De besnijdenis redt MILJOENEN levens!
Moderator: Moderators
Eliyahu,
Wat als een rode draad door je eerdere stukken loopt, is vooral het hygiene aspect. Als je de persoonlijke hygiene achterwegen laat, of niet goed uitvoert, dan ontstaan er bacterieen waar je ziek van kan worden. Besnijden maakt het makkelijker je goed schoon te houden. Wat ook kan, is je gewoon goed schoonhouden. Dit lijkt me een iets makkelijkere en humanere manier om enge ziektes te voorkomen.
Beter is het dus om het op de juiste manier reinigen van de penis te promoten, dan knip en snijwerk. Het is een onderdeel van de opvoeding om jongetjes te leren hoe ze hun penis schoon moeten houden, leuke taak voor de vader lijkt mij. Dan hoeft er geen mes aan te pas te komen.
En als in afrika mannen kennelijk niet op de hoogte zijn hoe persoonlijke hygiene in elkaar zit, dan moet je ze dat gaan vertellen.
Maar ik denk dat je hier wel tot de conclusie bent gekomen, dat niet elk mannelijk lid (leuke woordspeling trouwens) van dit forum hard naar de arts rent om naar aanleiding van jouw verhaal zich te laten ontdoen van hun voorhuid.
Dus missie mislukt.
Wat als een rode draad door je eerdere stukken loopt, is vooral het hygiene aspect. Als je de persoonlijke hygiene achterwegen laat, of niet goed uitvoert, dan ontstaan er bacterieen waar je ziek van kan worden. Besnijden maakt het makkelijker je goed schoon te houden. Wat ook kan, is je gewoon goed schoonhouden. Dit lijkt me een iets makkelijkere en humanere manier om enge ziektes te voorkomen.
Beter is het dus om het op de juiste manier reinigen van de penis te promoten, dan knip en snijwerk. Het is een onderdeel van de opvoeding om jongetjes te leren hoe ze hun penis schoon moeten houden, leuke taak voor de vader lijkt mij. Dan hoeft er geen mes aan te pas te komen.
En als in afrika mannen kennelijk niet op de hoogte zijn hoe persoonlijke hygiene in elkaar zit, dan moet je ze dat gaan vertellen.
Maar ik denk dat je hier wel tot de conclusie bent gekomen, dat niet elk mannelijk lid (leuke woordspeling trouwens) van dit forum hard naar de arts rent om naar aanleiding van jouw verhaal zich te laten ontdoen van hun voorhuid.
Dus missie mislukt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Door slechte hygiene kan ik me voorstellen dat het virus ook langer aanwezig blijft of zich kan nestelen. Door jezelf goed te reinigen voor elk seksueel contact voorkom je dit ook. En als je er echt van overtuigd bent dat het helpt, dan kun je misschien meer succes boeken op een Afrikaans forum, hoewel de compuus in dat soort gebieden waar aids welig tiert niet zo beschikbaar zullen zijn voor de bevolking.
Dus al zouden ze hier allemaal naar de dokter rennen, of je gelijk geven, dan heb je hiermee nog het aidsprobleem niet opgelost. En ook nog niet voor elkaar gekregen dat men zich in aidsgebieden massaal zal laten besnijden. Er is in ieder geval geen enkele reden te bedenken dat kindertjes hier massaal besneden moeten worden. Beter kun je ze op de hoogte stellen veilig te vrijen en rekening te houden met het gevaar van aids. Dat zal je ook bij besneden kinderen moeten blijven doen.
Dus al zouden ze hier allemaal naar de dokter rennen, of je gelijk geven, dan heb je hiermee nog het aidsprobleem niet opgelost. En ook nog niet voor elkaar gekregen dat men zich in aidsgebieden massaal zal laten besnijden. Er is in ieder geval geen enkele reden te bedenken dat kindertjes hier massaal besneden moeten worden. Beter kun je ze op de hoogte stellen veilig te vrijen en rekening te houden met het gevaar van aids. Dat zal je ook bij besneden kinderen moeten blijven doen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
@Eliyahu
Gv'd
Heb je zelf door dat je missie is mislukt?
Dat je met je besnijdenisfanatisme niemand hebt kunnen overtuigen.
En dat al jouw energie op ettelijke fora alleen maar leidt naar meer aandacht en meer weerzin voor deze barbaarse achterlijke gewoonte?
Dat jouw fanatisme zich tegen je eigen boodschap keert?
Gv'd
Dat je met je besnijdenisfanatisme niemand hebt kunnen overtuigen.
En dat al jouw energie op ettelijke fora alleen maar leidt naar meer aandacht en meer weerzin voor deze barbaarse achterlijke gewoonte?
Laatst gewijzigd door Cluny op 27 okt 2006 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Eliyahu. Wat ik van je wil weten is waarom je met zoveel fanatisme overal op het internet je mening verkondigd? Wat wil je van ons? Wat verwacht je?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Deze topic is toe aan een slotje, er is verder weinig meer toe te voegen aan het verhaal.
Mensen, dit heeft alleen maar te maken met geloven. Er zijn mensen die menen dat het gebruik van grote getallen hetzelfde is als wetenschap. Het steeds weer herhalen van dezelfde loze argumenten voegt niets toe aan deze discussie.
De overtuiging, gevoed door het verlangen om bij een niet bestaande entiteit in een goed blaadje te komen, laat zich niet beïnvloeden door de wetenschap, of door de pijn (veroorzaakt bij onwetende en onschuldige baby’s) die ze zelf niet voelen.
Voor mij mag in de Nederlandse wet worden opgenomen, dat verminking van de geslachtsdelen, zonder enige medische noodzaak, bestraft mag worden met een straf uit de hoogste categorie.
Wat een arrogantie, om te menen dat je zo maar het lichaam van anderen mag schenden, omdat je gelovig bent.
Als er mensen zijn van boven de 18 die menen dat ze hun geslachtsdelen moeten laten mutileren, mogen ze van mij eerst psychisch begeleid worden, voordat ze de definitieve beslissing nemen.
De overtuiging, gevoed door het verlangen om bij een niet bestaande entiteit in een goed blaadje te komen, laat zich niet beïnvloeden door de wetenschap, of door de pijn (veroorzaakt bij onwetende en onschuldige baby’s) die ze zelf niet voelen.
Voor mij mag in de Nederlandse wet worden opgenomen, dat verminking van de geslachtsdelen, zonder enige medische noodzaak, bestraft mag worden met een straf uit de hoogste categorie.
Wat een arrogantie, om te menen dat je zo maar het lichaam van anderen mag schenden, omdat je gelovig bent.
Als er mensen zijn van boven de 18 die menen dat ze hun geslachtsdelen moeten laten mutileren, mogen ze van mij eerst psychisch begeleid worden, voordat ze de definitieve beslissing nemen.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Je hebt gelijk, maar ik wil graag dat Eliyahu nog even mijn vraag beantwoord.Kitty schreef:Deze topic is toe aan een slotje, er is verder weinig meer toe te voegen aan het verhaal.
Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Bs'dKitty schreef:Door slechte hygiene kan ik me voorstellen dat het virus ook langer aanwezig blijft of zich kan nestelen. Door jezelf goed te reinigen voor elk seksueel contact voorkom je dit ook.
Heb je enige bewijsvoering voor je veronderstelling dat goed wassen voor de sex helpt tegen AIDS?
Het gaat er niet om wat jij je voor kan stellen, het gaat om de feiten.
Precies, en daarbovenop: Mijn afrikaans, zulu, en swahili is niet zo goed, dus ik hou het hier maar bij.En als je er echt van overtuigd bent dat het helpt, dan kun je misschien meer succes boeken op een Afrikaans forum, hoewel de compuus in dat soort gebieden waar aids welig tiert niet zo beschikbaar zullen zijn voor de bevolking.
Als ze hier allemaal naar de dokter zouden rennen, dan heb ik hier in elk geval al heel wat levens gered. En dat zou al de moeite waard zijn.Dus al zouden ze hier allemaal naar de dokter rennen, of je gelijk geven, dan heb je hiermee nog het aidsprobleem niet opgelost. En ook nog niet voor elkaar gekregen dat men zich in aidsgebieden massaal zal laten besnijden.
Ik vind het voorkomen van urineweginfecties, het verminderen van de kans op AIDS en andere ziekten, een hele goede reden.Er is in ieder geval geen enkele reden te bedenken dat kindertjes hier massaal besneden moeten worden.
Het beste kan je ze EN besnijden, EN ze op de hoogte stellen veilig te vrijen en rekening te houden met het gevaar van aids. Dat laatste zal je ook bij onbesneden kinderen moeten blijven doen.Beter kun je ze op de hoogte stellen veilig te vrijen en rekening te houden met het gevaar van aids. Dat zal je ook bij besneden kinderen moeten blijven doen.
Eliyahu
Bs'dcluny schreef:@Eliyahu
Gv'd
Nee.
Nee.Dat je met je besnijdenisfanatisme niemand hebt kunnen overtuigen.
Eliyahu
Bs'dDevious schreef:Eliyahu. Wat ik van je wil weten is waarom je met zoveel fanatisme overal op het internet je mening verkondigd? Wat wil je van ons? Wat verwacht je?
Een goede discussie.
Maar gezien het geroep om en jouw instemming met een slotje zit dat er toch niet in.
Het blijkt dat de vrijdenkers toch niet zo vrij denken als ze zelf wel denken.
Iemand die anders denkt wordt het zwijgen opgelegd.
Men schijnt alleen geinteresseerd te zijn in hun eigen mening, andere meningen worden de kop ingedrukt.
Eigenaardige definitie van "vrijdenken".
Ik noem dat gewoon censuur.
De censuur van de "vrijdenkers".
Eliyahu.
Bs'dHarrieMe schreef:Mensen, dit heeft alleen maar te maken met geloven. Er zijn mensen die menen dat het gebruik van grote getallen hetzelfde is als wetenschap. Het steeds weer herhalen van dezelfde loze argumenten voegt niets toe aan deze discussie.
Als ik lees hoe de atheisten zich druk maken om het verwijderen van een klein stukje vel bij baby's, dan concludeer ik daaruit dat ze de rechten van de baby's ZEER hoog in het vaandel dragen.
En dan volgt daar ook automatisch uit dat de atheisten hier allemaal zeer felle tegenstanders zijn van abortus.
Want wat is nou erger, dat een klein stukje vel van een baby verwijderd wordt, of dat een ongeboren baby door de abortustang aan stukken getrokken wordt?
Dus ik heb een vraag: Zijn alle tegenstanders van de besnijdenis hier allemaal tegenstander van abortus?
Mocht dit niet het geval zijn, maar is men voorstander van abortus, dan volgt daar natuurlijk uit dat men helemaal niet geinteresseerd is in de baby's in kwestie, en dat het argument van de baby die pijn heeft bij de besnijdenis een schijnargument is, alleen bedoelt om de besnijdenis in een kwaad daglicht te stellen.
Dus zeg het maar: zijn de deelnemers aan deze discussie voor of tegen abortus?
Eliyahu
Eliyahy, wat voor soort discussie truc pas je hier toe? Het ging over besnijdenis. En als jij mensen geen vrijdenkers noemt puur omdat men het hier niet met je eens is, dan is dat jouw conclusie. Waarom je dan nog vermoeien de discussie aan te gaan. Wat mij betreft is de discussie aan zijn eind.
Bs'dKitty schreef:Eliyahy, wat voor soort discussie truc pas je hier toe? Het ging over besnijdenis.
Ik pas geen truuk toe. Ik laat alleen maar even zien dat al het gejammer over "die zielige babietjes" alleen maar krokodillentranen zijn.
Dat DAT alleen maar een truuk is.
Ik noem geen mens een onvrije denker omdat hij of zij het niet met me eens is.En als jij mensen geen vrijdenkers noemt puur omdat men het hier niet met je eens is, dan is dat jouw conclusie.
Ik noem wel iemand een onvrije denker als hij of zij het nodig vind om een ander die een andere mening heeft te censureren en/of het zwijgen op te leggen.
Dat is helemaal geen probleem dat voor jouw de discussie aan zijn eind is.Waarom je dan nog vermoeien de discussie aan te gaan. Wat mij betreft is de discussie aan zijn eind.
Wat wel een probleem is is dat jij roept om een slotje op deze discussie, en dat jij daarmee voor IEDEREEN de discussie over dit onderwerp hier onmogelijk wil maken.
DAT is censuur, en onvrij denken.
Eliyahu
Beste Eliyahu,
Het vragen om een slotje heeft niets te maken met het snoeren van monden ( of vingers in dit geval van typen) maar is gewoon een conclusie dat de topicstarter zijn zegje heeft gedaan, ieder er op gereageerd heeft en de discussie derhalve uitgediscussieerd is. De voors zijn benoemd, de tegens zijn benoemd. Je hebt uitgebreid kunnen verwoorden wat je vindt, hiertoe is je alle ruimte gegeven. Men heeft uitgebreid gereageerd met tegenargumenten. Hier komt men niet meer tot andere beslissingen, zowel de topisstarter niet als de tegenpartij niet, zonder in oeverloze herhalingen van hetzelfde te vallen. Dus is de discussie klaar. En in zulke gevallen is een slotje een logische reactie om aan te geven dat de discussie niet verder meer komt dan hij tot nu toe gekomen is.
Het vragen om een slotje heeft niets te maken met het snoeren van monden ( of vingers in dit geval van typen) maar is gewoon een conclusie dat de topicstarter zijn zegje heeft gedaan, ieder er op gereageerd heeft en de discussie derhalve uitgediscussieerd is. De voors zijn benoemd, de tegens zijn benoemd. Je hebt uitgebreid kunnen verwoorden wat je vindt, hiertoe is je alle ruimte gegeven. Men heeft uitgebreid gereageerd met tegenargumenten. Hier komt men niet meer tot andere beslissingen, zowel de topisstarter niet als de tegenpartij niet, zonder in oeverloze herhalingen van hetzelfde te vallen. Dus is de discussie klaar. En in zulke gevallen is een slotje een logische reactie om aan te geven dat de discussie niet verder meer komt dan hij tot nu toe gekomen is.
Laatst gewijzigd door Kitty op 27 okt 2006 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.