axxyanus schreef: ↑11 nov 2024 20:23
Ik heb niet geschreven dat de oplossing simpel is. Zelf betwijfel ik dat er een simpele oplossing is maar als iemand mij uitlegt hoe het toch simpel op te lossen is, wil ik best van mening veranderen. Maar tot nu toe blijf ik een beetje op mijn honger. Hoe herkennen douane en marechaussee of iemand een supporter is of niet?
Maak je geen zorgen.
Dat weten de douane en de marechaussee wel. Ze zijn ervoor opgeleid.
Een andere probleem –en dan zijn we weer terug bij de beginvraag: Hoe staat het met het antisemitisme in Nederland?
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
Ik heb niet geschreven dat de oplossing simpel is. Zelf betwijfel ik dat er een simpele oplossing is maar als iemand mij uitlegt hoe het toch simpel op te lossen is, wil ik best van mening veranderen. Maar tot nu toe blijf ik een beetje op mijn honger. Hoe herkennen douane en marechaussee of iemand een supporter is of niet?
Maak je geen zorgen.
Een andere probleem –en dan zijn we weer terug bij de beginvraag: Hoe staat het met het antisemitisme in Nederland?
Ik denk dat dat wel meevalt. Relatief.
Maar wij kunnen in Nederland best boos worden op een volk dat zich in onze ogen té moorddadig gedraagt bij het
zich verdedigen. En met voetbal wil het sowieso nog wel eens uit de hand lopen. Dan wordt het lelijk.
Overigens liepen die Israëli met riemen te zwaaien en met eindjes hout te dreigen.
Dat gebeurt meer met die club.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
Maak je geen zorgen.
Ik denk dat er meer moslimhaat in Nederland is. Aangewakkerd door de grootste partij hier. Een partij waarvan de leider uitermate pro-israel/joods is.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Met de inzet van een uitzonderlijk grote politiemacht bereidt Frankrijk zich voor op de voetbalwedstrijd Frankrijk-Israël, donderdag in Parijs. 4000 man!! Vierduizend betaalde agenten om een spelletje te laten spelen.
Waarom? Heeft dit alleen met antisemitisme te maken of is voetbal inmiddels verworden tot domme uitlaatklep voor ontevredenheid ?
M.a.w: was het een teken van antisemitisme in Nederland of hebben we hier gewoon te veel ontevreden hooligans waarbij in dit geval de Arabische gemeenschap de grootste vinger in de pap had?
En in Frankrijk nog wat meer olie op het vuur.
De internationale Joodse beweging Betar ( gelinkt aan premier Netanyahu's Likudpartij) organiseert voorafgaand aan de wedstrijd in Parijs een pro-Israël bijeenkomst in reactie op het geweld in Amsterdam. Daarbij zal naar verwachting ook de extreem-rechtse Israëlische minister van Financiën Bezalel Smotrich aanwezig zijn. 'Wij zijn trotse zionisten en hebben niets om ons voor te verontschuldigen', stelt de organisatie.
Echt niets??? Hoe naïef.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 12 nov 2024 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Maak je geen zorgen.
Sorry maar ik zie geen reden om je op je woord te geloven. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand beweert dat een oplossing simpel is, gebaseerd op een overdaad aan vertrouwen in wat profesionelen zoal zouden kunnen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maak je geen zorgen.
Sorry maar ik zie geen reden om je op je woord te geloven. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand beweert dat een oplossing simpel is, gebaseerd op een overdaad aan vertrouwen in wat profesionelen zoal zouden kunnen.
De oplossing ligt bij de regering! Neem een fatsoenlijk menselijk standpunt in, niet altijd onvoorwaardelijk pro(in dit geval) Israël maar pro humaniteit. Je zet de Arabische gemeenschap, wat er ook gebeurt, altijd in z,n hemd. Zeker met Wilders en zijn negatieve uitspraken.
Ik heb moeite met het woord antisemitisme zoals het nu gebruikt wordt.
Voor mij is dit "Geweld tegen joden puur alleen omdat ze joods zijn"
Als een boef opgepakt wordt, die zich verzet en een klap krijgt van de politie en die boef is toevallig joods, dan valt dat voor mij buiten de term antisemitisme.
Maar als er nu tegen Israëlisch beleid geprotesteerd wordt, wordt dat ook antisemitisme genoemd en dat lijkt mij zeer ongewenst. (Zonder nu een waardeoordeel over dat beleid in deze discussie te willen geven).
Als we dit antisemitisme noemen, verdwijnt de speciale waarde van het woord en wordt het inhoudsloos als we zeggen "Antisemitisme leidde tot de Kristalnacht". Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat dingen als Holocaust moeilijker te onderwijzen zijn.
We moeten echt heel snel die 2 dingen loskoppelen. We moeten Israël dan ook als gewone staat behandelen en niet als joodse staat.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Bonjour schreef: ↑12 nov 2024 08:20
We moeten Israël dan ook als gewone staat behandelen en niet als joodse staat.
Gewoon, wil ik een bezettingsmacht die met toestemming van de internationale gemeenschap is aangesteld en sindsdien de oorspronkelijke bewoners (Palestijnen) hun identiteit hebben ontnomen en deze zgn niet bestaande bevolkingsgroep als derderangs burgers behandelen, niet noemen,
echter buiten dat gegeven ben ik het verder hartgrondig met je eens.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour schreef: ↑12 nov 2024 08:20
We moeten Israël dan ook als gewone staat behandelen en niet als joodse staat.
Gewoon, wil ik een bezettingsmacht die met toestemming van de internationale gemeenschap is aangesteld en sindsdien de oorspronkelijke bewoners (Palestijnen) hun identiteit hebben ontnomen en deze zgn niet bestaande bevolkingsgroep als derderangs burgers behandelen, niet noemen,
echter buiten dat gegeven ben ik het verder hartgrondig met je eens.
Elke gewone staat die misstanden doet wordt daarop door de internationale gemeenschap aan gesproken (als het goed is)
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Er zijn zeer positieve dingen gaande. De tweede Kamer en het kabinet benoemen nu helder en onomwonden de Marokkanen en Moslims en het ziet er sterk naar uit dat het kabinet tevens het tuig met een dubbele nationaliteit inderdaad wil kunnen gaan uitzetten en er een wet voor wil aannemen, zoals ook Israel het Palestijnse tuig in Israel kan gaan uitzetten naar gebieden waar de rest van de Palestijnen wonen. Morgen een spoed-debat. Ben blij dat het allemaal zo de goede kant opgaat.
ChaimNimsky schreef: ↑12 nov 2024 11:40
Er zijn zeer positieve dingen gaande. De tweede Kamer en het kabinet benoemen nu helder en onomwonden de Marokkanen en Moslims en het ziet er sterk naar uit dat het kabinet tevens het tuig met een dubbele nationaliteit inderdaad wil kunnen gaan uitzetten en er een wet voor wil aannemen, zoals ook Israel het Palestijnse tuig in Israel kan gaan uitzetten naar gebieden waar de rest van de Palestijnen wonen. Morgen een spoed-debat. Ben blij dat het allemaal zo de goede kant opgaat.
Wat een goed gevoel moet dat geven een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk te maken voor een groepje jongeren dat zich haatdragend gedraagt tegenover onze joodse medemens. Ben jij hier niet net zo afgrijzenlijk, haatdragend en generaliserend bezig als dat groepje jongeren? Of korter gezegd: is hier niet een kwestie van de pot verwijt de ketel verhaal?
Laatst gewijzigd door Mus op 12 nov 2024 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
En polariseer gewoon lekker door. "Weg met alle Marokkanen". "Deporteren die moslims" "Sluit ze af van water en elektriciteit"
En polariseer gewoon lekker door. "Weg met alle Marokkanen". "Deporteren die moslims" "Sluit ze af van water en elektriciteit"
Wie zegt dat het alle moslims of Marokkanen zou betreffen? Het gaat slechts om het tuig, en daar worden nu wetten voor besproken.
Wie zegt dat het alle moslims of Marokkanen zou betreffen? Het gaat slechts om het tuig, en daar worden nu wetten voor besproken.
Nu ga je op je forumgenootje lijken met deze vraag. Jij schrijft nb: Er zijn zeer positieve dingen gaande. De tweede Kamer en het kabinet benoemen nu helder en onomwonden de Marokkanen en Moslims en het ziet er sterk naar uit...
Wat een goed gevoel moet dat geven...
Het geeft inderdaad een geweldig gevoel dat tuig in Nederland wordt aangepakt en dat Marokkanen en Moslims daar expliciet worden benoemd -- er zit een integratie-probleem bij leden van die groep. Nergens betekent dit dat het onschuldige Marokkanen en Moslims zou betreffen -- veruit de grootste groep Marokkanen en Moslims zijn prima mensen en absoluut geen tuig.