Peter van Velzen schreef:
Welke? Ik dacht dat ik dat had uitgelegd. De Jezus die uitlegde dat je graag iets moet overhebben voor degenen die graag iets voor jouw overhebben. Het is natuurlijk mijn persoonlijke interpretatie van het boekie. Vrijwel geen mens die er in gelooft, maar als we een beetje voor elkaar over hebben, dan redden we het misschien. . . .
Maar je bent natuurlijk welkom, als je betere ideeën hebt

Dank je wel Peter.
Ik begrijp nu dat je toch Jezus, Jezelf aan het voorstellen bent.
Je bent natuurlijk in je hart een goeie kerel die in het steegje de juiste keuzes zal maken.
Maar die Jesus die jij zo leuk vindt noemde zichzelf wel zoon van god en later dat de zoon en de vader één zijn.
Een geestelijk gestoorde leugenaar dus.
Ik heb eens een tijdje les gegeven aan mensen met een geestelijke handicap.
Zelden kom je aardigere, gewetensvollere, mentaal hygienisere mensen tegen dan bij mensen met een lichte geestelijke handicap.
En natuurlijk was Jezus naast een afschuwelijke narcist ook nog een humanist.
Alle mensen hebben meestal nog wel ergens in hun donder een beetje humanisme.
Ik had vroeger een vriend die heette Gèsoes (uitgesproken), je schreef Jesus, dat was ook al zo'n aardige vent.
Eens zagen we hem bij de V&D lopen.
Zijn we stilletjes achter hem aangeslopen tot ie op de roltrap bijna boven was.
Riepen wij met z'n allen omhoog; Hééééé!! JEEEEEZÙÙÙÙÙÙÙS !!
Wij vonden dat wel leuk, maar hij vond dat niet zo leuk.
Hij stond achter de bar bij George Jazz Café, daar zijn we toen `savonds de absolutie gaan halen, of hoe heet zoiets?
Hij legde zijn hand op ons hoofd en wij werden vergeven.
Helemaal gek was ie ook weer niet want wij moesten allemaal een rondje betalen als een soort aflaat. Slimme kerel !
Ik ben er om de een of andere reden van overtuigd dat Wilders de neergeslagen boerka draagster zal helpen.
En die beveiligers opdracht zal geven een glaasje water voor de dame te halen.
Die lui doen natuurlijk wel wat Geert zegt en niet andersom.
Ik heb het rare gevoel dat Geert van alle PVVers en vooral van het stupide PVV stemvee de eerste is die zich in zo'n situatie fatsoenlijk zou gedragen.
Hij heeft namelijk persoonlijk helemaal niks tegen zo'n dame, tenminste dat heeft ie al honderd keer beweerd.
Geert is niet bang voor één boerka dragende dame, Geert is bang voor een Klein-Azië aan de Rijn bij Alphen.
Geert in de rol van barmhartige samaritaan, hij zou er zelf wel om moeten lachen denk ik.