Is er leven na de dood ?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mysterieus2000
Forum fan
Contacteer:

Bericht door mysterieus2000 »

tjeerdo schreef:[
Het eerste is geen concreet antwoord. Ik bedoel waarom waren er tientallen miljoenen slachtoffers voor nodig om een geloof te verspreiden. Waarom was het nodig om hele bevolkingsgroepen uit te roeien. Maya's, Inca's etc. En vreemd dat de genade tweeduizend jaar geleden ingaat ergens in de volksverhalen van Saulus en consorten. En dat er eerst 4,6 miljard jaar aan vooraf ging. Was er ook genade voor de Cromagnon.
En voor de Doderlein-bacterie.
Die tientallen miljoenen slachtoffers waren niet nodig om een geloof te verspreiden. De slachtoffers die zijn gevallen uit naam van het christendom zijn gedaan uit valse naam. Als mijn bovenbuur een islamiet is en ik ben een christen. En ik krijg het op mijn zenuwen van zijn islamitische muziek en ik vermoord hem dan heeft dat niets te maken met religie maar met onverdraagzaamheid. Misschien ook nog wraak of misplaats gevoel van superieuriteit.

Het is zeker niet de bedoeling om bevolkingsgroepen uit te roeien. Wel om het evangelie te verkondigen aan alle bevolkingsgroepen. Zelfs nog niet om hun cultuur te verwerpen gewoon omdat het anders is en zeker niet om ons als christenen beter te voelen omdat wij misschien beter onderwijs gekregen hebben.

Alle volkeren en alle mensen zullen op dezelfde manier geconfronteerd worden met God. De genade waar Paulus over spreekt is voor alle mensen van alle tijden ook voor de Cromagnon.
Jesaja 45:22-23 Laat de hele wereld zich, wanneer het om verlossing gaat, tot Mij wenden. Want Ik ben God; er bestaat geen andere God. Ik heb bij Mijzelf gezworen (en mijn woord terugnemen doe Ik niet, want het is een waar woord) dat elke knie voor Mij zal buigen en dat elke tong trouw zal zweren aan mijn naam.

Groejtes Daniella
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

mysterieus2000 schreef: Die tientallen miljoenen slachtoffers waren niet nodig om een geloof te verspreiden. De slachtoffers die zijn gevallen uit naam van het christendom zijn gedaan uit valse naam. Als mijn bovenbuur een islamiet is en ik ben een christen. En ik krijg het op mijn zenuwen van zijn islamitische muziek en ik vermoord hem dan heeft dat niets te maken met religie maar met onverdraagzaamheid. Misschien ook nog wraak of misplaats gevoel van superieuriteit.

Het is zeker niet de bedoeling om bevolkingsgroepen uit te roeien. Wel om het evangelie te verkondigen aan alle bevolkingsgroepen. Zelfs nog niet om hun cultuur te verwerpen gewoon omdat het anders is en zeker niet om ons als christenen beter te voelen omdat wij misschien beter onderwijs gekregen hebben.

Alle volkeren en alle mensen zullen op dezelfde manier geconfronteerd worden met God. De genade waar Paulus over spreekt is voor alle mensen van alle tijden ook voor de Cromagnon.
Jesaja 45:22-23 Laat de hele wereld zich, wanneer het om verlossing gaat, tot Mij wenden. Want Ik ben God; er bestaat geen andere God. Ik heb bij Mijzelf gezworen (en mijn woord terugnemen doe Ik niet, want het is een waar woord) dat elke knie voor Mij zal buigen en dat elke tong trouw zal zweren aan mijn naam.

Groejtes Daniella
Waarom gaat het god toch alleen om deze wereld? Hoe zit het met het universum? Hoe zit het met leven op andere planeten? Is het universum dan alleen maar gemaakt ten dienste van een kleinschalige machtstrijd die zich om de mens afspeelt? Is de mens zo belangrijk in dit heelal? En waarom heeft god het dan zo groot gemaakt als alleen de mens voor hem belangrijk was voor het leven. En wat dacht je van het feit dat er al vele organismen voor ons waren die geen kans hebben gehad om te geloven in god (simpelweg omdat het christendom nog niet bestond)?

Weet je het feit dat de mens zo belangrijk wordt gemaakt dat god en de duivel zich alleen om het wel en wee van hen zich bezorgd maken, is een andere aanwijzing voor het feit dat de mens de bijbel zelf geschreven heeft. Met het leven na de dood als dreigmiddel voor degenen die niet wilde geloven. De hele bijbel is namelijk onderhevig aan een bekrompen beeld van de werkelijkheid die op dat moment ontstaan is omdat de mens op dat moment weinig af wist van het universum. Men dacht dat het slechts verlichting was aan de hemel, ten dienste van het leven op aarde. Toen de mens over de technieken begon te beschikken en erachter kwam dat het heelal bestaat uit sterren(stelsels) en planeten, werd ook het scheppingsverhaal ineens niet zo geloofwaardig meer, daarnaast bleek de aarde ineens helemaal niet zo uniek. De onmetelijkheid van het heelal en het feit dat er elders leven is geweest (op Mars, waar fosiele resten zijn gevonden) geeft mij voldoende bewijzen dat god niet bestaat, evenmin als het leven na de dood.

En als je gaat beginnen over dat het feit dat er leven op de aarde mogelijk is, dat dat uniek is.... Ik verwijs je dan naar mijn eerdere uitspraak over Mars. Op een zeker moment is er op zekere plaatsen in het heelal altijd leven mogelijk. Bovendien is de kans dat er nog een planeet zoals aarde bestaat, die leven bevat, zeker aanwezig (sterker nog eigenlijk kan je er gewoon vanuit gaan dat het zo is). Alleen is het aantal planeten dat daadwerkelijk leven bevat op dit moment waarschijnlijk 1: heel veel. Ook dit is geen bewijs van god, want dit hangt af van de natuurwetten die bepaalde omstandigheden veroorzaken. Ik zal hier nog eens een link naar een hele interessante verhandeling over natuurwetten in het heelal plaatsen. Maar ik heb vandaag niet veel tijd meer. Misschien vanavond.

Groet,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Het zou me niks verbazen als we leven elders vinden, maar bewijs hiervoor hebben we natuurlijk nog niet.

Maar het is inderdaad zo dat de aarde ontzettend onbelangrijk is. Neem een grote zandbak. Kies ergens aan de rand een willekeurige zandkorrel. Dat zijn wij.

Deze realisatie volgt na de realisatie dat de aarde niet het centrum van het zonnestelsel is, maar de zon zelf. Onze zon is alles behalve het centrum van de melkweg, laat staan het universum.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Samante

Bericht door Samante »

mysterieus2000 schreef:Alle volkeren en alle mensen zullen op dezelfde manier geconfronteerd worden met God. De genade waar Paulus over spreekt is voor alle mensen van alle tijden ook voor de Cromagnon.
Jesaja 45:22-23 Laat de hele wereld zich, wanneer het om verlossing gaat, tot Mij wenden.
Hoe zit het met die verlossing? Waarom laat die verlossing zo lang op zich wachten? Hoe kan het dat de christenen bij hun bekering tot christen niet direct worden verlost van dit ellendige leven met die miserabele condities daarvan? Waarom niet direct een hemelvaart zodra je (halleluja) christen wordt? Er wordt wel steeds gesproken over verlossing en zo van het kwade (dat zijn de niet-christenen geloof ik), maar in de praktijk gebeurt er helemaal niks.
mysterieus2000
Forum fan
Contacteer:

Samante schreef:
mysterieus2000 schreef:Alle volkeren en alle mensen zullen op dezelfde manier geconfronteerd worden met God. De genade waar Paulus over spreekt is voor alle mensen van alle tijden ook voor de Cromagnon.
Jesaja 45:22-23 Laat de hele wereld zich, wanneer het om verlossing gaat, tot Mij wenden.
Hoe zit het met die verlossing? Waarom laat die verlossing zo lang op zich wachten? Hoe kan het dat de christenen bij hun bekering tot christen niet direct worden verlost van dit ellendige leven met die miserabele condities daarvan? Waarom niet direct een hemelvaart zodra je (halleluja) christen wordt? Er wordt wel steeds gesproken over verlossing en zo van het kwade (dat zijn de niet-christenen geloof ik), maar in de praktijk gebeurt er helemaal niks.
De verlossing betekent zeker niet "verlossing van niet-christenen".
hier :http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... ght=#34361heb ik uitgelegd waar we dan wel van verlost worden, waarom het nu niet altijd zichtbaar is en hoe het in de toekomst zal zijn.

Als je hier nog op of aanmerkingen op hebt hoor ik het graag.

Groetjes Daniella
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Beste Daniella

Je start een discussie, en vervolgens gaat het niet meer om de vraag, maar om andere van jouw gelijk te overtuigen. Waar je in het begin om vraagt,

(28-6-06 7:05 pm) Je begint met de vraag: Of is de dood gewoon dood?
De eerste (twee) die zeggen dood is dood, (28-6-06 8:07 pm) beantwoord je al meteen met jouw overtuiging.
In de volgende post kom je met de ware reden, (28-6-06 8:07 pm) en (29-6-06 8:45 am) je bent bang om in de hel te komen, want je houdt rekening met het feit dat je kunt afdwalen.
(29-6-06 8:54 am) Denk je te weten wat de meeste christenen juist niet doen.
(29-6-06 8:59 am) Om de discussie gaande te houden beweer je in de volgende post dat je interesse hebt voor “jullie”. Je wilt geen gelijk krijgen, maar beweert dat de toekomst het zal uitwijzen. Is dat voor jouw of iemand anders in dit forum ooit te toetsen?
(29-6-06 9:10 am) Op een stevige onderbouwing van Stan, antwoord je dat we gelukkig nog het nieuwe testament hebben. Wat heeft dat met weerleggen van zinnige argumenten te maken?
(29-6-06 9:19 am) Vervolgens gooi je jouw ziekte in de discussie. Wat heeft dat met de discussie te maken?
(29-6-06 10:21 am) Als iemand daarop reageert, verweer je jezelf tegen woorden die niet gebruikt zijn.
(29-6-06 1:25 pm) Een steunbetuiging voor jouw ziekte, gebruik je meteen om een preek af te steken en jouw visie over de door jou gestelde vraag te geven.
Op veel zakelijke posts geef je geen antwoord. (1-7-06 1:13 pm) Maar op de vraag of je wel zeker bent van je zaak, komt een lang zwetsverhaal, zonder antwoord op die vraag. Of moeten we daar lezen dat je echt zeker bent van jouw zaak?
(1-7-06 1:28 pm) Als Stan iets zegt, wordt meteen een weder vraag gesteld, die niets met het onderwerp te maken heeft. In een van de volgende antwoorden, geef je aan waarom het met jou moeilijk discusieren is (zoals met veel gelovigen) (1-7-06 2:19 pm) je zegt doodleuk: volgens mij. Je vraagt je niet eens af of je samen met je discussie partner het eens kunt worden over een definitie.
(3-7-06 10:17 am) Dan een hele tijd stil, en op een citaat ga je weer je eigen mening ventileren, zonder dat daarvoor aanleiding is. (3-7-06 10:21 am) Gevolgd door wat rotopmerkingen als ik zal voor je bidden en (3-7-06 10:27 am) dat volgens jou enkele forum bezoekers vooringenomen zijn. Wat voegt dat toe aan de discussie?
Volgend argument wordt door jou ook weer vanuit jouw standpunt bestreden. Niet met argumenten, maar weer jouw manier van citeren uit de bijbel. (3-7-06 11:08 am) Gevolgd door een rot opmerking die weer niets toevoegt in de discussie. Wat zei je trouwens zelf een half uur daarvoor?
(4-7-06 1:16 pm) Wat wil je aantonen met een paar ver onderstreepte citaten van een door jou aangemerkte atheïst? Het toont mij dat je een meesteres bent in het zoeken naar citaten die jou uitkomen om vanuit het ongerijmde iets te bewijzen. Na de citaten ga je weer gewoon de bijbel citeren wat wil je daarme?
(4-7-06 2:34 pm) Geeft je jezelf bloot, want daar zeg je bijbelse waarheden. Het dringt echt niet tot je door dat jij het voor waarheid aan neemt maar dat voor vele mensen op dit forum het niet waar is omdat het geschreven staat e ook niet waar is omdat het toevallig in dat boek staat.
(4-7-06 7:36 pm) meen je voor anderen te moeten aannemen dat het nuttig zou zijn de bijbel te lezen.
(4-7-06 8:44 pm) Je hebt het over manipulatie door religie. Komt het niet in je op dat als er al ooit iemand gemanipuleerd zou kunnen zijn door religie, dat je dan zelf ook al eens of vaker gemanipuleerd bent?
(6-7-06 11:01 am) begrijp je de vraag echt niet, of is dit een truc om geen antwoord te hoeven geven?
(5-6-06 1:50 pm) gaat het allang niet meer over het onderwerp. Maar je antwoordt voor de zoveelste keer met een bijbel citaat. Moeilijk he? om je eigen menig te geven als dat in de kerk niet getolereerd en dus niet voor opgeleid wordt.

Kortom, gewoon een balletje opgooien, en vervolgens proberen alleen jouw visie hier heilig verklaard te krijgen. Je schuwt geen enkele techniek om mensen op het verkeerde been te zetten. Het enige dat je schuwt is een eerlijk, zonder bijbelse teksten omwonden, antwoord op gewone vragen.
Jouw referentiekader is zeer duidelijk alleen de bijbel en alles wat geoorloofd is om daarmee andere te overtuigen. Je bent doodgewoon een beetje aan het evangeliseren. Heeft de dominee je daar toe aangezet? Mogelijk omdat je daar meent een hoger plekje in de hemel te verdienen?

Hiermee geen waardeoordeel gegeven over of jij wel of niet oprecht gelooft.
De manier van discussiëren bevalt me alleen niet.
Je klinkt als een slechte verkoper, die zijn eigen product niet vertrouwt, maar het ten koste van alles het toch probeert te verkopen.
Laatst gewijzigd door HarrieMe op 05 jul 2006 17:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

tjeerdo schreef: Die vragen over degeneratie van Wim liggen nog steeds op je te wachten. Het laatste is slechts een schimpscheut van iemand die deze vragen gewoon niet kan (en wil) beantwoorden.

Het eerste is geen concreet antwoord. Ik bedoel waarom waren er tientallen miljoenen slachtoffers voor nodig om een geloof te verspreiden. Waarom was het nodig om hele bevolkingsgroepen uit te roeien. Maya's, Inca's etc. En vreemd dat de genade tweeduizend jaar geleden ingaat ergens in de volksverhalen van Saulus en consorten. En dat er eerst 4,6 miljard jaar aan vooraf ging. Was er ook genade voor de Cromagnon.
En voor de Doderlein-bacterie.
Die vragen mogen daar lekker blijven liggen. Ik heb daar nu geen tijd voor. Wetende dat dit weer een ellenlange discussie gaat worden die waarschijnlijk toch tot niets zal leiden. Bezint-eer-ge-begint-kwestie dus. De genade ging pas 2000 jaar geleden in vanwege de voleinding der eeuwen. (Hebr. 9:26). Jezus is verschenen in het hart der aarde (Math. 12:40) dus trek daar zelf je conclusies uit.

M.b.t. de Doderlein-bacterie. Ik zou het niet weten. Het staat niet beschreven. Wat ik je wel kan zeggen is dat er wel genade is voor de drager ervan. (vgl. bijv. Luk. 8:43 e.v.)
Wel bijzonder hoe loten uit een zelfde stam toch tegenover elkaar staan. (Gal. 4:22-31 en Gal. 5:16) overigens..
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

mysterieus2000 schreef:
Die tientallen miljoenen slachtoffers waren niet nodig om een geloof te verspreiden. De slachtoffers die zijn gevallen uit naam van het christendom zijn gedaan uit valse naam. Als mijn bovenbuur een islamiet is en ik ben een christen. En ik krijg het op mijn zenuwen van zijn islamitische muziek en ik vermoord hem dan heeft dat niets te maken met religie maar met onverdraagzaamheid. Misschien ook nog wraak of misplaats gevoel van superieuriteit.
Als "God" zou bestaan, had hij deze moordenaars wel een halt toegeroepen, al was het alleen om zijn goede christelijke naam te beschermen. Maar niets van dat alles!
mysterieus2000 schreef: Het is zeker niet de bedoeling om bevolkingsgroepen uit te roeien. Wel om het evangelie te verkondigen aan alle bevolkingsgroepen. Zelfs nog niet om hun cultuur te verwerpen gewoon omdat het anders is en zeker niet om ons als christenen beter te voelen omdat wij misschien beter onderwijs gekregen hebben.
Blijkbaar heeft dat tot nu toe niet zo gewerkt, het christendom is denk ik tot nu wel ongeveer de grootste cultuurmoordenaar, om van al die vermoorde ongelovigen maar niet te spreken.
mysterieus2000 schreef: Alle volkeren en alle mensen zullen op dezelfde manier geconfronteerd worden met God. De genade waar Paulus over spreekt is voor alle mensen van alle tijden ook voor de Cromagnon.
En welke manier zal dat zijn, die van het verleden? Dan hebben we nog wel het één en ander te verwachten. :?

Groejtes Daniella[/quote]
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Tamara schreef:[ Nee, meneer de koekepeer. Het is waar tot het tegendeel bewezen wordt...
Er zijn toch op z'n minst zeer sterke aanwijzingen, die dat tegendeel erg duidelijk aantonen, maar die zullen de meeste gelovigen niet accepteren, omdat ze door het indoctrinatie proces wat ze hebben ondergaan, blind zijn voor deze argumenten.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
mysterieus2000
Forum fan
Contacteer:

Beste HarrieMe,

Als ik dit zo lees dan merk ik dat ik serieus op je systeem werk. Alhoewel je blijkbaar al mijn postings gelezen hebt, betwijfel ik of je ze wel echt goed gelezen hebt.

Ik zou nu natuurlijk op al je opzoekwerk kunnen gaan reageren en me gaan verdedigen maar dat ga ik dus niet doen.

Als je vind dat ik een bepaalde vraag of stelling niet beantwoord hebt dan staat het je vrij ze nog eens onder mijn aandacht te brengen en dan zal ik daar met plezier op reageren.

Ondertussen reageer ik op de vragen die je me nu stelt.
Om de discussie gaande te houden beweer je in de volgende post dat je interesse hebt voor “jullie”. Je wilt geen gelijk krijgen, maar beweert dat de toekomst het zal uitwijzen. Is dat voor jouw of iemand anders in dit forum ooit te toetsen?
Ooit zullen we allemaal eens sterven en dan weten we of er leven is na de dood.
Of moeten we daar lezen dat je echt zeker bent van jouw zaak?
Ik ben daar inderdaad zeker van.
Op een stevige onderbouwing van Stan, antwoord je dat we gelukkig nog het nieuwe testament hebben. Wat heeft dat met weerleggen van zinnige argumenten te maken?
Er werd een stuk uit prediker geciteerd hoe je tegen het leven en dood moet aankijken.
Het nieuwe testament gaat verder dan het dodenrijk. Want jezus is daar uit opgestaan.
(29-6-06 9:19 am) Vervolgens gooi je jouw ziekte in de discussie. Wat heeft dat met de discussie te maken?
Omdat ik door mijn ziekte genoodzaakt ben om over de dood na te denken. Het is geen ver van mijn bed show.
Je vraagt je niet eens af of je samen met je discussie partner het eens kunt worden over een definitie.
Als ik het eens ben met mijn discussie partner dan zeg ik dat gewoon. Zijn we het niet eens dan maak ik daar geen probleem van. Ik respecteer iedereen zijn mening. En zeker de persoon achter de mening.
rotopmerkingen als ik zal voor je bidden en (3-7-06 10:27 am) dat volgens jou enkele forum bezoekers vooringenomen zijn. Wat voegt dat toe aan de discussie?
Bovenstaande post die er alleen maar opgericht is om mij af te breken voegt ook niets toe aan de discussie. Mijn opmerkingen waren echter grappig bedoelt. Moet ik deze van jou ook zo bekijken ?
Je hebt het over manipulatie door religie. Komt het niet in je op dat als er al ooit iemand gemanipuleerd zou kunnen zijn door religie, dat je dan zelf ook al eens of vaker gemanipuleerd bent?
Misschien weet ik inderdaad uit ervaring wat manipulatie in de kerk is.
begrijp je de vraag echt niet, of is dit een truc om geen antwoord te hoeven geven?
Ik begreep echt niet wat Tjeerdo bedoelde en daarom heb ik hem meer uitleg gevraagd en dan inmiddels netjes geantwoord
(3-7-06 11:08 am) Gevolgd door een rot opmerking die weer niets toevoegt in de discussie. Wat zei je trouwens zelf een half uur daarvoor?
Ik weet niet wat heb ik gezegd ?

(
4-7-06 1:16 pm) Wat wil je aantonen met een paar ver onderstreepte citaten van een door jou aangemerkte atheïst? Het toont mij dat je een meesteres bent in het zoeken naar citaten die jou uitkomen om vanuit het ongerijmde iets te bewijzen. Na de citaten ga je weer gewoon de bijbel citeren wat wil je daarme?
Dit artikel was eerder aangehaald door cymric, en het is een commentaar naar aanleiding van Bijna dood ervaringen.
(5-6-06 1:50 pm) Moeilijk he? om je eigen menig te geven als dat in de kerk niet getolereerd en dus niet voor opgeleid wordt.
Ik weet niet over welke kerk jij het hebt maar de kerk die ik bezoek daar wordt het op prijs gesteld dat je een eigen mening hebt. Daar wordt zelfs naar je mening gevraagd. En dat heeft niets met opleiding te maken.
Je bent doodgewoon een beetje aan het evangeliseren. Heeft de dominee je daar toe aangezet? Mogelijk omdat je daar meent een hoger plekje in de hemel te verdienen?
De dominee (ik heb trouwens geen dominee) heeft me daar helemaal niet toe aangezet.
Als ik al aan het evangeliseren ben dan is dat zeker niet om een hoger plekje te verdienen maar uit bewogenheid voor mijn medemens.
De manier van discussiëren bevalt me alleen niet.
Je klinkt als een slechte verkoper, die zijn eigen product niet vertrouwt, maar het ten koste van alles het toch probeert te verkopen.
De manier waarop jij iemand aanvalt en afbreekt bevalt me ook niet.
Als je echt mijn postings leest dan zul je bemerken dat ik mijn eigen product wel vertrouw, dat het het enige is waarop ik vertrouw. Verder probeer ik het niet te verkopen maar het gratis aan te bieden.

Met vriendelijke groeten,

Daniella
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

mysterieus2000 schreef:Beste HarrieMe,

Als ik dit zo lees dan merk ik dat ik serieus op je systeem werk. Alhoewel je blijkbaar al mijn postings gelezen hebt, betwijfel ik of je ze wel echt goed gelezen hebt.

Ik zou nu natuurlijk op al je opzoekwerk kunnen gaan reageren en me gaan verdedigen maar dat ga ik dus niet doen.

Daniella
Waarom dan zo'n lang antwoord. Overigens weer om de kern heen draaiend?
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

mysterieus2000 schreef:Beste HarrieMe,
(3-7-06 11:08 am) Gevolgd door een rot opmerking die weer niets toevoegt in de discussie. Wat zei je trouwens zelf een half uur daarvoor?
Ik weet niet wat heb ik gezegd ?
mysterieus2000 schreef:
Deadline schreef: En even een toevoeging:

het volgende is er mis aan het EN bidden EN goed doen: je hebt de tijd die je dan alsnog bidt meer dan nodig om mensen te helpen. Met alleen goed doen kun je per saldo meer mensen helpen.
Logisch geredeneerd voor een atheïst :lol:

Daniella
(Walter Lipmann)
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

skeptic schreef:
Tamara schreef:[ Nee, meneer de koekepeer. Het is waar tot het tegendeel bewezen wordt...
Er zijn toch op z'n minst zeer sterke aanwijzingen, die dat tegendeel erg duidelijk aantonen, maar die zullen de meeste gelovigen niet accepteren, omdat ze door het indoctrinatie proces wat ze hebben ondergaan, blind zijn voor deze argumenten.
Skeptic, Jij en ik begrijpen hoe indoctrinatie werkt. Pas als je echt door hebt hoe indoctrinatie je denken beinvloedt, kun je ontdekken of het jou ook is overkomen. Gelovigen willen zoiets niet ontdekken of ontkennen tegen beter weten in.
Zo zullen mensen met vooroordelen altijd beweren juist geen vooroordelen te hebben.

Groetjes

Harrie
(Walter Lipmann)
Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara »

HarrieMe schreef: Skeptic, Jij en ik begrijpen hoe indoctrinatie werkt. Pas als je echt door hebt hoe indoctrinatie je denken beinvloedt, kun je ontdekken of het jou ook is overkomen. Gelovigen willen zoiets niet ontdekken of ontkennen tegen beter weten in.
Zo zullen mensen met vooroordelen altijd beweren juist geen vooroordelen te hebben.

Groetjes

Harrie
Klaar met Daniella? Ben ik nu aan de beurt? Mensen zonder vooroordelen bestaan niet.. Door kritisch naar jezelf te blijven kijken en hier alert op te blijven kun je in ieder geval proberen het zoveel mogelijk te voorkomen.

Gegroet,
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Hé Tamara ben je klaar met jezelf te beklagen, er staan nog wat wat vragen voor je op de vorige pagina.....of ben je weer bezig met de achterdeur tactiek...
Plaats reactie