Huize Bob

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Kiwi
Forum fan

Re: Huize Bob

Bericht door Kiwi »

Hee, een kindertopic op Freethinker, wie had dat kunnen denken. Ik meld me vast even.

Leuk voor jullie BB! Ik wacht nog heel even met feliciteren, dat kan snel genoeg :).
Je zal merken dat je wel weer snel in het ritme komt. Het is allemaal nog heel klein, maar een luier verwisselen of een flesje geven, die slag heb je zo weer te pakken!
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

BadAssChick schreef:zeker spannend Bob ,heb je de babykamer al klaar ,en de camera we willen natuurlijk wel foto,s zien
en augustus is een mooie maand om geboren te worden,en ik kan het weten , ik ben 18 augustus jarig :lol: :D
De babykamer is volledig klaar, de wasruimte in de bijkeuken ook zo'n beetje. Inderdaad is augustus een mooie maand. Ik ben zelf van 12-08. Mooie maand!

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Hey Bob
hoe gaat het thuis ,heeft je vrouw al last van voor-weeen,ben je al nerveus ,heb je alles klaar staan ,koffertje enzo, of gaan jullie thuis bevallen ,spannend hoor
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

BadAssChick schreef:Hey Bob
hoe gaat het thuis ,heeft je vrouw al last van voor-weeen,ben je al nerveus ,heb je alles klaar staan ,koffertje enzo, of gaan jullie thuis bevallen ,spannend hoor
De voor-weeen zijn al een paar keer voorbij gekomen. Vandaag officieel de uitgerekende datum, en morgen vrij van werk. We hopen dat het snel en zonder problemen komt. Het koffertje en geld voor de rolstoel e.d. staan al klaar omdat we verplicht in het ziekenhuis moeten bevallen :(

De spannende tijd hebben we overigens wel gehad. Alleen nog de bevalling zelf waar complicaties op kunnen treden, maar het risico dat er voor die tijd nog iets mis gaat is zeer miniem.

Groet,

Bob
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

In ieder geval het allerbeste gewenst en voor je vrouw en jou: veel succes met de bevalling!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Morgen gaan we naar het ziekenhuis om te kijken of er al met inleiden gestart kan / moet worden. We verwachten dat deze week echt de laatste loodjes achter de rug zijn, of hoe zeg je dat :?. Nog eventjes dus en dan zijn we met zijn viertjes thuis.

Groet,

Bob
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Beiden, met name je vrouw, veel sterkte toegewenst.

Blues- Bob schreef:
Nog eventjes dus en dan zijn we met zijn viertjes thuis.
Een mooi vooruitzicht!
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Van mij ook alvast van harte proficiat! Veel plezier met de nieuwe kleine!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Het kindje ligt er nog goed bij, maar als het voor vrijdag niet gebeurt, dan wordt de bevalling naar alle waarschijnlijkheid vrijdag ingeleid!

Groet,

Bob
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Spannend, ik wens jullie veel geluk.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Korte versie:
Na een lange, zware aanloop, is onze dochter Veerle, alias de raket van het noorden geboren.

Lange versie:
Gisteren had mijn vrouw de hele dag al een beetje last van milde voorweeen en spanning. Het zat er dus aan te komen dat de bevalling op natuurlijke wijze in zou treden. De grote vraag was natuurlijk wanneer. Nadat ik (en Bobette met haar Winnie de Poeh hark) de tuin verder in orde gemaakt had (je kent het wel, grasmaaien en dat ellendige groen tussen tegels en overal plantjes die je er zelf niet hebt neergezet) hebben we toch nog gewaagd even in het zwembad te springen (waar we vlak bij wonen). Voor mamma ook wel leuk en lekker, even de druk van de voeten en rustig de buik in het water.

Eenmaal thuis hebben we vrij laat gegeten, en om half tien begonnen de eerste serieuze weeen. Er werd nog een poging tot vlugge slaap gedaan maar half elf kwamen de weeen regelmatig en werd volgens afspraak het ziekenhuis gebeld. Gelijk maar (rustig) daarheen komen was het verzoek. Langzaam aan begonnen de weeen zoals normaal toe te nemen in heftigheid. Eerst een beetje ellendige rugweeen, en later nog ellendigere beenweeen. Na 3 uur puffen en steunen (wat heeft mijn vrouw een (wils)kracht en uithoudingsvermogen, ben heel trots op haar!) bleek er al 3 cm ontsluiting bijgekomen te zijn, dus 5cm in totaal. Alles ging dus eigenlijk heel vlug, alleen de kleine deugniet wilde nog niet omlaag komen, om te voelen of de vliezen al volledig gescheurd waren, ofdat het slechts kleine scheurtjes waren.

En toen begon het afzien. Uren met ellendige beenweeen gingen voorbij. Half 3 kwam, half 4, etc. etc. Het werd licht, en omdat Olg steeds moest braken kwam er ook nauwelijks energie bij. Mijn vrouw takelde zienderogen af. Natuurlijk had Olg net toen ze het gehad had rond half 5 8 cm ontsluiting, en was er verder weinig meer te doen dan te wachten tot de kleine kluizenaar zou indalen en de vliezen gebroken konden worden. 2,5 uur later was de koek op, maar heel lichtjes (of was het wishful thinking) voelde mijn vrouw persdrang opkomen. Mijn vrouw liet mij op het belletje drukken, totaal zonder energie. "Ze breken die vliezen maar, en dan zien we wel verder" stamelde ze nog net tegen mij. Even later kwam de verloskundige, die nog even bevestigde dat er niet veel meer te doen was dan af te wachten. De dokter zou nog komen toucheren om goed te voelen hoe ver ze al was. Gelukkig weten de verloskundigen en dokters beter wat te zeggen dan ik, waardoor er net weer wat energie leek te komen. Samen voelden we het sterker worden van de weeen en ik kon mijn vrouw nog maar moeilijk bij de les houden met wegpuffen. Duidelijke persdrang, aldus mijn vrouw. Net voor het einde van haar dienst, kwam de dokter nog even toucheren. Volledige ontsluiting! En duidelijke persdrang. Om 10 voor acht was het dan eindelijk zo ver! Enige probleem was dat de kleine er nog altijd niet uit wilde, en erg hoog lag. Toch maar proberen naar beneden te persen, en dan de vliezen breken. Dat was het plan! En zo geschiedde. Het lukte mijn vrouw goddank de kleine te overmeesteren, en de vliezen konden eindelijk gebroken worden. En toen, 5 voor acht, was ze niet meer te houden. Ik geloof dat ze nog 6 a 7 minuten een paar maal goed geperst heeft, en het was gebeurd. De eerste werd aardig snel geboren, maar deze werd echt bijna onder hoge druk gelanceerd! Ongelovelijk wat een natuurgeweld, en wat een bewondering kan ik alleen maar opbrengen voor mijn vrouw!

En nu zijn we vanaf vandaag (1september) 08:01 een nieuw gezinslid rijker. Een jonge meid, Veerle van maarliefst ruim 9 pond! Moeder en kind zijn bikkels en doen het heel goed. Zijn ze nog een nachtje in het ziekenhuis, vanwege een gehoord hartruisje. Waarschijnlijk is dit slechts het overgaan van de doorbloeding en zuurstof uit de mammabuik, naar de volledig eigen circulatie, maar voor de zekerheid wordt morgen ochtend nogmaals geluisterd. Ik ben in ieder geval bere trots op de meiden, en Bobette vindt haar zusje heel HEEL lief (*uitgesproken met een typisch "broodje helium" stem*) en aait haar heel lief en geeft haar voortdurend lieve kusjes! Wel is het even wennen al die aandacht die niet naar haar gaat. Gelukkig krijgt ze wel heel HEEL veel cadeaus van iedereen...

Tot zover de beloofde update. Ik ga snel slapen (2 uur slaap in 36 uur kan ik niet echt tegen) en dan morgen hopelijk is iedereen weer in huize Bob.

Groetjes,

Bob
siger

Bericht door siger »

Proficiat Bob, en veel geluk gewenst.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

He, gefeliciteerd Bob met deze gezinsuitbreiding. Ik hoop dat jij en je vrouw weer snel aangesterkt zijn van deze uitputtingsslag om met volle teugen te genieten. Ik neem er hier maar eentje op. :)

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Gefeliciteerd Bob.
En een meisje van 9 pond. poe poe. :) Bij ons woog de tweede ook ruim 9 pond maar dat was een jongen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
caius
Technologist

Bericht door caius »

Veerle, welkom op aarde!
Bob, al het beste.
Anarchism really stands for the liberation of the human mind from the dominion of religion; the liberation of the human body from the dominion of property; liberation from the shackles and restraint of government.- Emma Goldman
Global Mind Change
Plaats reactie