inkomensafhankelijke zorgpremie is oneerlijk!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: inkomensafhankelijke zorgpremie is oneerlijk!

Bericht door Fish »

HenkM schreef:
Vergeet niet als die beschadigt moet je de volgende zelf betalen
Ik hoor dat je die in het vervolg toch al zelf moet betalen.

Maar nog even OT, ik lees net op teletekst dat gepensioneerden met een spaarpot vanaf 20.000 euro ook nog eens extra gepakt worden.
Ben je zuinig geweest want je hypotheek loopt straks af en je wil dan geld hebben om het restant te betalen wordt je ook nog een keer g*****d.

Hebben die lui in de regering zelf geen ouders? :evil:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Getses schreef:
Fish schreef:Hou je vast Cactus:

En dan gaan de pensioenen zelf ook nog eens achteruit. :)
Ik zit ook in die groep. GVD.
Tja, zo gaat het in Nederland. Wel jammeren bij de PvdA om die rottige nutteloze ontwikkelingshulp die wat beperkt wordt maar met datzelfde schijnheilige gezicht de gepensioneerden stukje bij beetje ( Bos-wet) van hun zelf gespaarde aanvullende pensioen beroven zoals nu ook weer het geval is. Dat komt nog eens bovenop de bankenroof die de crisis in gang hebben gezet.Die mekkeren nu weer over de bankenbelasting terwijl ze miljarden winst maken. Wat een zooitje. :cry:
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Fish schreef:
HenkM schreef:

Maar nog even OT, ik lees net op teletekst dat gepensioneerden met een spaarpot vanaf 20.000 euro ook nog eens extra gepakt worden.
Ben je zuinig geweest want je hypotheek loopt straks af en je wil dan geld hebben om het restant te betalen wordt je ook nog een keer g*****d.

Ze zouden die kl**tzakken die dit zo geregeld hebben gewoon moeten laten leven van een AOW+ pensioen gedurende hun ministerschap, dus hoogstens een modaal inkomen. Zelf hebben zij een ministers salaris van zo'n 130.000 en hebben er wel voor gezorgd dat deze groepen van 120.000 + weinig of niets inleveren.
Verder kijken zij wel goed uit om dit ook nooit te doen want na hun ministerschap gaan ze op zoek naar een riant betaald baantje in het bedrijfsleven. Daarvoor heb je natuurlijk geen AOWers met aanvullend pensioen nodig.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Fish schreef:
HenkM schreef:

Voornamelijk voortkomend uit robotten. Als je dat ouders mag noemen?

Straks met alleen maar annuïteiten hypotheken zullen mensen die met pensioen gaan altijd meer dan 20.000 hebben.
IK hoef er niet bang voor te zijn. Ik zou niemand aanraden mijn erfenis te aanvaarden, lol.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cactus schreef:Daarvoor heb je natuurlijk geen AOWers met aanvullend pensioen nodig.
Natuurlijk. Verder zijn ze alleen maar duur (pensioen, zorg). Opzouten met die oudjes. 6 planken,of een vaas.
(wel zelf bekostigen, natuurlijk)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cactus schreef:
HenkM schreef: Dat is rutte al jaren. Verblind door zijn eigen stralende lach.

Niettemin: 1 van de redenen die ik opgaf voor opzegging was dat de ontwikkelingshulp met 1 miljard werd verlaagd. (dat is pas asociaal)
Door de vele verschillen in nationale budgetten kan jouw voorstel niet.
Maar vandaag in het nieuws: onze economie doet het VEEL slechter dan die in omringende landen.
(voorbeeld - hoewel dat toekomst is: er gaat 250milj van de infrastructuur weg. Gevolg: een aantal projecten gaat (weer) niet door. Hoe komt het nu dat de werkloosheid alweer opgejaagd wordt? Hoeveel kost die totale WW die daar door ontstaat?)
Niks A Sociaal! Wij zitten midden een een enorme crisis en hikken tegen een staatsschuld van > 400 miljard aan die ons al 10 miljard p/j aan rente kost!
Het aantal werklozen loopt per dag op en zit dicht tegen de 600.000 aan. Dat ene miljard maakt weinig uit op de totale ontwikkelingshulp die al tientallen jaren aan de 3de wereld landen wordt gegeven (zonder aantoonbaar resultaat en waar je nooit iets over hoort)
De z.g. rijke landen hebben vorige eeuw afgesproken en beloofd 0,7% van hun BNP aan ontwikkelingshulp te besteden waar Nederland al boven zat evenals de Scandinavische landen. Geen enkel "rijk"land voldoet aan die belofte. Ook Duitsland en de VS niet! Die doneren resp. iets van 0,35 % en 0,24 % als ik het goed heb gelezen. Iig niet die 0,7 % zoals beloofd! Dus gewoon alle EU landen 0,7% aan ontwikkelingshulp laten afdragen die dan door de EU behoort te worden beheerd en uitgedeeld.
Nu tijdens deze crisis kan dit niet langer want nood breekt wetten !
Dat miljard kan Nederland goed zelf gebruiken voor de WW !

(.........)

Alleen maar a-sociaal. Ondanks die crisis hebben we het hier nog helemaal niet slecht. Ook de komende jaren niet ..... voor de werkenden
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

HenkM schreef:
Cactus schreef:Daarvoor heb je natuurlijk geen AOWers met aanvullend pensioen nodig.
Natuurlijk. Verder zijn ze alleen maar duur (pensioen, zorg). Opzouten met die oudjes. 6 planken,of een vaas.
(wel zelf bekostigen, natuurlijk)
6 Planken ? Gewoon een kartonnen doos. Vaas? Welnee, gewoon wegblazen die handel. :D
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

HenkM schreef:
Alleen maar a-sociaal. Ondanks die crisis hebben we het hier nog helemaal niet slecht. Ook de komende jaren niet ..... voor de werkenden
Alles is relatief Henk! Er zijn zodadelijk echt wel mensen die het verrotte slecht krijgen.
Wij geven nog steeds vele miljarden aan ontwikkelingshulp alleen nu noodzakelijkerwijs 1 miljard minder.
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

windsurfer schreef:Mijn stelling: het inkomensafhankelijk maken van allerlei kosten is oneerlijk.
Daar ben ik het dus niet mee eens, mits het goed gebeurt uiteraard. En zoals het kabinet het wilde was het niet eerlijk, de middeninkomens gingen de grote last dragen ipv de hoge inkomen. Ik ben trouwens ook een voorstander van inkomensafhankelijke boetes, mensen die 3 ton per jaar verdienen en een boete krijgen van 300 euro lachen zich suf. Voor hun is dat bijna niks, maar voor iemand met een uitkering is het veel erger.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Atheist_1984 schreef:
windsurfer schreef:Mijn stelling: het inkomensafhankelijk maken van allerlei kosten is oneerlijk.
Daar ben ik het dus niet mee eens, mits het goed gebeurt uiteraard. En zoals het kabinet het wilde was het niet eerlijk, de middeninkomens gingen de grote last dragen ipv de hoge inkomen. Ik ben trouwens ook een voorstander van inkomensafhankelijke boetes, mensen die 3 ton per jaar verdienen en een boete krijgen van 300 euro lachen zich suf. Voor hun is dat bijna niks, maar voor iemand met een uitkering is het veel erger.
Maar dat geldt altijd voor hoge inkomens Atheist 1984. Dat is zo voor een ijsje t/m een dure Audi.
Je kan nu eenmaal niet alles inkomensafhankelijk gaan maken maar er kan heel gemakkelijk een hogere crisis belasting schijf van b.v. 60% worden ingevoerd voor inkomens boven de 100.000 euro p/jk. Ook met deze 8% meer belasting na de 52% schijf zullen die echte sterke schouders daar geen last van krijgen.
T/m de 52% schijf houden ze n.l. evenveel over als anderen die in dezelfde belastingschijf vallen.
Er werd op dit forum beweerd dat 10% rijksten evenveel belasting afdragen als de rest van de belastingplichtigen. Indien dit waar is dan kan die rijkste groep best wat missen !
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Atheist_1984 schreef:
Zo gebeurt dat in Noorwegen. Daar zijn boetes inkomensafhankelijk.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

In Finland ook las ik een keer toen daar iemand een giga bekeuring had gekregen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cactus schreef:In Finland ook las ik een keer toen daar iemand een giga bekeuring had gekregen.
Al sinds 1921,

http://en.wikipedia.org/wiki/Day-fine

Zie ook de voorbeelden aan het eind van Finland.

Grappig wel dat Australië, Nieuw Zeeland en Canada, bv, dit ook hebben.

Nu Nederland nog! Maar dan moet je belasting koppelen aan een RT systeem. Dat gaat voorlopig in Nederland niet lukken.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Zou je dan ook alle andere straffen inkomens afhankelijk moeten maken? Dus een rijke dief gaat voor 20 jaar de bak in en een arme dief maar 2 jaar?
Dan maar alles op de schop. Huren ? Ook inkomensafhankelijk dus. OV ? Ook inkomensafhankelijk. Ga zomaar door.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cactus schreef:Zou je dan ook alle andere straffen inkomens afhankelijk moeten maken? Dus een rijke dief gaat voor 20 jaar de bak in en een arme dief maar 2 jaar?
Dan maar alles op de schop. Huren ? Ook inkomensafhankelijk dus. OV ? Ook inkomensafhankelijk. Ga zomaar door.
Je hoeft niet door te draven.

Als je het las, dan geldt dit niet voor zware misdrijven. En bij in beroep gaan ook niet voor alle andere misdrijven.
Maar het scheelt heel veel rompslomp, bureaucratie en daarbij: valt het je wel eens op dat op de snelweg je vaak wordt ingehaald door die grote BMW's en Mercedessen? Die malen namelijk niet om die kleine bekeuringen. Die leren daar niet van.
Plaats reactie