Ik schreef aan jou heel kort geleden:
Daar reageer je niet op en je blijft er nu weer op hameren. Hoezo?Of Ingi de boel besodemietert is van bijkomend belang!!!!!
Roeland
Moderator: Moderators
Ik schreef aan jou heel kort geleden:
Daar reageer je niet op en je blijft er nu weer op hameren. Hoezo?Of Ingi de boel besodemietert is van bijkomend belang!!!!!
dikkemick schreef: ↑08 jan 2018 20:06 Ik lees dat Ingi werkelijk gelooft in wat ze doet. Ze WEET m.a.w. niet dat ze eigenlijk niets doet. En dat betekent dat ze de boel dus niet besodemietert. Ik vind dat niet van bijkomend belang. Pas als Ingi doorheeft dat reiki quatsch is en er desondanks mee doorgaat (en misschien zelfs geld er voor vraagt) heeft ze wat mij betreft een probleem.
En dan nog houd ik een kiertje open! ALS diegene die "behandelt" wordt er werkelijk baat bij heeft mag Ingi wat mij betreft haar gang gaan.
Pas als ze gaat beweren dat ze ziekten kan genezen, heeft ze werkelijk een groot probleem. Ingi mag van mij klachten/ongemakjes m.b.v. een placebo genezen of verminderen. Ingi tevreden, de klant tevreden!
ZO sta ik erin, of jij je blijft opwinden of niet.
heeft er niets mee te maken
zolang je mensen niet misbruikt, uitbuit, bedriegt, of van hun miserie profiteert hoef je iets te verbieden.Wil je mensen beperken in hun vrijheid in dit geval spirituele ontwikkeling beoefenen ..ook al vind je het onzin dan moet je uiteindelijk alles verbieden ook godsdiensten of andere filosofieën.
beweert en wil niemandIk hoop dat de overheid dat blijft inzien en niet vanwege mijn Reiki..maar omdat ik het geen fijne ontwikkeling vind als mensen niet meer zelf mogen denken maar er voor ze gedacht wordt.
als je homeopathie en behandelen in 1 zin gebruikt dan ben je bezig met oplichting en bedrog. of het nu bewust of niet is doet er verder niet toe. slachtoffers moet je beschermenZolang je er niemand mee schaadt en daar hebben we wetten voor die je na moet leven en die dan ook hopelijk gehandhaafd worden.
er valt niets te geloven.En idd ik "geloof" in de werking van Reiki
finacieel gewin nastreven op de wanhoop en ziekte van mensen is natuurlijk zuiver een economisch belangZolang het allemaal gaat om economische belangen zie ik het nog niet gebeuren. En dat vind ik dan weer zorgelijk dat onze maatschappij draait op economische belangen. Dat is eigenlijk een andere discussie maar ik denk wel dat het een met het andere heeft te maken.
heeck schreef: ↑08 jan 2018 16:14 Ingi,
Lees dan goed na wat je stel in je reactie van
viewtopic.php?p=540951#p540951
Je probeert daar een verschil te maken tussen “werken” en “effect”.
Dus leg mij nu geduldig uit hoe ik de door jou opgebrachte energetische kastanje-effecten kan vaststellen.
Roeland
Ik begrijp niet wat Reiki met spirituele ontwikkeling te maken heeft.Ingi schreef: ↑08 jan 2018 20:46 Er komt veel meer bij kijken..Het is maar net wat voor een samenleving je wilt. Wil je mensen beperken in hun vrijheid in dit geval spirituele ontwikkeling beoefenen ..ook al vind je het onzin dan moet je uiteindelijk alles verbieden ook godsdiensten of andere filosofieën.
Wij zijn slechts uitgewijden tot een ingewijde uitweidt en ons inwijdt...
Wat ik er mis mee vind is dat er m.i. nogal hoogstaande termen aan gehangen worden.dikkemick schreef: ↑09 jan 2018 04:38 Ik vind dit lastig. Zoals ik het lees, heeft Ingi geen kwaad in de zin. En inderdaad, het zondagsgebed voor de zieke buurman moet ook afgescahft worden! Wat is er mis mee als Ingi op afstand dieren probeert te genezen? Dat wji dit lachwekkend vinden en er absoluut niet in geloven doet niets af aan het feit dat het goed bedoeld is. Tevens wordt er geen kwaad mee gedaan en geen geld mee verdiend.
Ik kan er m.a.w. niet wakker van liggen.
Heb je wel eens een preek beluisterd? Als je het dan toch over hoogstaande termen hebt.Petra schreef: ↑09 jan 2018 04:46
Wat ik er mis mee vind is dat er m.i. nogal hoogstaande termen aan gehangen worden.
Heel worden. Spirituele Groei e.a. van dat type terminologie heb ik een hekel aan.
De behandelaar die je wel ff spiritueel helpt met wat er allemaal niet genoeg aan je is doet naar mijn mening met die boodschap al kwaad.
Zeg dat je leuk met je handen speelt o.i.d. dan blijft het m.i. gezellig.
Het bijzondere is dat voor dat inwijden wel eerst pecunias van eigenaar wisselen. Hoe meer je bereid bent daarvan af te staan des te meer ingewijd.
Wat bedoel je hiermee?
Hoe bedoel je dat je beperkt bent in je spirituele vrijheid? Er komen geen goden bij kijken en ook geen geesten. Ik had ooit contact met een Reiki mens die beweerde dat ik mij moest laten lijden door mijn gidsen. Die heb ik niet, althans ik houd mij er niet mee bezig. Er wordt er soms van alles van bij gehaald wat eer niet hoort. Dan rijzen ook mij de haren te berge.Petra schreef: ↑09 jan 2018 04:08Ik begrijp niet wat Reiki met spirituele ontwikkeling te maken heeft.
We hebben het bij Reiki toch over handopleggingse energetische genezingskracht -achtige toestanden?
Een fysiek werking dus!
Wat is de link met het spirituele dan? En met godsdiensten? Komen er goden bij kijken dan? Helpen geesten mee aan de genezingen?
Wat heeft filosofie ermee te maken?
Als ik vind dat Reiki enorm leuk om mee te spelen waar mensen best wel baat bij kunnen hebben maar niet als een behandeling bij ziekte, ben ik dan beperkt in mijn spirituele vrijheid?