Zeitgeist, the movie

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Ik ben van mening dat het WTC 7-gebouw door 'controlled demolition' is ingestort.

Ja
7
21%
Nee
26
79%

Totaal aantal stemmen: 33

Trees
Forum fan

Zeitgeist

Bericht door Trees »

Theoloog schreef:
Maar het argument dat jouw redenatie sloopt is dit: Indien Rudi Giuliani van tevoren wist dat WTC 7 opgeblazen zou worden, wist hij ongetwijfeld ook dat dit pas om 17.20 uur zou gebeuren, en had hij in zijn bomvrije bunker kunnen schuilen tot 15.00 of zelfs 16.00 uur.
Je vergeet iets.
WTC1 is 65 minuten na de vliegtuig-inslag ingestort, WTC 2 na 85 minuten. In die tijd heeft Guliani WTC 1 of WTC 2 gedurende ongeveer 10 a 15 minuten bezocht, waarna hij er gezwind vandoor ging (terwijl er op dat moment zoals hij in de Truth-film zei nog brandweerlieden naar binnen gingen). Jouw vraag is waarom hij niet naar de 23ste verdieping van het WTC7-gebouw ging. Het antwoord is niet moeilijk: zoals ik al eerder heb aangetoond o.a. aan de hand van de Truth-film had hij er voorkennis van dat de Twin Towers in gingen storten.
Hij wist echter niet helemaal zeker of hij wat dat betreft helemaal veilig zou zijn in zijn mayor-noodcommandocentrum in de ‘bunker’ in het WTC7-gebouw. Dat is dan ook de verklaring waarom hij naar Barkley-street ging. Na de ‘onverwachte’ instortingen ontstonden kleine beschadigingen (en twee kleine brandjes?) in het WTC-7 gebouw.

Het gebouw werd daarop ontruimd. En 7 uur nadat de Twin Towers ingestort waren, stortte het WTC-gebouw om onverklaarbare redenen ook in. Eens even nadenken waarom. Misschien hier wel om: het had misschien wel de functie als ‘zenuwcentrum’ voorafgaand aan de inslagen gehad; met de instorting werd het belangrijkste bewijsmateriaal daarvoor vernietigd.
Laatst gewijzigd door Trees op 17 okt 2008 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Trees
Forum fan

Zeitgeist.

Bericht door Trees »

cluny schreef:
Een bomvrije bunker op verdieping 23 vlakbij brandende en instortende gebouwen van honderden meters hoog lijkt mij geen veilige plek.
Brandende gebouwen zijn geen probleem. Bij instortende gebouwen wordt het iets anders. Maar Giuliani kon toch 'niet weten' dat die gebouwen zouden gaan instorten? Dus niets had hem eigenlijk ervan kunnen weerhouden om naar die bomvrije bunker te gaan.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef:Trees schreef:
Door de vernietiging van ‘het zenuwcentrum’ WTC7 waar behalve een ‘noodcommandopost’ o.a. ook kantoren van de geheime diensten gevestigd waren, is in mijn visie het belangrijkste bewijsmateriaal vernietigd.
Daarom zal het ook heel lang duren voordat de waarheid aan het licht komt. Als men er hier al niet voor open staat dat er sprake kan zijn van een bepaalde betrokkenheid, dan zijn de Amerikanen dat al helemaal niet: dat heeft gigantische gevolgen, dus de bereidheid daartoe is navenant klein. Maar als dit werkelijjk de waarheid is dan zal die op termijn aan het licht komen.
En weer schudt Trees dit uit haar losse pols, zonder enige verifieerbare onderbouwing! Ga eens inhoudelijk in op de vragen en antwoorden van bijvoorbeeld Wahlers, Cluny en anderen!

Probeer gewoon eens van uit jezelf bijvoorbeeld te beredeneren hoeveel mensen er dan bij betrokken moesten zijn! Kom, probeer het eens!
Antwoord please Trees?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
appelfflap
Banned

Re: Zeitgeist.

Bericht door appelfflap »

Trees schreef: Maar Giuliani kon toch 'niet weten' dat die gebouwen zouden gaan instorten? Dus niets had hem eigenlijk ervan kunnen weerhouden om naar die bomvrije bunker te gaan.
neen?
Afbeelding
Afbeelding

wil jij in dat gebouw je commandopost opzetten? ik alleszins niet
en ja, ik zou er rekening mee houden dat dit gebouw wel eens zou kunnen instorten
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Trees schreef:Het gebouw werd daarop ontruimd. En 7 uur nadat de Twin Towers ingestort waren, stortte het WTC-gebouw om onverklaarbare redenen ook in. Eens even nadenken waarom. Misschien hier wel om: het had misschien wel de functie als ‘zenuwcentrum’ voorafgaand aan de inslagen gehad; met de instorting werd het belangrijkste bewijsmateriaal daarvoor vernietigd.
Trees, denk nou even na. Als jij een samenzwering plant om twee gebouwen te laten ontploffen via een ingewikkelde combinatie van vliegtuigen plus explosieven, zou je dan (a) je commandocentrum vanwaar je dit allemaal coordineert vlak voor de inslagen verlaten, (b) doelloos door te stad rijden op zoek naar een mogelijkheid voor een tweede commandocentrum, dat je dan eerst ad hoc op barclay street inruimt en later in het Fire Department en zou je dan (c) het zenuwcentrum van de aanslag opblazen, met het risico dat allerlei materiaal later bij opruimwerkzaamheden onder het puin vandaan komt? (waar halen die complottheoristen hun ideeen vandaan? James Bond-films?)

Als je van tevoren weet dat een bepaalde plek "niet zo veilig is" (jouw woorden), omdat je van te voren weet dat er vlak naast twee gebouwen gaan vallen, is het dan handig om je operatie vanuit deze plek te coordineren? Let op nu, dit is geen Hollywoodfilm die we aan het maken zijn, maar een echt complot, de samenzwering aller samenzweringen!

Bedenk ook: het was Giuliani's eigen commandocentrum daar op de 23e van gebouw 7, waar hij volgens hardnekkige geruchten tevens met regelmaat zijn maitresse ontving. Als dit het zenuwcentrum van een samenzwering was, moet Giuliani erbij betrokken zijn geweest. En als dat zo is, waarom reed hij dan als een verwarde man door de straten van Manhattan, op zoek naar een commandocentrum?

Over die mysterieuze waarschuwing die Giuliani zou hebben gehad, die 'm vertelde vanvoor het instorten van de torens:
911myths.com schreef:
I received a radio transmission from FDNY Captain Joe Folino, an OEM responder, who informed me that the Mayor had requested that I join him and Police Commissioner Bernard Kerik at 75 Barclay Street, where they were establishing a temporary executive command center. I left the North Tower lobby and went to Barclay Street.

In addition to the Mayor and the Police Commissioner, several Deputy Mayors and Senior City Hall staff were at the command post. The Mayor was on the phone with the White House, and had been told the White House was being evacuated. Suddenly, the building began to shake, and someone yelled the towers were coming down. We could hear the roar of the building collapsing, and then there was silence and darkness.

FORMER COMMISSIONER OF THE NEW YORK CITY
OFFICE OF EMERGENCY MANAGEMENT
RICHARD J. SHEIRER
http://www.globalsecurity.org/security/ ... heirer.pdf
Here "someone yelled the towers were coming down" only just before (or even as) they collapsed. Could this be the warning Giuliani referred to? Let's try another version:
From there Giuliani, needing phone lines, commandeered a Merrill Lynch back office at 75 Barclay Street. After 45 minutes someone yelled, "Get down! It’s coming down!" The force of the collapse flattened the building across the street,
http://myhero.com/myhero/hero.asp?hero=r_giuliani
And another:
...Lhota says. “We got through to the governor’s office and peppered them with questions: Is this terrorism? Are more planes on the way? Are the airports closed? Should we close the tunnels? The mayor also wanted to talk to the White House. As I handed him the phone, saying, ‘Vice President Cheney is about to get on the line,’ a police official ran in yelling, ‘Get down! Everybody get down! It’s coming down!’ ”
http://www.alumni.hbs.edu/bulletin/2002/april/nyc.html
http://www.911myths.com/html/giuliani_a ... rning.html
En dan nogmaals wat Giuliani zelf zegt over zijn reden om niet in WTC7 in te kwartieren maar een andere plek te zoeken:
Political Talk Blogspot schreef:From the Democratic Party's research team, here's the timeline:
Option 1: WTC 7 Evacuated Shortly After 9 AM. Giuliani wrote that "Now that the second plane had hit, the command center was being evacuated …quot; it was too near to the attacked buildings and could itself be a target...We had to set up a new command center." [Giuliani, Leadership, p. 5-6] Political Talk Blogspot
Volkomen begrijpelijk in de hectiek van het moment, en volkomen in lijn met een Giuliani die rondjes rijdt op zoek naar een plek om een commandocentrum, vervolgens uitvindt dat de politiecommissaris en brandweerchef een geimproviseerd commandocentrum op Barclay Street hebben opgezet, dat ze ontvluchten als de torens vallen, waarna we Giuliani door de straten en het stof zien lopen. Hij weet ook niet wat 'ie moet doen, behalve de verslaggevers te woord staan en net doen alsof hij 'hands on' is.

Weet je wat de echte coverup is, Trees? Dat Rudy Giuliani voorafgaande aan 9/11 uit pure ijdelheid fout op fout stapelde (commandocentrum op de verkeerde plek, radio's aan de brandweer aansmeren die het niet doen op het kritieke moment) en daarom op de dag zelf niet wist wat te doen, maar op een mediaplaatje goede sier maakt als de man die het volk beschermt in een tijd van crisis.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Trees schreef:cluny schreef:
Een bomvrije bunker op verdieping 23 vlakbij brandende en instortende gebouwen van honderden meters hoog lijkt mij geen veilige plek.
Brandende gebouwen zijn geen probleem. Bij instortende gebouwen wordt het iets anders. Maar Giuliani kon toch 'niet weten' dat die gebouwen zouden gaan instorten? Dus niets had hem eigenlijk ervan kunnen weerhouden om naar die bomvrije bunker te gaan.
Twee ongecontroleerd brandende wolkenkrabber van meer dan 400 meter hoog die even daarvoor door twee grote volgetankte vliegtuigen zijn geramd zijn wel een probleem.
Trees schreef:De link voor cluny is tevens voor bestemd voor appelfflap die schreef:
ik snap je uitleg echt niet
Burgemeester Giuliani zou buitengewoon veilig zijn geweest als hij naar de bomvrije noodcommandopost op de 23ste verdieping zou gaan.

Tenzij hij wist :idea: dat hij daar toch niet zo veilig zou zijn. :-k
Overigens wat was de aard van de constructie van 'die bomvrije bunker' waar jij het steeds over hebt?
Wat maakte dat deel van het overheidskantoor een bunker?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Trees
Forum fan

Zeitgeist

Bericht door Trees »

@Lanfy,
Ik plaats hierbij een link over George Bush.
Een student vraagt: Wat was het eerste wat door uw hoofd ging toen U hoorde dat een vliegtuig de eerste toren in was gevlogen? Bush antwoordt dat hij het klaslokaal uitliep, naar een ruimte ging waar een televisie aanstond en daarop zag dat een vliegtuig de eerste toren was ingevlogen: ”I had seen this plane flying into the first building, there was a TV-set on, I thougt it was a pilot-error’.

Het kan niet waar zijn wat hij zegt, want de betreffende filmbeelden waren op dat moment nog in het geheel niet beschikbaar. De filmbeelden van de inslag van Vlucht 11 in de Noordelijke Toren gemaakt door de documentairemakers over de Newyorkse brandweer waren een toevalstreffer en werden niet live uitgezonden, maar kwamen pas later beschikbaar.
http://nl.youtube.com/watch?v=KlWSv0NZB ... re=related

Hoeveel mensen er bij betrokken zijn? Ik heb geen idee. Het is niet aan mij om uit te zoeken hoeveel het er zijn.
Laatst gewijzigd door Trees op 18 okt 2008 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Trees
Forum fan

Zeitgeist.

Bericht door Trees »

@cluny,
wil jij in dat gebouw je commandopost opzetten? ik alleszins niet
Giuliani had van te voren moeten bedenken dat het WTC-gebouw misschien niet zo een goede plek was om een noodcommandocentrum te plaatsen.

@cluny en Theoloog,
Giuliani kon volgens jullie niet weten dat de Twin Towers zouden instorten. Op dat moment stonden de Twin Towers in brand en er waren op dat moment geen voortekenen die er op wezen dat ze in zouden storten. Er was dan ook niets wat hem ervan hoefde te weerhouden om naar het zoals het op het naambordje stond “Mayors Office of Emergency Mgmt” te gaan en van daaruit de coördinatie van alles op zich te nemen. Hij was in die kogelvrije en bomvrije, van een eigen lucht- en waterinstallatie voorziene bunker voldoende beschermd tegen de gevolgen van die branden.

@Theoloog,
Ik schreef:
Tenzij :idea: hij wist dat hij daar toch niet zo veilig zou zijn. :-k
In mijn visie beschikte Giuliani over voorkennis. Met andere woorden: hij wist dat de torens zouden gaan instorten. Daarom wilde hij van daaruit niet de coördinatie op zich nemen, terwijl hij daar absoluut veilig zou zijn en beschermd tegen de gevolgen van de brandende torens. Als je een beetje karakter dan wel ruggengraat hebt dan weerhoudt niets je er van om in die beschermende bunker je taak op je te nemen.
Er is trouwens nog iets anders waarom hij in mijn visie niet in dat gebouw wilde zijn: het gebouw stortte een paar uur later om onverklaarbare redenen in.

De restanten van WTC7 zijn razendsnel afgevoerd. Daar was geen enkele reden voor aangezien het gebouw geëvacueerd was en er geen slachtoffers tussen die puinhopen lagen, waar dat er bij de Twin Towers vele waren. Vraag is dan ook waarom dat zo snel is gebeurd. Het lijkt me dat als een gebouw zo totaal onverwacht instort, je wilt weten hoe dat komt.
Laatst gewijzigd door Trees op 18 okt 2008 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Trees schreef: Er is trouwens nog iets anders waarom hij in mijn visie niet in dat gebouw wilde zijn: het gebouw stortte een paar uur later om onverklaarbare redenen in.
Onverklaarbare redenen?
Die redenen zijn in dit topic al herhaaldelijk gegeven. Die redenen zijn zo simpel dat zelfs laagstintelligenten dat kunnen begrijpen.
Kan jij niet lezen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Trees
Forum fan

Zeitgeist.

Bericht door Trees »

Ik schreef:
Er is trouwens nog iets anders waarom hij in mijn visie niet in dat gebouw wilde zijn: het gebouw stortte een paar uur later om onverklaarbare redenen in.
Giuliani had in mijn visie voorkennis van het feit dat de Twin Towers in zouden gaan storten. Er was ook voorkennis aanwezig over het instorten van het WTC-7 gebouw, zelfs de Engelse omroep BBC had dat. Naar mijn mening is die instorting door controlled demolition gebeurd. Dat is en blijft mensenwerk. Als er ‘een foutje’ gemaakt werd, kon de boel wel eens voortijdig in elkaar storten en zou Giuliani dat onmogelijk na hebben kunnen vertellen.
Laatst gewijzigd door Trees op 18 okt 2008 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Trees schreef:Ik schreef:
Giuliani had in mijn visie voorkennis van het feit dat de Twin Towers in zouden gaan storten. Er was ook voorkennis aanwezig over het instorten van het WTC-7 gebouw. Naar mijn mening is dat door controlled demolition gebeurd. Dat is en blijft mensenwerk. Als er ‘een foutje’ gemaakt wordt, dan kan de boel wel eens voortijdig in elkaar storten en zou Giuliani dat onmogelijk na hebben kunnen vertellen.
Kan jij niet lezen?
Trees
Forum fan

Zeitgeist.

Bericht door Trees »

Mijn wedervraag is of jij open en onbevooroordeeld kunt waarnemen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Trees schreef:Mijn wedervraag is of jij open en onbevooroordeeld kunt waarnemen.
Ja.
En dan mijn vraag weer: Heb jij een normaal functionerende bullshitdetector?
Trees
Forum fan

Zeitgeist.

Bericht door Trees »

De tijd zal het leren, cluny.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Trees schreef:De tijd zal het leren, cluny.
Fout, het correcte antwoord op mijn vraag was: Nee.
Plaats reactie