tjeerdo schreef:
Gezien de steun die de familie Bush geniet is het niet denkbeeldig. De Amerikanen zoeken nog altijd naar een veredeld koningshuis. De Kennedy's scoorden en scoren nog altijd hoog. De tegenkandidaat voor Arnold was de zittende gouverneur. Echter deze verloor de verkiezingen omdat men hem het tekort aan elektriciteit verweet.
Dit is dus wat ik ook zei, okee, de zittende gouverneur misschien wel maar men wist bij de democraten allang en breed dat de huidige gouverneur het niet zou gaan redden.
En de stijgende lasten om het begrotingstekort (Wat het hoogst is van alle staten) te verminderen. Arnold beloofde "no more taxes". En ging creatief boekhouden maar ondertussen is hij begonnen met het snijden in de "social welfare". Hij krijgt echter steeds meer onenigheid met de vakbonden en gepensioneerden.
Verder kun je Arnold een rechtse democraat noemen. Met dank aan zijn vrouw.
Ach, zijn vrouw was als ik me niet vergis een nicht van Kennedy. Maar die onenigheid zal hem nog duur komen te staan zodra hij moet worden herverkozen. Overigens zie je een soortgelijk effect aan de andere kant van het continent. Jebbie is in sommige kringen heel populair maar Florida heeft een lange traditie van democratische stemmers. Bovendien, het grote probleem met de huidige generatie uit de democratische partij is dat ze zich te weinig onderscheiden van de Republikeinen. Wat men zou moeten doen is veel meer in de richting van D'66 gaan, pragmatisch en een vleugje sociaal liberaal. Natuurlijk wekt dat de afschuw op van de conservatieve Amerikaan maar op die manier onderscheiden ze zich en hebben ze een reeele kans het volgende presidentschap in handen te krijgen omdat er veel progressieve Amerikanen zijn. Echter, de kloten om zulk beleid voor te stellen ontbreekt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn