar komt de 'onderhuidse' vrees vandaan? Hij blijft maar hardnekkig terugkeren!
* Wat te denken van een ‘natuur’verschijnsel als de ‘vogelgriep’? Die zou het mensdom vrij aardig kunnen decimeren zo niet erger. “Bangmakerij” zegt de een, “Serieuze dreiging” zegt de ander. En dan lekker discussiëren over hoe het virus wordt verspreid: door de trek van wilde vogels of door de idiote bio-industrie en het wereldwijd gesleep met dieren ter wille van de poen? Een ander heeft altijd de schuld.
Anders: * Wat te denken van ‘een groeiende economie’ als allesbeheersende maatstaf voor een goed bestaan? O.a. voor de meer dan een miljard Chinezen die beginnen mee te doen. Steeds meer produceren om steeds meer te kunnen consumeren? Waar halen we de energie vandaan? Dan maar alle oerwouden vervangen door plantages met oliehoudende gewassen als plaatsvervanging van de aardolie? Als er gebrek komt aan de energie wordt de laatste voorraad zeker gebruikt om uit te vechten wie die energie mag gebruiken. Je zult maar de 'overwinnaar' zijn!
Nog eens anders: * Wat is de oorzaak van de opwarming van de atmosfeer? De CO2 uitstoot of toch maar weer niet, want anders moeten we ‘inbinden’?
Misschien is Moeder Aarde wel opgelucht als de mensheid is verdwenen. Dan is ze tenminste van een groot aantal ontsierende mee-eters bevrijd. Kan ze rustig de tijd nemen om voor de rest van haar bestaan terug te keren naar ‘paradijselijke toestanden’.
Om ook maar eens zwartgallig te zijn.
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
-
onemangang
- Forum fan
Ten eerste valt het (niet geheel toevallig) net binnen de te verwachten leeftijdsduur van de voorspellers (zodat ze er nog de nodige centjes en aandacht aan kunnen verdienen)chromis schreef:Wat is er zo speciaal aan 2021 dan?
Een andere kalender van een verloren volk loopt dan af?
Ten tweede is '21' het omgedraaide van '12', wat als argument gebruikt kan worden.
Ten derde zijn alle andere jaren al voorspeld door andere idioten. Zie Zie http://www.religioustolerance.org/end_wrl18.htm en http://www.religioustolerance.org/end_wrl1.htm
Overigens zal de wereld ook in 2006, 2007, 2008, 2009 en 2010 vergaan.
En de derde wereldoorlog zal tussen 2006 en 2012 gehouden worden. Zou Nostradamus hebben gezegd. (http://www.nostradamusonline.com/) Die overigens ook gezegd zou hebben dat in 1999 de wereld zou vergaan. In eerdere drukken van boeken van deze 'Nostradamusexpert" werd eerst Sadam Hussein als de antichrist aangewezen, maar die werd in een latere editie stilletjes vervangen door Osama Bin Laden. Maar ja, de koe Nostradamus is kennelijk nog steeds niet genoeg uitgemolken, er verdienen nog steeds mensen aan die onzin.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Godsdiensten zijn de grootgrutters in zwartgalligheid. We leven in Kali Yuga zegt de één; het tijdperk waarvan hindoes en sommige occultisten geloven dat de mens en de wereld hierin ten ondergaan door hun verdorvenheid.
We leven in het einde der tijden, of we naderen de laatste dag, waarin de gelovigen worden gescheiden van de ongelovigen of andersgelovigen, zeggen de christenen en moslims. Kortom; zwartgalligheid en fatalisme! 'He who believes and is baptized will be saved; but he who does not ... '
Daarom kunnen de oude godsdiensten die zich baseren op traditie en overlevering de mensheid niet redden. Wat er nodig is, is een positieve levensbeschouwing, die niet dogmatisch is, die rationeel is, die vredelievend is (maar niet naief); een seculiere levensbeschouwing die zich afkeert van totalitarisme en bijgeloof.
Vriendelijke groet...
We leven in het einde der tijden, of we naderen de laatste dag, waarin de gelovigen worden gescheiden van de ongelovigen of andersgelovigen, zeggen de christenen en moslims. Kortom; zwartgalligheid en fatalisme! 'He who believes and is baptized will be saved; but he who does not ... '
Daarom kunnen de oude godsdiensten die zich baseren op traditie en overlevering de mensheid niet redden. Wat er nodig is, is een positieve levensbeschouwing, die niet dogmatisch is, die rationeel is, die vredelievend is (maar niet naief); een seculiere levensbeschouwing die zich afkeert van totalitarisme en bijgeloof.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
Samante
Het is zo zinloos om te gaan zitten doemdenken over dingen die er zouden kunnen plaatsvinden. De realiteit kan zijn dat je niet wakker wordt uit je slaap of in het verkeer om het leven komt.
Het heeft ook geen zin om angst te gaan hebben voor wat na dit leven gaat gebeuren. Persoonlijk denk ik dat ons wezen blijft bestaan en dat alleen het lichaam vergaat. Maar het kan ook zijn dat met het lichaam alles is vergaan.
Geen idee wat 2012 gaat brengen en het is me ook worst. Lang leve de lol als het even kan en voor zolang het duurt.
Het heeft ook geen zin om angst te gaan hebben voor wat na dit leven gaat gebeuren. Persoonlijk denk ik dat ons wezen blijft bestaan en dat alleen het lichaam vergaat. Maar het kan ook zijn dat met het lichaam alles is vergaan.
Geen idee wat 2012 gaat brengen en het is me ook worst. Lang leve de lol als het even kan en voor zolang het duurt.
-
bad_religion
Re: 2012, einde van de wereld ???
Geniaal!!!appelfflap schreef: wie weet, maar ik heb nog gelovige gevonden die mijn uitdaging durft aangaan.
Nu krijg je gratis 50 000 euro maar vanaf 1/1/2013 moet je me dan wel levenslang 5000 euro per maand afbetalen.
Kijken of ik met die truc mijn hypotheek wat kan opschroeven...
Wat 2012 betreft, zou zo kunnen zijn, who knows, het zal toch een keertje mis gaan. De Maya's zijn wat dat betreft niet echt een betrouwbare bron trouwens, voor hen is de kalender al een tijdje geleden gestopt. Dus 2012 is een iets te optimistische inschatting geweest
-
bRokenSouL
er zijn logischerzijze 2 verklaringen
1 de wereld vergaat niet: het heeft geen zin om me er zorgen over te maken
2 de wereld vergaat wel: het heeft geen zin me er zorgen over te makene n ik kan het best mijn zorgeloze leven verderzetten tot de apocalips
tot over 6 jaar
1 de wereld vergaat niet: het heeft geen zin om me er zorgen over te maken
2 de wereld vergaat wel: het heeft geen zin me er zorgen over te makene n ik kan het best mijn zorgeloze leven verderzetten tot de apocalips
tot over 6 jaar
don't act like you care, we both know you don't.
don't try to get what you want, try to want what you have?
don't try to get what you want, try to want what you have?