Verkiezingen VS 2020

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Verkiezingen VS 2020

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 17 jan 2021 23:38
lost and not found yet! schreef: 17 jan 2021 22:19 Mullg schreef:
Ongelooflijk wat een Twitter account, of het ontbreken daarvan, al niet kan veroorzaken.
Het ontbreken ervan veroorzaakt niets!
Nee?, al zijn volgers blijven de ontbrekende tweets gewoon lezen? Knap hoor!
Wanneer leren mensen nu eens relatief denken. De stand van een kwikbarometer zou ongekend stijgen als er zich bovenin geen vacuüm bevond.
Dag Peter,

De huidige Amerikanen zijn in mijn bescheiden opinie allemaal gekkies die op dit moment bezig zijn om een burgeroorlog over zichzelf af te roepen! Maar nogmaals, dat is mijn bescheiden mening! En als ze het doen lach ik me helemaal de kolere! Wat een dom volk, en niet alleen de republikeinen! Wat een schertsvertoning! Ik denk dat mijn oma, zalig gestorven, gelijk had! Iedereen krijgt wat tie verdient! Klaar!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

axxyanus schreef: 18 jan 2021 16:00
lost and not found yet! schreef: 17 jan 2021 22:22
dikkemick schreef: 17 jan 2021 20:40

LONG LIVE "social" MEDIA!!
Probeer mezelf er verre van te houden! Geen Facebook, geen snapchat, geen instagram, geen twitter.... Gelukkig is het niet alleen kommer en kwel, maar in verkeerde handen een levensgevaarlijk wapen.
Leuk, maar wat brengt het je om je er verre van te houden? Oogkleppen? Wat is de meerwaarde van het niet hebben van een FB account? Maar je discussieert net zo goed mee! Toch?
Ik vind dat een wat rare vraag. Voor zover ik zaken opvang, lijkt het bezoeken van multimedia juist een vorm van oogkleppen opzetten. Omdat door de algoritmen die gehanteerd worden mensen als het ware gevangen zitten in hun eigen wereld waarbij ze voornamelijk zaken opvangen die met hun visies overeenkomen.

Voor de rest lijken me die multimedia grote tijdopslorpers te zijn. Voor je het weet ben je er heel wat langer mee bezig geweest dan je oorspronkelijk van plan was. Voor iemand die graag op andere vlakken productief is, kan het beter zijn, zich niet op de social media te begeven.
Oke! Duidelijk! En waar haal jij je nieuws vandaan dan? En om meteen de volgende vraag te stellen: is dat wel betrouwbaar en zo ja, waarom?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lanier schreef: 17 jan 2021 20:05 Links is net als Wilders teveel bezig geweest met immigratie. Dat stuit op een gegeven moment tegen de borst want je kunt niet iedere allochtoon knuffelend binnenhalen.
Ben zelf een vluchtelingen-knuffelaar; zou graag willen dat mensen in nood een veilig plaatsje krijgen. Maar, als eerder gezegd, aangezien steeds meer mensen het financieel zwaarder krijgen, is men in toenemende mate gedwongen voor het eigen gezin te kiezen, zodat eveneens veel linkse mensen tegen hun ideologie in op rechts stemmen. Niemand is blijkbaar in staat de piepkleine groep multi's aan te pakken die reeds bijna de helft van de wereld-economie in handen heeft en steeds meer opslokt ten koste van de rest -- dáár zit het grote geld. Helaas, dan moet het maar van de kwetsbare minderheden komen, want het eigen gezin gaat voor. Zo is Wilders groot geworden en het zal niet lang duren of rechts zal de meerderheid hebben en zeker niet alleen in Nederland.
Zionist
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 18 jan 2021 23:14
axxyanus schreef: 18 jan 2021 16:00 Ik vind dat een wat rare vraag. Voor zover ik zaken opvang, lijkt het bezoeken van multimedia juist een vorm van oogkleppen opzetten. Omdat door de algoritmen die gehanteerd worden mensen als het ware gevangen zitten in hun eigen wereld waarbij ze voornamelijk zaken opvangen die met hun visies overeenkomen.

Voor de rest lijken me die multimedia grote tijdopslorpers te zijn. Voor je het weet ben je er heel wat langer mee bezig geweest dan je oorspronkelijk van plan was. Voor iemand die graag op andere vlakken productief is, kan het beter zijn, zich niet op de social media te begeven.
Oke! Duidelijk! En waar haal jij je nieuws vandaan dan? En om meteen de volgende vraag te stellen: is dat wel betrouwbaar en zo ja, waarom?
Ik haal mijn nieuws uit verschillende bronnen. Ik heb een abbonement op "De Standaard", "Apache" en "De Correspondent". Ik kijk wel eens naar het TV nieuws of luister naar de radio. Waarom zijn die betrouwbaar? Daar kan ik niet zo maar snel op antwoorden. Vertrouwen is iets dat met de jaren groeit. Dat doe je door niet al te goedgelovig te lezen. Je kan ook selectief zijn met je vertrouwen. Je hoeft niet alle medewerkers van een krant of nieuwssite evenveel te vertrouwen.

Sinds email er is, heb ik gemerkt dat mensen heel weinig kritisch zijn. Ze horen ergens een gerucht en dat wordt dan voor waar verspreid. Ik heb vaak genoeg per email allerlei hoaxes ontvangen. De sociale media zetten dat mechanisme op steroïden. De weinige keren dat ik op facebook kom, zie ik regelmatig ant-vaccers en G5 onzin langskomen. Als je weet dat dat soort onzin zonder veel problemen op de sociale media verspreid worden, hoe kan je dan ook maar iets van wat daar verspreid wordt vertrouwen, tenzij je het elders hebt kunnen nakijken?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 18 jan 2021 23:08 Dag Peter,

De huidige Amerikanen zijn in mijn bescheiden opinie allemaal gekkies die op dit moment bezig zijn om een burgeroorlog over zichzelf af te roepen! Maar nogmaals, dat is mijn bescheiden mening! En als ze het doen lach ik me helemaal de kolere! Wat een dom volk, en niet alleen de republikeinen! Wat een schertsvertoning! Ik denk dat mijn oma, zalig gestorven, gelijk had! Iedereen krijgt wat tie verdient! Klaar!
Je reageert niet op wat ik beweerde, en komt met twee onbeargumenteerde beweringen. Ik ken een flink aantal Amerikanen die niet als "gekkies" verdienen te worden neergezet. Maar helaas: Niet iedereen kriigt wat hij of zij verdiend. De een erft honderden miljoenen, de ander een erfelijke aandoening.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 18 jan 2021 23:14
Ik hoop...want meer kan ik niet doen...dat het doorsnee nieuws dat ik kijk (journaal van 18.00 uur 's avonds) en lees (ochtend-AD) voor het overgrote deel bestaat uit gedegen berichtgeving. Wat dat betreft heb ik nog wel vertrouwen in de (onafhankelijke) journalistiek. En ik ben me uiteraard bewust van het feit dat ook zij soms een mening of overtuiging kunnen laten doorschemeren in die berichtgeving.

p.s. Staat wel iets van dit topic af. Hoewel ik ook voor een groot deel indirect wel vertrouwen heb in hetgeen daar vandaan komt via de normale media (dus NIET die sociale platformen).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Er is iets wat mij enige tijd boeit en ergert omdat niemand het lijkt te zien.

De extreme radicalisering van de terroristen in Washington (maar dat effect daar niet alleen)
heeft vrijwel geheel plaatsgevonden onder Trump.
Het gevoel van ongelukkig te zijn en nu ook nog Democraten aan het roer is derhalve een
schrikbeeld voor deze extreem-rechtse lieden (dus rammen als het kan), ik kan me dat van hun kant
best voorstellen. Dat is díe vorm van denken.
Trump heeft ze laten barsten. Dat heeft extreem-rechts niet in de gaten.
Het kost nog honderdduizenden doden ook (Covid laten sloffen met de bekende argumenten).

Het vertrouwen bij extreem-rechts in de leiding van het land is vrijwel 0 na Trump.
Naar mijn gevoel logisch.
Dat Trump daar voor een goed deel oorzaak van is hebben ze wederom zelf niet in de gaten.

En dan rijst de vraag:
"Nou... wat zal Biden dan wel niet voor een ellende worden."
Trump heeft dat gevoel vier jaar lang ook steeds aangeblazen met het bekende resultaat.
Hij heeft zelfs geroeptoeterd dat de verkiezingen frauduleus waren. (Red jouw land en
'gedachtengoed'..!!)

Wat Biden dus dient te doen is zich nergens wat van aantrekken en uitstekend beleid
ontwikkelen. Ook EN VOORAL voor het Amerikaanse 'Heartland' (daar zijn Democraten
altijd wat zwak in geweest, ze waren beter in de steden... ).
Het zou de haat verzachten op z'n minst. En ook K. Harris kan daar belangrijk bij helpen.
Dat is een heeeel slimme tante... Wie weet normaliseert zich een en ander..

Fingers crossed... Ja, ik ben geen zwartkijker. :)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mitch McConnell: Capitol Hill mob was 'provoked' by Trump (bron: CNN).

De Republikeinse leider in de Senaat heeft Trump nu direct de schuld toegeschoven. Het begint erop te lijken dat deze afzettingsprocedure een echte kans gaat maken. Indien Mitch McConnell voor afzetting stemt, zal hij er zeker een aantal meekrijgen.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Peter van Velzen schreef: 19 jan 2021 10:46
lost and not found yet! schreef: 18 jan 2021 23:08 Dag Peter,

Je reageert niet op wat ik beweerde, en komt met twee onbeargumenteerde beweringen. Ik ken een flink aantal Amerikanen die niet als "gekkies" verdienen te worden neergezet. Maar helaas: Niet iedereen kriigt wat hij of zij verdiend. De een erft honderden miljoenen, de ander een erfelijke aandoening.
En daar zit niks tussenin? Wat hij of zij verdient? En natuurlijk bevestigen de uitzonderingen de regel weer! Mijn mening is niet onbeargumenteerd want er is zeker geopperd dat het een burgeroorlog zal worden! Dat kun je zelf overal nagaan! Maar laten we gewoon afwachten wat er morgen bij de inauguratie gebeurd! Ik hoop niks maar je weet het maar nooit! Ps, kun je het verschil ook aantonen tussen degenen die honderden miljoenen erven en degenen die een erfelijke aandoening krijgen? Ik bedoel, hoeveel van elk?
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 19 jan 2021 22:18 En daar zit niks tussenin? Wat hij of zij verdient? En natuurlijk bevestigen de uitzonderingen de regel weer! Mijn mening is niet onbeargumenteerd want er is zeker geopperd dat het een burgeroorlog zal worden! Dat kun je zelf overal nagaan! Maar laten we gewoon afwachten wat er morgen bij de inauguratie gebeurd! Ik hoop niks maar je weet het maar nooit! Ps, kun je het verschil ook aantonen tussen degenen die honderden miljoenen erven en degenen die een erfelijke aandoening krijgen? Ik bedoel, hoeveel van elk?
Daar zit van alles tussen, maar de beste voorspeller van maatschappelijk succes was in het verleden het beroep van de vader. Men krijgt dus in het gemeen wat zijn of haar vader (of soms moeder) verdient. Er zijn uiteraard uitzonderingen maar de meesten hebben hun succes niet aan zichzelf te danken. Wel aan de plek waar ze geboren werden. Dat geld ook voor de Trump-aanhangers. Ze wonen doorgaans op het platteland en nauwelijks in de grote steden. Je mening was wel degelijk onbeagumenteerd, want je enige argument noem je nu pas. En het feit dat er geopperd wordt dat het een burgeroorlog zal worden, betekent niet dat dus iedereen gek is. Ik schat dat de meerderheid redelijk bij zinnen is. If geloof jij dat Trump eigenlijk de verkiezingen had gewonnen? Uiteraard zijn er maar weinig mensen die honderden miljoenen erfen (tenzij in Vietnamese Dongs).

Wat genetische afwijkingen betreft: lees hier
Approximately 6 out of 10 people will be affected by a condition which has some genetic background. Genetic conditions can range from mild to very severAe.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Nog vijf uur! Eindelijk verliest de meest corrupte en domste president van de VS aller tijden zijn macht. Hij gaat de geschiedenis in als the biggest loser, een toepasselijke straf.
Even nog naar de winkel. Vanavond feestvieren met popcorn, chocolade en een lekker drankje.
De entertainment business tracteert ons feestvierders op prachtige nabeschouwingen van wat we hebben doorstaan. Om van te genieten voordat de nieuwe president aantreedt:
https://www.youtube.com/watch?v=oMS8jkKHalo
https://www.youtube.com/watch?v=FJwD_p5B-gw
https://www.youtube.com/watch?v=75frb_9hZp4
https://www.youtube.com/watch?v=P8KK4mdjIZk
Born OK the first time
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Maar Trump was vorig jaar wel de 'most admired man'

President Trump is most admired man in 2020, Gallup poll reveals

En volgens zijn afscheidsspeech was hij de president die gezorgd heeft voor de beste economie ooit, het laagste werkeloosheidscijfer ooit, hoogste gezinsinkomens ooit, de grootste verbetering van de positie van latino's, afro-amerikanen en vrouwen ooit. Beste aanpak van de gezondheidszorg ooit, met name dankzij de corona aanpak met het warp-speed programma.

Kortom, hij vindt zichzelf in ieder geval de beste president ooit en hij zal terugkomen.

Nou ja, dat vindt hij zelf.

Wat het eerste betreft: Meestal is de meest bewonderde man de president. Zo ook Obama, die zelfs nog tot 3 jaar na zijn aftreden de meest bewonderde man was. Trump heeft er 3 jaar over moeten doen om zo ver te komen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Inauguratie.
Aankomst van genodigden, zoals gewoonlijk oa. de oud-presidenten.
De grote afwezige is Trump.

https://nos.nl/liveblog/2365204-biden-a ... r-50470461
Die is al eerder vertrokken naar Florida.

Muziek erbij:
"Volgens CNN schalde het nummer My Way van Frank Sinatra uit de luidsprekers van de Air Force One. "

Idd. de democratisch gekozen Trump deed het geheel op zijn manier.
:evil3:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat mij betreft de mooiste inauguratie, die ik tot nu heb gezien.
De bedoeling, zoals die door allen werd vertolkt is n.l. juist.. in mijn ogen.
Eenvoud en hoger doel. Eenheid en opbouw (na een horror van een idioot).
Empathie ipv. harde lege onzin. Alle mensen gelijk, man, vrouw, kleur of
geen kleur.

En de eenvoud (door Covid ook) maakte het voor mij beslist 'point en top'.
Kijk naar de toekomst, was de boodschap en dat is meestal beter dan het
steeds terugwijzen naar oud zeer. Hoop doet leven.

Nu de praktische uitwerking van een en ander. Zo Biden daar niet aan zou toekomen
dan stort het verhaal in...
Wel, Biden is begonnen met stapels executive orders.
Die stroken niet zo met wat de vorige president had bedacht 'in al zijn eenvoud'.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eens met Gerard R! Een zeer mooie persoonlijke (bescheiden) verbindende inaugurale rede! Was echt onder de indruk.
Of het de USA werkelijk gaat verbinden is uiteraard de vraag. Die hoop hebben we bij meerdere presidenten gehad.
Maar ik krijg wel de indruk dat Biden het goed bedoeld en dan speelt misschien die uitermate bejaarde leeftijd wel een positieve rol!

Toch blijf ik ook wel benieuwd naar Trump. Kan me niet voorstellen dat hij van zijn pensioen gaat genieten en nooit meer iets van zich laat horen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gesloten