Sararje schreef:Ik dreig totaal niet, ik zorg even voor een visuele perceptie dicht bij huis
Het komt wel dreigend over, misschien dat het een keer bij je doordringt dat anderen ook een
interpretatie kunnen hebben over wat er gezegd wordt?
Ik stond op het punt politie beveiliging aan te vragen, moet je weten.
zodat het een keer bij je doordringt dat anderen ook een punt kunnen maken. Schijnbaar is me dat gelukt, gezien jouw interpretatie.
Waarom zou dat bij me moeten "doordringen", zijn er aanwijzingen waar uit blijkt dat ik dat niet begrijp? Ben je ook van mening dat het hebben van een mening of "punt" je net zoveel de realiteit benaderd als de mening van een ander?
Het punt van Alaxe is dat er een verschil is in de tijd die er zit tussen doden en ze wil die zo kort mogelijk hebben om zoveel mogelijk leed te voorkomen. Ze maakt daarbij een verschil tussen verschillende methodieken vs. verschillende manieren van gebruik maken van dieren. Jij vindt dat "tegenstrijdig". Aan jou de eer dat dan dus aan te tonen. Ik kan in de analyse van Alaxe in zekere zin meegaan.
Je analyse van wat Alexa geschreven heeft is een foutieve en ik zal het dan maar even voor je ontleden:
Alexe schreef:
Ik heb dat filmpje al verscheidenen keren gezien en het doet me weinig.
Sararje, heb je het filmpje gezien of tenminste begrepen wat Devious er bij schreef? Zo ja, dan begrijp ook jij wat ik bedoel (blijkbaar niet) zeker als je de volgende zin van Alexe leest:
Sommige mensen vinden me nu een wrede sadist, maar vlees eten en bont gebruiken zie ik als iets natuurlijks.
Alexe begrijpt dat hij/zij er een onpopulaire houding op na houdt tenopzichte van de houding van de gemiddelde mens. Toch schrijft hij/zij het volgende:
Wat ik wel schokkend vind, is dat ze die beestjes zo lang onnodig laten lijden. Dan worden ze vermoord, en dan ook nog eens langzaam en pijnlijk, net als bij stierenvechten.
Deze tekst is tegenstrijdig met de de houding tegenover het filmpje. Wat Alexe schreef heeft niets te maken met de manier waarop wordt gedood maar alles met de vreemde (misschien) harteloze denkwijze van Alexe. Waarom hij/zij dan stierenvechten wel erg vindt is mij een raadsel.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy