Nee, ik wilde je niet op de proef stellen.Ik heb het nog niet goed doordacht.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑16 jul 2023 17:14Je moet nog wel wat leren over tijdreizen Mullog.Mullog schreef: ↑16 jul 2023 17:06 Wat ik mij dan ook afvraag is als je teruggaat in de tijd je dan ook gebonden bent aan de lichtsnelheid. Kortom, on in 1967 aan te komen ben je pakweg 35 dagen onderweg als je met de lichtsnelheid zou kunnen reizen maar dat kan niet, dus veel langer. En de reis terug heeft hetzelfde euvel en hebben we dan gelijk een tweeling paradox?
En misschien is 1967 nog te overzien, zei de optimist. Maar een onderzoekje naar een historische Jezus wordt echt een probleem![]()
Kijk je moet de afstand meten in jaren en niet in lichtjaren zoals dat vaak wordt neergezet.
Het Centauri Systeem is dus 4.5jaar weg en niet 4.5lichtjaar.
Maar voor de reiziger die tegen de lichtsnelheid aan reist is het slechts een paar luttele seconden om daar te komen.
Zo werkt dat natuurlijk ook bij tijdreizen er treed gewoon een tijdcontractie op.
PS.
Dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken, of wilde je me op de proef stellen?![]()
Tweeling paradox speelt ook geen rol als je ervoor zorgt dat je op de terugreis uitkomt op je moment van vertrek. Behalve natuurlijk als je lang op locatie blijft.