Nieuw christelijk populair-wetenschappelijk tijdschrift

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Nieuw christelijk populair-wetenschappelijk tijdschrift

Bericht door Cluny »

Toch zijn het wel aardige mensen, de medewerkers van het bedrijf Christelijke Tijdschriften B.V. uit Utrecht.
Vandaag heb ik het februari nummer 2012 ontvangen.
Gratis.
Ik moet zeggen dat het blad Weet Magazine helemaal voldoet aan mijn verwachtingen.
Mijn dag kan niet meer stuk met dit interessante blad met een mix van artikelen van echte wetenschap en christelijke pseudowetenschap.
Regelmatig bullshitfilter schoonmaken is dus een must.
Eigenlijk zou iedere Freethinker een gratis exemplaar moeten aanvragen.
Op de juiste wijze gelezen is het leerzaam en leuk.
.
.
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

In het nieuwste nummer wordt 'bewezen' dat de opstanding écht heeft plaatsgevonden!
De argumenten zijn helaas erg oud en standaard. Toch zal dat voor een grote groep, ik denk zelfs de meeste christenen voldoende zijn om hierin te geloven.

Als extraatje kreeg je bij het April nummer een vernieuwde tijdlijn, ook interessant, zie deze post:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 31&t=10605" onclick="window.open(this.href);return false;
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MoreTime schreef: Toch zal dat voor een grote groep, ik denk zelfs de meeste christenen voldoende zijn om hierin te geloven.

Als extraatje kreeg je bij het April nummer een vernieuwde tijdlijn, ook interessant, zie deze post:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 31&t=10605" onclick="window.open(this.href);return false;
Deden ze dat voorheen dan niet :) Vermoedelijk komen we dit rijtje tegen bij toekomstige discussies. Bewaar ze maar. Of nog beter zet ze hier neer.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Op deze plek kan je een heel nummer doorbladeren.
Nummer 4 augustus 2010
De aanleiding om dat te doen was een artikel geschreven door Stef Heerema.
Deze creachristen heeft een rare theorie verzonnen dat zoutpilaren, zoals die onder Nederland liggen tijdens de zondvloed gevormd zijn.
Lariekoek natuurlijk.
Helaas is het artikel in 2 delen verschenen in "Weet Magazine" deel 2 vind je dus als je de link aanklikt, deel 1 heb ik nog niet kunnen vinden.
Hier kan je een "discussie" over zoutpilaren en de Zondvloed lezen op een (crea)christelijk forum en ook een video beluisteren met een preek van Stef Heerema van meer dan een uur in een kerkzaaltje ergens in Nederland.
HetChristelijkGeloofForum.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Op deze plek kan je een heel nummer doorbladeren.
Nummer 4 augustus 2010
De aanleiding om dat te doen was een artikel geschreven door Stef Heerema.
Deze creachristen heeft een rare theorie verzonnen dat zoutpilaren, zoals die onder Nederland liggen tijdens de zondvloed gevormd zijn.
Lariekoek natuurlijk.
Helaas is het artikel in 2 delen verschenen in "Weet Magazine" deel 2 vind je dus als je de link aanklikt, deel 1 heb ik nog niet kunnen vinden.
Hier kan je een "discussie" over zoutpilaren en de Zondvloed lezen op een (crea)christelijk forum en ook een video beluisteren met een preek van Stef Heerema van meer dan een uur in een kerkzaaltje ergens in Nederland.
HetChristelijkGeloofForum.
Hier staat een gangbare verklaring rond het verhaal zoutpilaren. Crea's zijn te onnozel om dit soort zaken uit te zoeken. Met een muisklik komen ze alles te weten. Maar gisteren polystrate fossielen, morgen een zoutpilaar. Nu nog een sprekende ezel en ze mogen bij de predikant op schoot.

http://www.geologievannederland.nl/tijd ... akken/perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Onderaan de de pagina zie ik (nadat je op 'vieuws' geklikt hebt) links die naar die pagina verwijzen, kan je daar op een of andere manier
ook Freethinker bij zetten Piet?

http://issuu.com/leap/docs/weet" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Cluny schreef: Eigenlijk zou iedere Freethinker een gratis exemplaar moeten aanvragen.
Op de juiste wijze gelezen is het leerzaam en leuk.
.
.
been there , done that.

Helaas heb ik niet jouw zelfbeheersing. Na het lezen van een bladzijde of tien krijg ik een rode gloed over me heen en wordt het blad in stukken getrokken, linea recta het haardvuur in (winter) of in een prop om de BBQ mee aan te steken (zomer)
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fish schreef:Onderaan de de pagina zie ik (nadat je op 'vieuws' geklikt hebt) links die naar die pagina verwijzen, kan je daar op een of andere manier
ook Freethinker bij zetten Piet?

http://issuu.com/leap/docs/weet" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen idee hoe dat moet. Heb al even wat doorgelezen, maar kom de missing link niet tegen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De site admin van aldaar zal die linkjes kunnen plaatsen.
Bezoekers van de site niet, als het goed is. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Dat "WEET" nog bestaat is een teken dat het nog steeds loont om mensen een warm gevoel aan te bieden in plaats van betrouwbare kennis.

Een vorm van mentale kwakzalverij.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Juglans
Forum fan

Bericht door Juglans »

heeck schreef:
Dat "WEET" nog bestaat is een teken dat het nog steeds loont om mensen een warm gevoel aan te bieden in plaats van betrouwbare kennis.
Ik ben bang dat het wel iets meer is dan een goed gevoel. Het is eerder het vergroten van de illusie van wetenschappelijkheid van het christendom. Op die manier gaan ze nog veel harder geloven dat ook de wetenschap hun verwrongen kijk op de realiteit onderbouwt. En hoe harder en langer men dat denkt, hoe meer het onderdeel dat wordt van de christelijke canon.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

heeck schreef:Dat "WEET" nog bestaat is een teken dat het nog steeds loont om mensen een warm gevoel aan te bieden in plaats van betrouwbare kennis.

Een vorm van mentale kwakzalverij.

Roeland
Dit soort instanties worden vaak gesponsord vanwege de achterliggende gedachte. Niet vanwege de omzetcijfers. Tekorten worden aangevuld door de collectezak. Het verspreiden van debiliteit mag wat kosten.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Juglans & PietV.,

Ik had niet zozeer de geldelijke omzet bij de leverancier op het oog, maar de lust tot afnemen van het surrogaat voor betrouwbare kennis.
Vergelijkbaar met de lust tot het aanschaffen van mineralen of edelstenen vanwege hun heilzame krachten.

Denk ook aan het reli-razor van Occam:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p225430" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 30#p158730" onclick="window.open(this.href);return false;

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Jinny

Bericht door Jinny »

Een deel vh tijdschrift gaat onverkocht het oud papier in.
Zolang er maar iedere maand een verse ligt, symboolpolitiek.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Oplage cijfers.

Weet Magazine

Weet Magazine is één van de meest succesvolle tijdschriftlanceringen in de christelijke markt. In nog geen jaar tijd wist het tijdschriften, na haar lancering in februari 2010, te groeien naar een bestand van bijna 7.000 betalende abonnees en inmiddels is het blad ook verkrijgbaar in de betere tijdschriftenhandel.

Weet Magazine is een populairwetenschappelijk tijdschrift (in het genre van Quest en Kijk) en biedt een aansprekende mix van kennis en vermaak vanuit een christelijke identiteit. Door haar frisse uitstraling en boeiende artikelen heeft het een enthousiast lezerspubliek aan zich weten te binden, dat de komende jaren alleen nog maar groter zal worden!

Weet Magazine verschijnt 6 keer per jaar in een verspreide oplage van 17.000 exemplaren.

Voor meer informatie of abonnementsvormen bezoek de website.
Als dit betrouwbare cijfers zijn, is de vraag hoeveel van de 10.000 losse verkoop exemplaren er daadwerkelijk verkocht worden.
Plaats reactie