Een opmerkelijke en onjuiste stelling.Dat aspect speelt alleen bij vluchtelingen en vluchtelingen zijn niet degenen die de meeste problemen veroozaken.
Ik citeer:
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/01/ge ... 8-a1385818" onclick="window.open(this.href);return false;4.460 „incidenten” met asielzoekers telde de politie vorig jaar. Daarvan rukte ze 1.115 keer uit voor overlast, 377 keer voor mishandeling, 255 keer voor diefstal, 55 keer voor een zedenmisdrijf – vaak binnen het asielzoekerscentrum (azc). Het COA registreerde vorig jaar 8.149 „incidenten”, waarvan 2.394 agressieve acties en 369 zelfdestructieve acties. Dit alles op een populatie die in een jaar tijd groeide van 24.467 personen tot 47.276.
Opvang in de regio zal dus zeker bijdragen aan minder criminaliteit.
Dat ben ik zeer met je eens. Ik denk alleen dat het huidige beleid niet sociaal is voor de (echte) vluchtelingen.Iemand die inclusief denkt, houdt ook met de belangen van "de regio" en die van de vluchtelingen zelf rekening.
Wat we nu doen is hele dure opvang organiseren voor de sterksten (overmatig veel jonge mannen) die Nederland weten te bereiken. Met datzelfde geld kun je méér mensen helpen in de regio, én komt het geld meer terecht bij de zwakkeren. Dus niet minder geld voor opvang (eerder meer) maar wel ophouden met dat geld besteden aan alleen de mensen die een verre reis naar Nederland weten te maken. Met als bijkomend voordeel dat je het draagvlak voor hulp aan zwakkeren niet verder uitholt.