Sorry, maar jij of de nederlandse overheid, of wie dan ook maakt niet uit of dit iets toevoegt aan hoe zijn mening reeds bekend is. We zullen wel zien of het iets toevoegt.windsurfer schreef:Cruciaal punt is volgens mij dat Wilders mensen willens en wetens kwetst zonder dat dit iets toevoegt aan hoe zijn mening reeds bekend is. Beledigd voelen is subjectief en kun je voor een ander niet uitmaken. Ik vind niet dat ik of jij of wie dan ook voor een moslim uit mag maken of die zich beledigd moet voelen; en vice versa: ik 'bepaal' graag zelf wanneer ik mij beledigd voel.
Als mensen hierdoor beledigd zijn, dan is dat helaas - voor hen - zo. Dat is heel vervelend voor hen.
Du moment echter dat er de dreiging met geweld op tafel komt om een expressie te voorkomen, dan is het niet slechts onze plicht ervoor te zorgen dat die expressie er kan komen, maar zelfs dat die expressie gerealiseerd wordt. De film MOET er nu komen want anders zal het lijken dat we gevoelig zijn voor de dreiging met geweld, en dan kun je nog veel vaker de dreiging met geweld verwachten, iedere keer dat iemand iets niet zint.
Religiekritiek? Houd die maar voor je, want mensen ervaren die als krenking van hun diepste gevoelens. Zwijg alsjeblieft over Jezus, of over Ron Hubbard, of over Rael....
De discussie is NOOIT geweest: joh, Wilders, zou je die film nou wel maken want je weet toch dat je mensen tegen de ziel trapt, maar van begin af aan: Joh Wilders, zou je je niet een beetje inhouden, want je weet hoe gevoelig die lui zijn en voordat je het weet gaan ze met brandbommen en fatwa's gooien. En dat kost geld.