Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door ChaimNimsky »

Het begint spannend te worden. We weten al dat onder degenen die het Capitool bestormden er enkelen waren die precies wisten waarheen ze moesten gaan en niet alleen wisten waar de officiële kantoren waren, maar eveneens precies wisten waar de geheime kantoren van de Senatoren zich bevonden. Nu zijn ze er eveneens achtergekomen dat er wellicht Senatoren waren die een dag voor de bestorming mensen hebben rondgeleid in het Capitool, hetgeen bijzonder ongebruikelijk was, dat de alarmknoppen plotseling waren uitgeschakeld en dat enkele Senatoren waarschijnlijk contact hadden met minimaal 1 bestormer: klik en klik. Als dat inderdaad waar blijkt te zijn, zal dat enorme gevolgen hebben en kan Trump het wel vergeten ooit nog een aangenaam leven te kunnen leiden.
Zionist
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 16 jan 2021 04:05 Het begint spannend te worden. We weten al dat onder degenen die het Capitool bestormden er enkelen waren die precies wisten waarheen ze moesten gaan en niet alleen wisten waar de officiële kantoren waren, maar eveneens precies wisten waar de geheime kantoren van de Senatoren zich bevonden. Nu zijn ze er eveneens achtergekomen dat er wellicht Senatoren waren die een dag voor de bestorming mensen hebben rondgeleid in het Capitool, hetgeen bijzonder ongebruikelijk was, dat de alarmknoppen plotseling waren uitgeschakeld en dat enkele Senatoren waarschijnlijk contact hadden met minimaal 1 bestormer: klik en klik. Als dat inderdaad waar blijkt te zijn, zal dat enorme gevolgen hebben en kan Trump het wel vergeten ooit nog een aangenaam leven te kunnen leiden.
Is dit niet het begin van een nieuwe complottheorie?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mullog schreef: 16 jan 2021 08:13 Is dit niet het begin van een nieuwe complottheorie?
waanzin zit overal hé
als je na zo'n bestorming niet verder raakt als een paar selfies is het duidelijk dat er toch iets minder planning in zat
de bestormer, oa de carnavalsclown, lijkt me nu ook geen afgetrainde en goed uitgeruste navy seal die met een masterplan bezig was

nu goed
het showke van Pelosi is ook typisch Amerikaans en het idee dat de goed afgetraind paramilitaire bestormers uit waren op een massa-executie zal ik ook maar best negeren zeker?

uiteraard ook de racistische insteek niet vergeten
de politie besloot een keertje om die mensen neit standrechtelijk te executeren en ineens zijn sommige boos op die flikken. Bij Negers hadden ze dat blijkbaar 100% zeker gedaan.

ach
nu gaan 20 000 soldaten zich tot volgend weekend steendood vervelen daar in Washington, en vanaf dan zullen er opnieuw allerlei waanideeën opduiken over wat Trump van plan is en zeker zal doen om de Amerikaanse staat te vernietigen.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik denk dat velen die verveling wel accepteren als het door die soldaten rustig blijft. Er zijn velen op internet die zeggen dat ze met wapens willen protesteren.

Heb je de verhalen van de agenten gezien over afgelopen week?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Mullog schreef: 16 jan 2021 08:13
ChaimNimsky schreef: 16 jan 2021 04:05 Het begint spannend te worden. We weten al dat onder degenen die het Capitool bestormden er enkelen waren die precies wisten waarheen ze moesten gaan en niet alleen wisten waar de officiële kantoren waren, maar eveneens precies wisten waar de geheime kantoren van de Senatoren zich bevonden. Nu zijn ze er eveneens achtergekomen dat er wellicht Senatoren waren die een dag voor de bestorming mensen hebben rondgeleid in het Capitool, hetgeen bijzonder ongebruikelijk was, dat de alarmknoppen plotseling waren uitgeschakeld en dat enkele Senatoren waarschijnlijk contact hadden met minimaal 1 bestormer: klik en klik. Als dat inderdaad waar blijkt te zijn, zal dat enorme gevolgen hebben en kan Trump het wel vergeten ooit nog een aangenaam leven te kunnen leiden.
Dit is een eerste onderzoek. Dat kan bij sommige mensen inderdaad uitmonden in een complottheorie maar dat mag de overheden niet tegenhouden aanwijzingen in die richting op te volgen.

Het wordt pas een complottheorie als er uiteindelijk te weinig aanwijzingen komen bovendrijven om het idee van een complot te ondersteunen en mensen er dan van alles beginnen bij te sleuren om toch maar aan een complot te kunnen vasthouden. Maar ik zie op dit momen geen reden om een complot uit te sluiten. Dat er onvoldoende planning was, spreekt een complot niet tegen, dat betekent misschien alleen maar dat het complot niet goed uitgewerkt was.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Kun je weer over woordbetekeniisen leuteren

Voor sommige was 6 januari een coup, een staatsgreep, een frontale aanval, complot ...
Voor mij een bende debielen,
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 16 jan 2021 11:18 Kun je weer over woordbetekeniisen leuteren

Voor sommige was 6 januari een coup, een staatsgreep, een frontale aanval, complot ...
Voor mij een bende debielen,
Dat laatste sluit die eerdere mogelijkheden niet uit.

En als je niet af en toe over woordbetekenissen leutert, loop je het risico om alles op één hoop te gooien. Dat je bv mensen die degelijk onderzoek doen naar mogelijke samenzweringen onder één hoedje schuift met de samenzweringstheoristen.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

axxyanus schreef: 16 jan 2021 11:37 En als je niet af en toe over woordbetekenissen leutert, loop je het risico om alles op één hoop te gooien.
de common ground op taalvlak moet er wel zijn, het is mi echt geen militair/politiek complot of coup om de staat over te nemen/omver te werpen als ge met een paar stoemelings een gebouw binnenraakt en daar wat selfies begint te maken.

die mannen worden gearresteerd en riskeren jaren cel, ik las 10.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Het valt allemaal niet uit te sluiten en zal ook allemaal tot op de bodem worden uitgezocht.
Daarna zullen ongetwijfeld complottheorieën blijven rondzingen zoals nu al het geval is.

Sommige van die theorieën zijn erg creatief, bijna aandoenlijk
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Amerika is een groot land en het is een totaal verdeeld land. Extremen ter linker en rechter zijde. Trump heeft de nadruk m.n. (in negatief opzicht) aan de linker kant gelegd en had naar het leek behoorlijk rechtse sympathieën. De werkelijke trump-wappies maak ik me dan ook niet veel zorgen om, het is de rechts extreme flank die o.a. uit (ex)politie-agenten bestaat en zich ook gesteund voelden door Trump. Zij kunnen de boel, als Biden niet verzoenend optreedt en ingrijpt, behoorlijk gaan verstieren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 16 jan 2021 11:54
axxyanus schreef: 16 jan 2021 11:37 En als je niet af en toe over woordbetekenissen leutert, loop je het risico om alles op één hoop te gooien.
de common ground op taalvlak moet er wel zijn, het is mi echt geen militair/politiek complot of coup om de staat over te nemen/omver te werpen als ge met een paar stoemelings een gebouw binnenraakt en daar wat selfies begint te maken.
Dat hangt van de intentie af. Of iets een complot is wordt niet bepaald door de kwaliteit van de uitvoering maar door de intentie en geplande samenwerking. Het is ook niet omdat er stel opportunisten tussen zitten die niet verder geraken dan wat selfies te nemen dat er geen mensen tussen zaten met meer sinistere bedoelingen. Of er samenzweerders tussen zaten zal verder onderzoek moeten uitmaken maar ik zie geen reden om een samenzwering uit te sluiten en dadelijk te suggereren dat we met een nieuwe samenzweringstheorie zitten omdat er geknoeid werd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mullog schreef: 16 jan 2021 08:13
Het zou kunnen, maar die rondleidingen worden serieus genomen en eveneens is zeker dat mensen exact de weg wisten. Als ik nu moest gokken, zou ik zeggen dat het geen complottheorie is. Men is het aan het uitzoeken, dus even afwachten. Maar eveneens een complottheorie kan een zeer effectief wapen zijn om de Republikeinen over de streep te halen Trump af te zetten. Zolang er maar veel en continu aandacht is, wordt het politiek vanzelf relevant voor afzetting te kiezen. CNN laat de advocaten van al die bestormers aan het woord en die schuiven Trump nu allemaal de verantwoordelijkheid toe: ze weten dat het verkeerd van hen was, maar men was ''opgeroepen'' en ''uitgenodigd'' door de president en daardoor heeft men massaal en op grote schaal actie ondernomen. Dat gaat heel erg tegen Trump spreken als de Senaat binnenkort een politieke uitspraak moet doen, want indien eveneens MAGA-volk Trump hier de schuld van geeft, dan is er geen reden meer om terughoudend te zijn hier politiek gestalte aan te geven.

Terzijde: de Nationale Garde heeft nu 25.000 man in Washington gestationeerd.
Zionist
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Het leger lijkt er in ieder geval rekening te houden met extremisten in de rangen: https://www.politico.com/news/2021/01/1 ... ism-457861
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

En Chansley (hoorns en geverfd gezicht) gaat ervan uit dat Trump hem gratie gaat verlenen. De Q-Anon shamaan werd vrij snel gearresteerd. Ik weet niet hoe hoog de straffen zijn die worden opgelegd. Aan de ene kant denk ik dat Trump wel wat anders aan zijn hoofd heeft maar aan de andere kant heeft hij straks hard zijn achterban nodig.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Er is wel degelijk sprake van één complottheorie. Namelijk de theorie dat als Trump zou verliezen dat een kwestie van fraude zou zijn. Dat riep hij al in 2016. Hij won de meeste kiesmannen maar beweerde domweg dat hij ook de meeeste stemen had gekregen, maar dat de fraude dat had verdoezeld. Vervolgens riep hij dit jaar dat stemmen per brief fraudegevoelig was en dat er dus massaal gefraudeerd zou worden. (behalve daar waa hij win uiteraard) Waarom zovelen dat geloofden? Wel zijn (laagopgeleide) aaanhang woont in gebieden waar hij won, en denkt daarom dat iedereen vóór Trump was. Waarom de Democraten niet denken dat de republikeinen fraude pleegden terwijl waar zij wonen (grote steden) iedereen tegen Trump is. Wel, ze zijn of hoger opgeleid of denken dat de blanken op het platteland racisten zijn.

Wat de bestormers betrof. De meesten wisten duidelijk niets van de layout van het gebouwen liepen domweg achter anderen aan. Niet arm, maar wel lager opgeleid. Maar de FBI zal het denk ik wel verder uitzoeken, Laten we daar niet op vooruit lopen,
Ik wens u alle goeds
Gesloten