Bomexplosie bij overheidsgebouw Oslo
Moderator: Moderators
- BadAssChick
- Ervaren pen
Re: Bomexplosie bij overheidsgebouw Oslo
de Telegraaf
'Islamitische terroristen'
Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. „Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië”, zei hij tegen de staatsomroep. Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. „Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.”
Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.
Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
het is al in en in triest dat iemand zoiets doet,ik hoop dat ze dader zullen pakken en zwaar zullen straffen...ongeacht wie het ook is ...hier is geen enkel excuus voor
'Islamitische terroristen'
Volgens de Noorse terreurexpert Atle Mesoy is de aanslag in Oslo waarschijnlijk gepleegd door islamitische terroristen. „Na de dood van Osama bin Laden heeft al-Qaeda nieuwe terreuraanslagen in het Westen aangekondigd. Bovendien neemt Noorwegen deel aan militaire acties in Afghanistan en Libië”, zei hij tegen de staatsomroep. Volgens Mesoy is het ministerie van Olie en Energie een logisch doelwit voor een aanslag. „Dat is hét symbool van de Noorse politieke macht.”
Noorwegen is lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa. Noorwegen is in het verleden ook bedreigd door het terreurnetwerk al-Qaeda wegens de acties in Afghanistan.
Politiek geweld is zeer zeldzaam in Noorwegen
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
het is al in en in triest dat iemand zoiets doet,ik hoop dat ze dader zullen pakken en zwaar zullen straffen...ongeacht wie het ook is ...hier is geen enkel excuus voor
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe diep mij dit ook raakt en hoe triest we er ook van worden Bac, het kan ook "gewoon" iemand zijn die het spoor volkomen bijster is geraakt. Laten we maar eens afwachten wat deze man z'n verklaring aan de politie is:
Bron nu.nl
Bron nu.nl
Arrestatie
Er is een verdachte gearresteerd en hij is een Noor. Dit bevestigde de Noorse minister van Justitie tijdens een persconferentie. Het gaat om een 32-jarige man.
De politie zegt dat de gearresteerde schutter van het eiland Utøya ook betrokken is bij de aanslagen in Oslo. De verdachte zou vlak voor de aanslagen al gesignaleerd zijn in de Noorse hoofdstad.
De politie heeft een bom in een auto gevonden. De auto behoort waarschijnlijk tot de schutter., meldt het Noorse tv-station NKR.
De Noorse site Abcnyheter heeft een (schokkende) foto van de lijken aan de kust.
Ik zag hier al weer berichten staan van Al Qaida. Kom op give me a break.
Hij heeft bij zijn hobby's staan FreeMasonry. En hij is een christelijke conservative.
Nu nog eens nadenken over uit welke hoek dit komt.
Hij heeft bij zijn hobby's staan FreeMasonry. En hij is een christelijke conservative.
Nu nog eens nadenken over uit welke hoek dit komt.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
O ja en dan nog dit:
http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=185712" onclick="window.open(this.href);return false;
Norway Oil Fund divests from Israeli companies
By JPOST.COM STAFF
08/23/2010 19:56
Norway's Ministry of Finance announced that the Norway Oil Fund divested from Africa-Israel Investments and Danya Cebus Ltd. on Monday.
The reason given is the companies' construction in the West Bank.
The Norwegian Finance Ministry said, "The ethics council stresses that construction of settlements in the occupied territories violates the decision of the Geneva convention regarding defense of civilians during war time. Several decisions of the UN Security Council and the International Court of Justice have reached the conclusion that construction of Israeli settlements in the Palestinian territories is prohibited."
http://www.jpost.com/Headlines/Article.aspx?id=185712" onclick="window.open(this.href);return false;
Norway Oil Fund divests from Israeli companies
By JPOST.COM STAFF
08/23/2010 19:56
Norway's Ministry of Finance announced that the Norway Oil Fund divested from Africa-Israel Investments and Danya Cebus Ltd. on Monday.
The reason given is the companies' construction in the West Bank.
The Norwegian Finance Ministry said, "The ethics council stresses that construction of settlements in the occupied territories violates the decision of the Geneva convention regarding defense of civilians during war time. Several decisions of the UN Security Council and the International Court of Justice have reached the conclusion that construction of Israeli settlements in the Palestinian territories is prohibited."
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
- vegan-revolution
- Superposter
Ik krijg sterk de indruk dat de aanslag in Oslo niets met Al Qaeda te maken heeft en ook niet in verband staat met de Iraakse geestelijke Mullah Krekar, hoewel diens bedreigingen aan het adres van politici, die hij zei te zullen doden als ze hem willen uitzetten, natuurlijk niet mals zijn.
Het zou natuurlijk nog kunnen dat de aangehouden man door een organisatie is ingehuurd om deze "klus" te klaren, maar dat lijkt mij voorlopig onwaarschijnlijk.
Het zou natuurlijk nog kunnen dat de aangehouden man door een organisatie is ingehuurd om deze "klus" te klaren, maar dat lijkt mij voorlopig onwaarschijnlijk.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Zo'n schietpartij op het eiland leek me ook niets op een Al Qaida aanslag lijken. Op FF forum wordt ook naar links verwezen. Ook al erg onwaarschijnlijk.
Het blijkt nu dus een rechts extremist te zijn.
"Gelukkig", dat mijn wens, geen Islam aanslag, is uitgekomen.
Wellicht zullen de anti-islam uitlatingen van de dader weer sommige moslims er toe aan zetten te roepen: Zie je nu wel, racisme van de kant van niet-moslims.
Het blijkt nu dus een rechts extremist te zijn.
"Gelukkig", dat mijn wens, geen Islam aanslag, is uitgekomen.
Wellicht zullen de anti-islam uitlatingen van de dader weer sommige moslims er toe aan zetten te roepen: Zie je nu wel, racisme van de kant van niet-moslims.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
PS: Goh, er wordt zelfs verwezen naar dit forum en ik word zelfs geciteerd op het FF forum. Ik ben kennelijk te vredelievend en pro-islam. Denken, dat het niet uit islamitische of linkse hoek komt, is kennelijk al verdacht. Maar laten we wel wezen, het zou minder onrust geven, als het uit christelijke hoek kwam.
Hoe idioot dat ook zou zijn.
Ik hoop, dat de mensen hier mij beter kennen.
Hoe idioot dat ook zou zijn.
Ik hoop, dat de mensen hier mij beter kennen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
De schietpartij past wel bij de haattaal op FFI. Zakken we verder af, of is het nog niet te laat?
Volg de droevige vaudeville van vreugdedansen, sintvitusdansen en knarsetanden op http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 19#p249919" onclick="window.open(this.href);return false;, en bemerkt tussendoor de oproep om Mekka te bombarderen. Al die christelijke rechtschapenen met de ijzeren vuist, die de weg kwijt raken in het stof van hun ingestorte luchtkastelen....
Laatst gewijzigd door siger op 23 jul 2011 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Aantal doden is al opgelopen naar 84. En alles wijst op een rechts extremistische gek.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Weer een manspersoon met te veel testosteron en met twee wapenvergunningen.
Het lijkt me na tig 'incidenten' toch tijd om eens naar wapenvergunningen te kijken. Waarom moet een 32-jarige rechtsextremist, die tot voor kort nog bij zijn moeder woonde, in godsnaam twee wapenvergunningen krijgen.
Geef vooral miljarden uit aan terrorismebestrijding en deel gelijkertijd wapens uit aan schietgrage personen.
En zeg dan glashard voor de camera dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn.
Het lijkt me na tig 'incidenten' toch tijd om eens naar wapenvergunningen te kijken. Waarom moet een 32-jarige rechtsextremist, die tot voor kort nog bij zijn moeder woonde, in godsnaam twee wapenvergunningen krijgen.
Geef vooral miljarden uit aan terrorismebestrijding en deel gelijkertijd wapens uit aan schietgrage personen.
En zeg dan glashard voor de camera dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn.
Laatst gewijzigd door Loekie1 op 23 jul 2011 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom moet-ie opeens gek zijn? Dat doen we alleen met christenen, nooit met moslims.
Het christenfundamentalisme is sinds gisteren opgestaan.
Daar kon je op wachten. Het wordt een oorlog tussen religies.
Daar kon je op wachten. Het wordt een oorlog tussen religies.
Op FFI heeft de christelijke vredesduif Ariel te kritische, excuseer, ik bedoel te redelijke, posts van "Xplosive" verwijderd.
Dan weten we dat ook weer als ze nog een Censuur! roepen over FT.Re: Grote explosie bij kantoor premier Noorwegen
Berichtdoor xplosive » za jul 23, 2011 9:55 am
Iedere poster hier kan zien dat Ariel mijn kritische posts hier verwijderd heeft. Wat zegt dit over Ariël? Duldt Ariel geen enkele kritiek? Het toppunt van kinderachtigheid, lijkt mij.
Nou, FFI kan zijn LOL op, de dader schijnt een gristenfundie te zijn. Overigens was het wel even schrikken bij de koffie. Het dodental staat op een totaal van 91 nu en zal wss nog verder stijgen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"