Maakt de islam mensen vredelievend?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Maakt de islam mensen vredelievend?

Bericht door Samsa »

Wij van wc-eend adviseren wc-eend. Wilders heeft ook een boel mooie statistieken en verhalen over de andere partijen. Maakt dat het waar?

Afbeelding

Hiermee wordt je toilet trouwens echt heel schoon. Op hun site las ik een goed verhaal met percentages en cijfers:

'Al sinds 1982 is WC-EEND een sterk en betrouwbaar merk.'
'Maar liefst 75% van de mensen gebruikt een sopje om met allesreiniger om de buitenkant van het toilet te reinigen.'
'de toiletreiniger die zorgt voor 100% hygiene, geen kalkaanslag en dus een schoner toilet.'

Als die percentages, cijfers, etc. je niet overtuigen weet ik het ook niet meer.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Surrendered schreef:Erdogan had het vertelt tijdens een debat. Cijfers, percentages etc. En een groot deel onder de regering van de CHP is Turkije "verdwaald"
Bedoel je deze Erdogan ?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

vegan-revolution schreef:Bedoel je deze Erdogan ?
Inderdaad.

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Surrendered schreef:
Jagang schreef:En hoe weet jij dat Islamitische wetten goed zijn?
Vind jij die goed, of zijn ze goed?
De Schepper weet wat het beste is voor Zijn Schepsels. De wetten zijn dus goed.
Onzin. Ik geloof niet in welke schepper dan ook, dus zijn die wetten voor mij niet goed.
Ze zouden mij dwingen tot zaken waar ik niet achter kan staan.
Het als vanzelfsprekend aannemen dat bepaalde wetten automatisch goed zijn, kan tot niets anders leiden dan een dictatuur.

Wanneer een wet zo duidelijk het beste was geweest voor iedereen, was iedereen allang moslim geweest.
Ja, dat zien we in Islamitische landen.

Omdat dat de praktijk is in Islamitische landen.
Als jij een andere visie hebt, pleit dat voor jou, maar niet voor de theologie die je aanhangt.
Geef is eerlijk antwoord. Wie wordt beschuldigd bij een auto-ongeluk. De auto of de chauffeur?
Ik begrijp de relevantie van je vraag niet. Leg eens uit?
Wie of wat is er analoog aan de auto of de chauffeur?
Nee. Het heeft niets met nationalisme te maken. Je ziet het zelf al. Waarom helpen de Arabieren hun broeders in Palestina niet? En ik heb het over nu. Geen oorlog voeren tegen het Zionisme of wat dan ook.
Omdat de Islam helemaal geen eensgezind blok is, en economische belangen ook daar gewoon een rol spelen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Geef is eerlijk antwoord. Wie wordt beschuldigd bij een auto-ongeluk. De auto of de chauffeur?
Stomme opmerking Sur, ook de auto (fabrikant) wordt met enige regelmaat aangeklaagd.
En soms terecht.
Ford Amerika heeft er nog nare herinneringen aan.
Ford Pinto als (niet geheel relevant) voorbeeld.

Beter nadenken knul.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Voor een beeld van gebeurtenissen ná 2004:

List of Islamic Terror Attacks
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jim schreef:Ford Pinto als (niet geheel relevant) voorbeeld.
Offtopic: Oef, dat is alweer een tijdje geleden.
Zag op youtube een tijdje geleden een Pinto die aan een "demolition derby" meedeed.
Ik vroeg me nog af of ze er aan hadden gedacht om de tank van locatie te veranderen. :D
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Nog steeds OffTopic, de Opel Kadett B (7 jaar productie) had de tank op de zelfde onveilige plek.
En ik kan het weten, ik heb nog zo een exemplaar.
Het was een standaard plek.
Oude Suzuki Alto's hadden 'm aan de linkerkant zitten, de Opel rechts.
siger

Bericht door siger »

vegan-revolution schreef:Door sommige moslims wordt islam de religie van de vrede genoemd.

Op grond daarvan kun je de volgende vraag stellen:

Maakt de islam mensen vredelievend?
Het lijkt me overduidelijk dat de grote abrahamietische godsdiensten alledrie particularistisch zijn, de macht verheerlijken en geen genade kennen voor wie ze onderwerpen.

Wie het boek Joshua heeft gelezen, of wat meer over Augustinus weet dan het opgehangen beeld, zal het met me eens zijn. En over de koran lijkt me zelfs geen discussie mogelijk.

Wat dit soort godsdienst sociabel maakt, is niet de leer op zich, maar de wijze waarop volgelingen haar kern banaliseren. De uitweg zit hem niet in aangepaste interpretaties van schrifturen en bijhorende restauratie, maar in gelovigen die hun boeken en leiders minder ernstig nemen.

- het jodendom heeft, wegens zijn diaspora, het eerst haar particularisme opgegeven en werd de eerste seculiere godsdienst van deze drie. Israel is een terugval waar naar de bijbel teruggegrepen wordt om bloed te vergieten (zoals hij oorspronkelijk bedoeld was.)

- de duizendjarige terreur van het christendom, dat ongelovigen met folteringen en brandstapels bestreed, is beginnen aftakelen met de dertigjarige oorlog. Vandaag is de meerderheid van de christenen (ten minste in Europa) niet meer met het geloof bezig en vindt een seculiere samenleving vanzelfsprekend.

- over de islam is het vandaag niet mogelijk uitspraken te doen. De opstanden in het Midden-Oosten kunnen alle kanten uit. Het is terzelfdertijd een opstand tegen door het Westen gesteunde diktators, en voor Westerse moderniteit. De mentaliteit van onderwerping (="vrede") biedt kansen aan een religieuze agitator, maar de gebeurtenissen in Kairo bewijzen bijvoorbeeld dat het ook anders kan.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Mij wel.
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely »

mij niet want ik haatte iedereen op den duur die geen moslim was en was er niet meer vriendelijk tegen enzo.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dan was je het ook geweest zonder de islam Bregje.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

misslovely schreef:mij niet want ik haatte iedereen op den duur die geen moslim was en was er niet meer vriendelijk tegen enzo.
Wat erg! Maar je moet ook niet tegen je eigen gevoel ingaan lieverd, want wat sommige moslims zeggen en doen en wat de ware Islam is ... daar zit vaak een heel groot verschil tussen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Bregje schreef:, want wat sommige moslims zeggen en doen en wat de ware Islam is ... daar zit vaak een heel groot verschil tussen.
Is dat niet juist het probleem, dat iedere gelovige 'Zijn Eigen Ware Geloof' heeft? Bijbel en koran zijn op zoveel manieren uit te leggen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jim schreef:Dan was je het ook geweest zonder de islam Bregje.
Jij hebt mij duidelijk niet gekend vroeger :lol:

Maar zonder gekheid, ik ben vreedzamer geworden ja. Ik heb veel meer voor een ander over dan vroeger, ik heb meer zelfbeheersing (ik was een behoorlijke driftkop) en ik denk veel meer na bij wat ik doe. Uiteindelijk ben ikzelf, maar ook mijn omgeving, daar een stuk beter van geworden, in alle opzichten. Ik ben aan mezelf gaan werken door mijn geloof. Ik denk niet meer eerst aan mezelf en dan aan een ander, maar andersom.
Plaats reactie