Demiurg schreef:...........Job en Karssenberg hebben een andere opinie...........
Het probleem van Job is dat hij wel volgens de bijbel wil leven maar zonder de God die er in wordt beschreven.
Hierbij stuit hij op twee problemen.
Allereerst zijn niet alle verhalen in de bijbel om na te volgen, daar wil hij dan een draai aan geven met als gevolg dat hij niet meer te volgen is.
Karssenberg heeft datzelfde probleem maar die ziet het probleem wel onder ogen, hij accepteert het echter gemakshalve omdat het nu eenmaal in de bijbel staat.
Wat de God uit de bijbel betreft, zonder God wordt de christelijke religie wel erg vaag en moet Job voor het goddelijke uit de bijbel wat anders verzinnen.
Dat laatste gaat hem slecht af, hij struikelt er zelf regelmatig over.
Meerdere mensen wachten hier nog steeds op een uitleg van hem hoe hij God ziet maar daar doet hij heel geheimzinnig over.
In die zin is Karssenberg beter te volgen, consequenter.
De enige overeenkomst tussen J. en K. is dat ze beiden de bijbel als richtsnoer voor hun leven willen gebruiken maar wat het goddelijke erin betreft dat totaal verschillend interpreteren.
K. gelooft nog in een God als een liefhebbende Vader in de hemel, in Jezus als zijn Zoon die hier op aarde voor onze zonden is gestorven en in de Heilige Geest als Trooster, echt als drie afzonderlijke personen ook al zijn ze éen in wezen.
Job ziet daarentegen volgens mij alles wat beweegt als goddelijk.
Zo komen zij mij tot nu toe in hun verdedigingen over.
NB: Doe wel en zie niet om.