Jagang schreef:vegan-revolution schreef:Jagang schreef:Als we ooit criminelen nodig hebben tegen andere mogelijke criminelen, ben ik het land al uit.
Als je dan tenminste überhaupt nog een kant uit kan. Je weet immers niet van tevoren wat er zich dan ondertussen in de rest van de wereld afspeelt of heeft afgespeeld.
Ben je nou principieel, of een opportunist?
Ik weet niet of je vindt dat je er wat aan hebt, maar dit is mijn antwoord:
Ik ben beide.
Ik ben principieel, maar ik kan mij voorstellen dat er situaties ontstaan waarbij ik moet kiezen tussen de minste van de "kwaden". Er zijn immers criminelen en criminelen. Iemand die door het rode stoplicht rijdt is ook een crimineel. Dus liever de vrede en vrijheid bewaren
als het kàn en als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. En dat kan betekenen dat ik mij gedwongen kan voelen mij aan te sluiten bij een groepering die er bedenkelijke normen op na houdt teneinde een groepering te bestrijden waarbinnen moord en strijd de
enige norm is en die er verreweg veel bedenkelijker normen op na houdt. Op het moment dat zo'n groepering overwonnen is zal ik uiteraard mijn pijlen weer richten op de bedenkelijke normen van de groepering waarbij ik mij aansloot. Het is praktisch gezien niet altijd mogelijk om kwade krachten te bestrijden met mensen die er principieel voor 100% precies zo over denken als jijzelf. Het is net zoiets als de mensen die in WOII samen met de VS tegen het Nazisme vochten, maar die na WOII hun kritiek op de VS niet onder stoelen of banken staken.