Er valt niks te vergelijken op het moment dat je je eigen leed belangrijker maakt dan het leed van anderen. Zelfs zo belangrijk dat het niet uitmaakt of je een ander volk voor opoffert.dikkemick schreef: ↑28 apr 2025 13:18Pas op Mus! Mijn gedachte in deze was niet post-waardig hoewel ik 'wanhopig' op zoek ben naar een juist vergelijk om eea te verhelderen.Mus schreef: ↑28 apr 2025 12:40 Van slachtoffer zijn jullie verworden tot dader en zegt een deel van dat volk dat er niks aan de hand is en terecht dat onschuldige mensen worden uitgehongerd, omkomt van de dorst en vermoord, verkracht, op hun lijken gedanst, op nog geen straatlengte afstand van hun veilige bedjes. Vergeef me maar dat doet me toch ergens aan denken.
Grote verschil: Israël mag en kan dit doen en wordt dus (nog immer niet) terecht geroepen en/of gestraft.
In dit geval gaat het nu eenmaal over wie het verst plast is de winnaar, hoe belachelijk dat ook is. Leed is leed, pijn is pijn daar gaat het niet om wie het meest geleden heeft of waarvan er meer of minder mensen vermoord- of gruwelijk behandeld zijn.
Feit is in deze wel dat een onschuldig volk, mijn volk, slachtoffer is van de daden van de verschillende volkeren - waaronder de voormalige slachtoffers die zichzelf uiteindelijk en tot slot tot mede-daders hebben gekroond, je zal er maar trots op zijn - daden waar mijn volk part nog deel aan had. Ik ben zo blij dat ik dat niet op mijn geweten heb liggen, werkelijk waar.