Ik ga valschermspringen.....

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Ik ga valschermspringen.....

Bericht door Marinus »

elle schreef: Kun je nog wel slapen van de spanning?
Tot nu toe gaat dat nog prima, maar wat niet is kan nog komen, natuurlijk. Overigens gaat de spanning er vanzelf wel komen vrees ik. Ik vind 10 meter al best wel hoog, en dit is 3000 meter ongeveer. :lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Hoogtevrees heb ik totaal niet maar bungy jumpen en parachutespringen lijkt me niks. Ik ben glazenwasser geweest en heb op ladders gestaan. Ik heb in een bakkie in de wind aan hoge gebouwen gehangen en op dakranden en over balkons geklauterd, maar je zult mij nooit in een attractie op een kermis zien of in een achtbaan zien zitten. Omdat ik doodziek van het "gevoel van vallen" op zichzelf word. Het samenknijpende gevoel dat je in je maag en in je hoofd krijgt terwijl je in een achtbaan zit na vooral de topval en de eerste drie vier bochten. Ik ben geen fan van het sollen met g-kracht en het gevoel dat daarbij al duurt dat bij een parachutesprong misschien alleen maar de eerste (wat is het?) tien seconden na de sprong of zo, voordat je op snelheid bent en het vervelende gevoel iets verdwijnt. En dat gevoel van misselijkheid daar zit ik niet op te wachten. Ik vind het wel heel stoer dat anderen het wel gaan wagen. Ik niet. Misschien een keer een ballonvaart ofzo. Lekker rustig. :)

Veel plezier Marinus! :)
Destinesia

Bericht door Destinesia »

En oh ja. Ken je de ouderwetse "kleefton" op de kermis? Een soort enorme centrifuge voor 10 personen waar de vloer onder je voeten wegzakt en jij aan de "muur blijft plakken". Ik ben nog nóóit zo ziek geweest als 14 jarig jochie..
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Marinus schreef:
Jim schreef: Ik mag hopen dat 't ding goed hebben ingevouwen...... :D
En dat je niet het lunchpakket op je rug krijgt.......... :?
Als het goed is krijg ik noch een lunchpakket, noch een parachute op mijn rug. Als wat op de JijBuis klopt, krijg ik een meneer op mijn rug, die er voor gaat zorgen dat ik het allemaal overleef.
Been there, done that.
Kikke!! :D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Destinesia schreef:Hoogtevrees heb ik totaal niet maar bungy jumpen en parachutespringen lijkt me niks. Ik ben glazenwasser geweest en heb op ladders gestaan. Ik heb in een bakkie in de wind aan hoge gebouwen gehangen en op dakranden en over balkons geklauterd, maar je zult mij nooit in een attractie op een kermis zien of in een achtbaan zien zitten. Omdat ik doodziek van het "gevoel van vallen" op zichzelf word. Het samenknijpende gevoel dat je in je maag en in je hoofd krijgt terwijl je in een achtbaan zit na vooral de topval en de eerste drie vier bochten. Ik ben geen fan van het sollen met g-kracht en het gevoel dat daarbij al duurt dat bij een parachutesprong misschien alleen maar de eerste (wat is het?) tien seconden na de sprong of zo, voordat je op snelheid bent en het vervelende gevoel iets verdwijnt. En dat gevoel van misselijkheid daar zit ik niet op te wachten. Ik vind het wel heel stoer dat anderen het wel gaan wagen. Ik niet. Misschien een keer een ballonvaart ofzo. Lekker rustig. :)

Veel plezier Marinus! :)
Dan zijn we waarschijnlijk precies tegenovergesteld wat dat betreft. Ik vind op een ladder staan al onaangenaam, laat staan klauteren op grote hoogte. Als ik gezekerd ben, bij bijvoorbeeld klimmen, dan lukt e.e.a. wel redelijk zij het met trilhandjes. Want hoewel ik best weet dat klimtouw een paar ton kan houden, is zo'n lijntje van plusminus 1 cm dik geen bemoedigend gezicht.

Achtbanen en ander pretpark- cq. kermisspul kan me eigenlijk niet hoog en wild genoeg. Zolang het geen problemen oplevert voor mijn rug, dat is eigenlijk de enige beperking die ik stel. Je zit meestal goed vast dus dat maakt het een stuk minder eng. Het reuzenrad vind ik echt niet prettig trouwen, wiebelige k@@dingen. Ik begrijp van mensen die ooit hebben gesprongen dat je niet echt het idee hebt dat je valt na de eerste paar seconden of zo. Dus ook niet dat typische valgevoel in je maag.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Destinesia schreef:En oh ja. Ken je de ouderwetse "kleefton" op de kermis? Een soort enorme centrifuge voor 10 personen waar de vloer onder je voeten wegzakt en jij aan de "muur blijft plakken". Ik ben nog nóóit zo ziek geweest als 14 jarig jochie..
Daar wordt ik ook misselijk in, maar na een paar keer pas. Kan zijn dat je gewoon gevoeliger bent voor G-krachten.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Brr.. Er zijn kermisattractie's waar ik voor geen goud in zou gaan.
Laat staan parachutespringen.

Maar zet 'm op!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Dank je Jajang, ik moet trouwens toegeven dat ik nog aan het beslissen ben of ik al dan niet een TenaLady moet indoen op woensdag. Ik heb er echt zin in hoor, maar je moet wel uit een vliegtuig stappen op 3 kilometer hoogte. Nu ja, je wordt min of meer uit het vliegtuig geduwd, maar goed....
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ook vrije val erbij Marinus? Voor mij was het een verjaars cadeautje, wist niet wat er zou komen tot we voor de pakloods stonden.
Ik dacht eerst dat het een rondvlucht zou worden.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Marinus schreef:Dank je Jajang, ik moet trouwens toegeven dat ik nog aan het beslissen ben of ik al dan niet een TenaLady moet indoen op woensdag. Ik heb er echt zin in hoor, maar je moet wel uit een vliegtuig stappen op 3 kilometer hoogte. Nu ja, je wordt min of meer uit het vliegtuig geduwd, maar goed....
Nee, je bent geen lady.
Dat wordt geen succes, zo'n Tena. :D

Zou het je eer ook niet Tena zijn, zo'n ding?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Fishhook schreef:Ook vrije val erbij Marinus? Voor mij was het een verjaars cadeautje, wist niet wat er zou komen tot we voor de pakloods stonden.
Ik dacht eerst dat het een rondvlucht zou worden.
30 seconden vrije val ongeveer. En wellicht gaat het ook gefilmd worden. Oorspronkelijk zou de vechtgenoot ook meegaan, maar in het weekend was er iets over skydiven op TV. Zegt ie: "parachutespringen durf ik wel, maar dat echt niet" En ik: "Wat denk je dat we op woensdag gaan doen?" ff YouTube erbij gepakt, laten zien wat de bedoeling was, en daarna trok ie wit weg, en kon ik één sprong cancelen. Maar goed, is dus minder duur nu, dus kan er potentieel gefilmd worden. Die laffe hond durft zelf niet, maar wil maar wat graag zien hoe ik mezelf onder schijt denk ik.

Maar leuke verrassing trouwens, moest je huilen of had je er wel zin in?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jagang schreef:Zou het je eer ook niet Tena zijn, zo'n ding?
:lol: Geen idee, maar als ik als ik in mij broek pis doe ik het toch liever discreet, zeg maar ;)
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Geweldige ervaring! de 1e keer is een adrenaline kick!
Ik heb mijn militaire brevet vd commandos. Automatische opening op 300 meter! !
Tip; verberg je angst niet. Tis ongezond om NIET bang te zijn. Met angst staan alle zintuigen op scherp..onthoud het moment dat je landt. Je kan dan de hele wereld aan...
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Marinus schreef:Maar leuke verrassing trouwens, moest je huilen of had je er wel zin in?
Nee, ik vond het geweldig, wel spannend in dat kleine vliegtuig. De vrije val is vooral tumultueus, als dan de hoofdchute opend is er opeens de stilte.
Mijn zoon die bij het zelfde onderdeel gedient heeft (zelfs dezelfde compagnie 104 ctrcie) als ik heeft uitgebreid gesprongen maar in mijn tijd was daar geen geld voor.
Hij vond het daarom nodig dat ik daar alsnog kennis mee zou maken.

PS: Biemer bij welke compagnie heb jij gediend?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

biemer schreef: Tip; verberg je angst niet. Tis ongezond om NIET bang te zijn. Met angst staan alle zintuigen op scherp..onthoud het moment dat je landt. Je kan dan de hele wereld aan...
Dat is geen probleem, ik ben overduidelijk bang als ik bang ben. :lol: Nu ja, bij de klimtoren wist ik het aardig te verbergen. Ik was altijd heel snel boven en weer beneden (pragmatische hoogtevrees, zo min mogelijk tijd op hoogte doorbrengen) Ik viel door de mand toen ze met knopen begonnen. Op de grond duurde het 15 seconden om een paalsteek te steken/knopen/whatever, nadat ik op de klimtoren geklommen was duurde het 5 minuten of zo (trilhandjes!)
Plaats reactie