Wat is gender juist?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Wat is gender juist?

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 27 aug 2025 13:14 TOPIC GEHEEL LEEG GEMOLKEN

Alles wat in een uier zit hebben we er nu spreekwoordelijk wel heel duidelijk uitgemolken.
Heeck, ik verbaas mij erover hoe obsessief jij dit soort onderwerpen steeds opnieuw als afgesloten probeert te bestempelen. Neen, dit topic is niet geheel leeg gemolken. Sommige aspecten zijn nog niet eens aangeraakt. Zoals:
  • Hoe is deze wetgeving tot stand gekomen? Ik herinner me nog de debatten toen abortus, euthanasie, het homohuwelijk voorgsteld werden. Ik herinner me geen debat over de oorspronkelijke transgender wetgeving.
  • De rol van de pers. Die in het conflict tussen vrouwenrechten en transrechten, systematisch de kant van de transrechten koos. Waarbij wie voor de vrouwen opkwamen als anti-trans werden neergezet maar wie voor de transgenders opkwam niet als anti-vrouw. De pers die ook zowat systematisch negatief nieuws over de trans-behandelingen negeerde. Zoals wanneer de WPATH files uitkwamen en daar hier in de pers zo goed als niets over werd vermeld.
  • Hoe is men ertoe gekomen om van dit mentale probleem langs de ene kant een probleem te maken dat medisch behandeld moet worden, met hormonen en chirurgische ingrepen en langs de andere kan te beweren dat het helemaal geen medisch probleem is maar een identiteit.
Niet dat we die aspecten nu moeten bespreken. Als dit onderwerp nu tot rust zou komen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar zoals jij hier bezig bent, lijkt het erop dat ook jij liever hebt dat dit soort zaken niet aan het licht komen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Wat is gender juist?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

heeck schreef: 27 aug 2025 13:14 TOPIC GEHEEL LEEG GEMOLKEN

Alles wat in een uier zit hebben we er nu spreekwoordelijk wel heel duidelijk uitgemolken.

Voor de liefhebbers, waar ik niet bijhoor, eventueel nog als toetje het consumeren van de lege uier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Uier
. . .
In plaatsen als Antwerpen en Rotterdam was uierboord, een gerecht gemaakt van uiers, vroeger volksvoedsel. Het wordt tegenwoordig beschouwd als een delicatesse.
. . .
De gekookte uier is geelachtig en wordt in dikke sneden verkocht. Thuis worden de sneden gebakken in de pan en gekruid met zout en peper, en samen met wat brood opgegeten.
Roeland
Het is echter wel een koe die de volgende dag weer volop melk geeft.

Ik zie geen rede om het Topic als afgesloten te zien, zeker niet daar het nog sterk speelt in de maatschappij.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie