HankS schreef:Het probleem is dat je nog steeds niet snapt wat het argument nu eigenlijk wel is en waar tegen geageerd wordt. Il blijf niet bezig, het ging er trouwens om dat je niet van een ideologie kunt spreken.
Jij hebt het weer, hoe is het toch mogelijk , over iets anders.
Er is geen website voor mensen die geen sigarenbandjes verzamelen en weet je waarom omdat mensen die geen sigarenbandjes verzamelen of mensen die ze wel verzamelen vanuit die positie geen enkele noemenswaardige invloed op de maatschappij uitoefenen. Zoek trouwens eens op wat semantiek betekent, misschien komt er dan een wat zinnigere reactie van jou .
Wat ik heel goed meen te snappen is dat er atheïsten zijn die het gewoon geen ene mallemoer interesseert en dat er ook anti-theïsten zijn die menen iets te moeten bestrijden. Jouw voorbeeld met die sigarenbandjes is absurd zoals je zelf ook impliciet toegeeft. Bedenk dan een betere vergelijking.
Heb je trouwens al een goede reden verzonnen voor het bestaan van god in plaats van dit soort zijpaden in te slaan die voornamelijk blijk geven van je onbenul .
Daar hoef ik geen reden voor te verzinnen want we leven temidden van ontelbare redenen. Alles dat we kunnen waarnemen en ervaren is reden genoeg. Of je dat wel of niet ziet is weer een ander onderwerp.
Daar hoef ik geen reden voor te verzinnen want we leven temidden van ontelbare redenen. Alles dat we kunnen waarnemen en ervaren is reden genoeg. Of je dat wel of niet ziet is weer een ander onderwerp.
A: Dat moet je wel, want topic onderwerp is: Geef mij nou eens 1 goede reden voor het bestaan van god Tot nu toe heb jij (en de rest) gefaald! En als jij God ervaart (zoals ik denk je dat schrijft) vertel dan waarmee je die god ervaart en of dit een goede reden is voor het WERKELIJK bestaan van die god (die jij dus ervaart).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
anders gezegd geef me eens één reden waarom ik zou geloven in een almachtige naar kamelen geurende baarddrager. (de god uit de bijbel en de koran)
Ook aan jou de vraag omschrijf eens wat dat is "god" dan? En wat is "almachtig" zijn?
MVG, LD.
Het laatste dat ik je zou toewensen is dat je zou geloven in een almachtige, naar kamelen geurende baarddrager. Dat zou absurd zijn. Ik kan God niet even omschrijven. Hij openbaart zich, aan wie dat willen, in de schepping, in de bijbel en in Jezus. Met almachtig wordt, denk ik, bedoeld dat Hij alles in zijn hand heeft en houdt, zelfs als we dat nu niet zien. Hoe verklaren Joden Auswitch? Dat doen ze niet. Ze zeggen: "Wacht maar tot Elia komt. Dan zal het wel duidelijk worden." Dat duidt dus op de eindtijd. Het verschil tussen de God van Israël en de ontelbare andere goden is nu juist dat de God van Israël helemaal niet klopt met onze causale manier van denken. Hij wil graag ons vertrouwen "om niet" zoals Hij ook de schepping gemaakt heeft "om niet".
anders gezegd geef me eens één reden waarom ik zou geloven in een almachtige naar kamelen geurende baarddrager. (de god uit de bijbel en de koran)
Ook aan jou de vraag omschrijf eens wat dat is "god" dan? En wat is "almachtig" zijn?
MVG, LD.
Het laatste dat ik je zou toewensen is dat je zou geloven in een almachtige, naar kamelen geurende baarddrager. Dat zou absurd zijn. Ik kan God niet even omschrijven. Hij openbaart zich, aan wie dat willen, in de schepping, in de bijbel en in Jezus. Met almachtig wordt, denk ik, bedoeld dat Hij alles in zijn hand heeft en houdt, zelfs als we dat nu niet zien. Hoe verklaren Joden Auswitch? Dat doen ze niet. Ze zeggen: "Wacht maar tot Elia komt. Dan zal het wel duidelijk worden." Dat duidt dus op de eindtijd. Het verschil tussen de God van Israël en de ontelbare andere goden is nu juist dat de God van Israël helemaal niet klopt met onze causale manier van denken. Hij wil graag ons vertrouwen "om niet" zoals Hij ook de schepping gemaakt heeft "om niet".
Heb je zijn e-mailadres, zodat we God zelf eens kunnen vragen?
A: Dat moet je wel, want topic onderwerp is: Geef mij nou eens 1 goede reden voor het bestaan van god Tot nu toe heb jij (en de rest) gefaald! En als jij God ervaart (zoals ik denk je dat schrijft) vertel dan waarmee je die god ervaart en of dit een goede reden is voor het WERKELIJK bestaan van die god (die jij dus ervaart).
Hoe weet ik dat elektriciteit bestaat? Omdat het werkt. Hoe weet ik dat God bestaat? Omdat ik Hem dagelijks ervaar. Hoe weet ik dat gebed werkt? Omdat het werkt. Maar je bent nog wat van me tegoed, als je je nog kunt herinneren wat dat was. Indien niet, dan weet ik dat het niet zo belangrijk is voor je.
Willempie schreef:[ Hoe weet ik dat God bestaat? Omdat ik Hem dagelijks ervaar.
Mijn ex-buurman ervoer dagelijks de aanwezigheid van Napoleon. Iedereen nam hem serieus, zodat hij nu op een plaats is waar iemand zich misschien wel voor Napoleon uitgeeft. Voor hem is daarmee misschien een probleem opgelost. Kost trouwens wen een paar centen.
Willempie schreef:
Hoe weet ik dat elektriciteit bestaat? Omdat het werkt. Hoe weet ik dat God bestaat? Omdat ik Hem dagelijks ervaar. Hoe weet ik dat gebed werkt? Omdat het werkt. Maar je bent nog wat van me tegoed, als je je nog kunt herinneren wat dat was. Indien niet, dan weet ik dat het niet zo belangrijk is voor je.
Een doodskreet.
Willempie. Ik weet dat JIJ een goede reden hebt om in God te geloven. JIJ ervaart God en voor JOU is God werkelijkheid. Maar zo BEN ik Napoleon, omdat IK ervaar dat IK Napoleon ben. Dat wordt aan mij geopenbaard. Is openbaring derhalve een goede manier van valide kennis vergaren?
Maar of het in de meetbare en fysische werkelijkheid ook zo is...Dat betwijfelen de meesten (behalve ik).
En wat elektriciteit betreft. Stop eens een ijzerdraadje in een stopcontact. Neem wel beide kanten want het kan zijn dat God je behoedt voor een schok als je het draadje in de het verkeerde gaatje stopt.
p.s. Niet doen hoor Willempie! Ook niet als je vooraf bidt dat God je hand zal leiden.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 14 jun 2015 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Willempie schreef:Het laatste dat ik je zou toewensen is dat je zou geloven in een almachtige, naar kamelen geurende baarddrager. Dat zou absurd zijn. Ik kan God niet even omschrijven. Hij openbaart zich, aan wie dat willen, in de schepping, in de bijbel en in Jezus. Met almachtig wordt, denk ik, bedoeld dat Hij alles in zijn hand heeft en houdt, zelfs als we dat nu niet zien. Hoe verklaren Joden Auswitch? Dat doen ze niet. Ze zeggen: "Wacht maar tot Elia komt. Dan zal het wel duidelijk worden." Dat duidt dus op de eindtijd. Het verschil tussen de God van Israël en de ontelbare andere goden is nu juist dat de God van Israël helemaal niet klopt met onze causale manier van denken. Hij wil graag ons vertrouwen "om niet" zoals Hij ook de schepping gemaakt heeft "om niet".
Waarom zou nou net jouw God zich openbaren in de "schepping"? Waarom niet Zeus of Osiris?
En het verschil tussen de God van Israel en de andere goden is een lachwekkend argument. Dus omdat de God van Israel iets om niet zou geven (wat je tussen haakjes gezet hebt, dus je weet zelf dat dit niet klopt) is dit het verschil met andere goden? De god van israel geeft helemaal niet om niet. Hij geeft wel straf om niet (zie het verhaal van de ark die viel en iemand uit een reflex de ark tegen wilde houden en toen om niet gedood werd). Daarin is hij wel uniek. Gefeliciteerd!