Heb je weleens gehoord van de term "liegen voor Jezus"? Want dat ben je hier aan het doen. Waarom kun je bij het christendom precies zeggen dat het genade is, maar bij andere religies niet? Er is nog geen mens gelovig geworden zonder toedoen van andere mensen of de bijbel. De bosjesmannen bijvoorbeeld hebben nog nooit een droom gehad van Jezus en hem aangenomen, pas toen de zendelingen kwamen kwamen de dromen. Moslims die gewoon hun leven leiden hebben nog nooit een visioen van Jezus gehad, totdat zendelingen kwamen. Friezen hadden nog nooit van Jezus gehoord voordat Bonifatius en consorten kwamen en de heilige Boom omhakten om hier een kathedraal van te maken.Fundi schreef:Ik denk eigenlijk niet dat het in andere religies hetzelfde is. Het komt daar altijd eerst (of ook) uit de mens voort. Het is niet zo moeilijk dat na te gaan. En dat is een belangrijk onderscheid. Want daardoor wordt de ziel onvermijdelijk de bron.
Voor een christen is het precies omgekeerd. Het komt van God en de ziel moet zich daarnaar voegen. Je kunt met recht zeggen dat het alles genade is. Alles wat je zomaar krijgt, zonder het verdient te hebben. Het is juist afwezigheid van eigen verdienste. In welke andere religie is dat zo?
Neen hoor, dat is niet te overwegen. Het is gewoon bullshit, meer niet. En jij bent ooit niet-gelovig geweestAl is mijn woordkeuze misschien verschillend dan in jouw omgeving, het beschrijft wel hetzelfde. En uiteraard kan ik je niet overtuigen, maar het is te overwegen dat het opmerkelijk is dat christenen soortgelijke getuigenis hebben.

Zie mijn vorige opmerking.Dat is de zekerheid dat Gods macht er achter staat. Hij zegt het, het is zo. Er is niets wat er aan kan tornen.
Ik zie geen mogelijkheid dit 'meetbaar' over te brengen zonder dat jij zelf gelooft.
En waar is het bewijs dat God redt? Christen of niet christen iedereen gaat dood. De rest is wishfull thinking en nergens een bewijs van.De eerste reactie van de ziel is dat alles op de een of andere manier verdient of bewerkt moet worden. Dan volgt het inzicht dat de ziel hier niet werkelijk toe in staat is. Dit dillema is niet te ontwijken zonder hiervan verlost te worden door God zelf.
Het terugkerend thema: De mens kan zichzelf niet redden, alleen God redt.
De koran bevat gods woord, dat heeft autoriteit.Ik kan ook niet anders dan door woorden proberen over te dragen wat mijn ervaring is.
De bijbel bevat Gods woord, dat heeft autoriteit.
Ik denk dat de rest van de mensheid hier wel twijfels bij heeft.Persoonlijk: omdat ik met mijn verstand en gevoel tegen God was, maar dat God me in Hem liet geloven.
Klip en klaar, ik heb geen twijfel hierover.
Steeds maar weer zeggen hoezeer je tegen god was, enkel en alleen om de ganede groter te laten zijn dat jij gelovig bent geworden. Blijkbaar hebben mensen dit nodig, om hun geloof geloofwaardig te laten zijn.