Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door Rereformed »

Wat mijn teleurstelling betreft kan men wel nog twee opmerkingen plaatsen die het wat verzachten:
Lawrence O'Donnell wees erop dat van de vier impeachments die men nu heeft opgetekend in de geschiedenis van de VS, Trump de helft voor zijn rekening neemt! En dat naar alle waarschijnlijkheid dus zijn foto zal prijken op de bladzijde waar "impeachment" wordt uitgelegd in de schoolboekjes voor kinderen. 8*) Trump gaat de geschiedenis in als een "historic disgrace".
En Chris Hayes wees erop dat 10 voor-stemmers van de partij van de aangeklaagde president meer is dan ooit.

Beter iets dan niets.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

De aartsleugenaar heeft weer een nieuwe verdediging bedacht om zijn hachje te redden: https://www.youtube.com/watch?v=EZiCvb2BtoY&t=115s :pukeleft:
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Denk zelf dat we nog een mooie verrassing uit onverwachte hoek kunnen verwachten. McConnell is al een tijd heeeel erg boos op de Narcist, omdat zijn houding de Republikeinen de macht in het Congres heeft gekost. Het zou me niet vebazen indien een nieuwe gooi naar het Witte Huis in 2024 onmogelijk wordt gemaakt door McConnell, hetgeen eveneens de rust in de partij kan herstellen.
Rereformed schreef: 14 jan 2021 10:22 De aartsleugenaar heeft weer een nieuwe verdediging bedacht om zijn hachje te redden: https://www.youtube.com/watch?v=EZiCvb2BtoY&t=115s :pukeleft:
Eerst zijn aanhang oproepen zich te verzetten, daarna enthousiast zijn over de bestorming van het Capitool en weigeren op te roepen tot rust en zelfs de nationale garde tegenhouden, en als de actie definitief is mislukt, vervolgens zijn aanhangers in de rug steken en goed weer spelen om zijn eigen straatje schoon te vegen. Zum Kotzen!
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 14 jan 2021 10:56 Denk zelf dat we nog een mooie verrassing uit onverwachte hoek kunnen verwachten. McConnell is al een tijd heeeel erg boos op de Narcist, omdat zijn houding de Republikeinen de macht in het Congres heeft gekost. Het zou me niet verbazen indien een nieuwe gooi naar het Witte Huis in 2024 onmogelijk wordt gemaakt door McConnell, hetgeen eveneens de rust in de partij kan herstellen.
Ja, volgens de commentators is McConnell bezig met een heel koel rekensommetje. Zijn stem hangt enkel af van de inschatting of de Republikeinen in 2024 beter af zijn met Trump als presidentskandidaat, of dat het voor de partij beter is met hem op dit moment - en er komt geen tweede kans! - voorgoed te breken en volledig kansloos te maken. Insider-Republikeinen hebben ook gefluisterd dat wanneer McConnell in duidelijke bewoording aangeeft voor impeachment te gaan stemmen, hij genoeg Republikeinen meekrijgt om de tweederde meerderheid in de Senaat te behalen. Het lijkt me dat hij zich van tevoren hiervan moet verzekeren, want indien hij voor stemt, maar niet genoeg steun van andere Republikeinen krijgt zal Trump wraak nemen en de partij hem wisselen voor een andere leider.
Politiek...
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Zoals ik zelf al had verwacht zal er geen publiek bij de inauguratie van Joe Biden zijn. Het is gewoon te riskant. Alleen media en politici zijn aanwezig. Ben wel benieuwd of het tot rellen komt in Washington en andere Amerikaanse steden.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lanier schreef: 14 jan 2021 19:27 Zoals ik zelf al had verwacht zal er geen publiek bij de inauguratie van Joe Biden zijn. Het is gewoon te riskant. Alleen media en politici zijn aanwezig. Ben wel benieuwd of het tot rellen komt in Washington en andere Amerikaanse steden.
las gisteren dat er 15 000 man vd national guard in Washington rondloopt, dat zal menig redneck wel op andere gedachten brengen
Ik denk toch dat er echt wel andere zorgen zijn als trump, sluit dat hoofdstuk af.

ook binnen de republikeinen is het ondertussen boeken toe
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 15 jan 2021 07:48 las gisteren dat er 15 000 man vd national guard in Washington rondloopt, dat zal menig redneck wel op andere gedachten brengen.
Vandaag hoorde ik dat het al tot 20.000 is aangevuld!
De gehersenspoelde en hysterische aanhang van Trump breng je hiermee uiteraard niet op andere gedachten. Ze kunnen ook elders van zich laten horen. Zie hier voor het laatste voorbeeld van hun waanzin. Maar indien ze het niet laten kunnen, en er ontstaat weer geweld, zal dat enkel in hun nadeel werken, want ongetwijfeld leiden tot grote kans dat de impeachment in de Senaat een tweederde meerderheid krijgt.
andere zorgen als trump, sluit dat hoofdstuk af
Ik luister naar wijzer advies: https://www.youtube.com/watch?v=QRgVOwR7o4M&t=72s
Ik noem deze man wijzer omdat hij dat ook vier jaar geleden was, vóórdat de verkiezingen van 2016 gehouden waren: https://www.youtube.com/watch?v=QRgVOwR7o4M&t=253s .
Overigens zet niemand een thriller af op het spannendste moment voor de onknoping. De boosdoener moet zijn verdiende loon nog krijgen. En zo hij dat niet krijgt zien we uit naar de vervolgserie, season 2. :D
Born OK the first time
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Rereformed schreef: 15 jan 2021 09:25 Ze kunnen ook elders van zich laten horen. Zie hier voor het laatste voorbeeld van hun waanzin.
De blonde dame in dit filmpje die direct na de inauguratie van Joe Biden een impeachment voor hem aankondigt. Precies zoals David Pakman zegt: "No shortage of insanity."
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ronaldus67 schreef: 15 jan 2021 09:56 De blonde dame in dit filmpje die direct na de inauguratie van Joe Biden een impeachment voor hem aankondigt. Precies zoals David Pakman zegt: "No shortage of insanity."
De Democraten mogen nu heel blij zijn dat ze de volgende twee jaar overal de meerderheid hebben.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Rereformed schreef: 15 jan 2021 09:25 Overigens zet niemand een thriller af op het spannendste moment voor de onknoping. De boosdoener moet zijn verdiende loon nog krijgen. En zo hij dat niet krijgt zien we uit naar de vervolgserie, season 2. :D
Ik en mijn vrouw kijken altijd graag naar de Amerikaanse TV-series. We hebben die al een jaar of twintig altijd met humor ingedeeld als serie voor de Democraten, zoals Ally McBeal, Six feet under, en series voor de Republikeinen, zoals 24, en Homeland, of hun andere insteek Brothers and Sisters en Everwood ("family values" met een vleugje christelijk geloof). De Democratische series zorgden voor aanvaarding van seksuele minderheden en het doorbreken van taboes, en in de Republikeinse series ging het altijd om de goede afloop van heldhaftig optreden dat eindigde met "It has been an honor, sir" uit te spreken tegen de president. Alles stond zo mooi op zijn plaats.
De serie "Trump unhinged" van de laatste vier jaar heeft wel een hoop roet in dat spelletje gegooid. Dat gaat nooit meer goedkomen met het Republikeinse aanbod. :(
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volgens het AD haalt Pompeo nog snel wat diplomatiek vandalisme uit (wereldwijd) om het Biden toch maar vooral zo lastig mogelijk te maken.
Hoe knullig...hoe zielig.....hoe verdorven....kinderachtig en asociaal.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ronaldus67 schreef: 15 jan 2021 09:56
Rereformed schreef: 15 jan 2021 09:25 Ze kunnen ook elders van zich laten horen. Zie hier voor het laatste voorbeeld van hun waanzin.
De blonde dame in dit filmpje die direct na de inauguratie van Joe Biden een impeachment voor hem aankondigt. Precies zoals David Pakman zegt: "No shortage of insanity."
Voor deze dame ben ik niet bang, geen republikein die haar daarin gaat steunen. Wel ben ik bang voor de rellen in verschillende steden. Prima dat er 20.000 man paraat staan in Washington, maar ik maak me meer zorgen over andere steden waar het weleens goed uit de hand kan lopen, met name in het midwesten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 15 jan 2021 12:38 Volgens het AD haalt Pompeo nog snel wat diplomatiek vandalisme uit (wereldwijd) om het Biden toch maar vooral zo lastig mogelijk te maken.
Hoe knullig...hoe zielig.....hoe verdorven....kinderachtig en asociaal.
Het niveau is daar de laatste jaren hollende achteruit gegaan. Het alles van binnen uit.
Ik zou het een hellend vlak willen noemen.
En of Biden en Harris daar nog veel aan kunnen bijsturen...?? Het is, neem me niet kwalijk, een enormiteit.
Waar Biden overigens aan gewend moet raken (zie wat hij moest opruimen samen met Obama).
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Gerard R. schreef: 15 jan 2021 16:06 Waar Biden overigens aan gewend moet raken (zie wat hij moest opruimen samen met Obama).
En dat was de geordende rommel van Georg W Bush. Nu krijgt hij de ongeordende chaos van Donald Trump.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef: 14 jan 2021 12:11 Ja, volgens de commentators is McConnell bezig met een heel koel rekensommetje. Zijn stem hangt enkel af van de inschatting of de Republikeinen in 2024 beter af zijn met Trump als presidentskandidaat, of dat het voor de partij beter is met hem op dit moment - en er komt geen tweede kans! - voorgoed te breken en volledig kansloos te maken. Insider-Republikeinen hebben ook gefluisterd dat wanneer McConnell in duidelijke bewoording aangeeft voor impeachment te gaan stemmen, hij genoeg Republikeinen meekrijgt om de tweederde meerderheid in de Senaat te behalen. Het lijkt me dat hij zich van tevoren hiervan moet verzekeren, want indien hij voor stemt, maar niet genoeg steun van andere Republikeinen krijgt zal Trump wraak nemen en de partij hem wisselen voor een andere leider.
Politiek...
Het is nu nog slechts een zaak van de gewelddadigheden zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk op het nieuws te blijven tonen. Dan wordt het vanzelf logisch dat McConnell en ook anderen voor afzetting kiezen, om de partij zelf niet in een kwaad daglicht te zetten. Vooral de publieke opinie is nu de rode draad die naar afzetting leidt. Ik begin erin te geloven. Jemig, het zou wat zijn: tweemaal een impeachment aan de broek krijgen, daadwerkelijk worden afgezet, nooit meer een gooi mogen wagen naar het presidentschap en vervolgens als burger ook nog eens voor vele andere misdaden worden vervolgd. Zou niet graag in zijn presidentiële schoenen staan.
Zionist
Gesloten