Roken
Moderator: Moderators
Re: Roken
[quote="JohanT"]Quoten wordt ondoenlijk ingewikkeld (De beste rookvrije wensen overigens!), maar ik lees de getuigenissen van van een "goed" gelovige.
Je probeert aan ieder argument een positieve draai te geven welke roken toch min of meer acceptabel maakt. En het spijt me, maar roken is onnatuurlijk, verslavend en werkelijk nergens GOED voor.
Begrijp me goed. Ik drink graag een biertje maar zal nooit durven beweren dat alcohol goed voor je is. het is GIF waarmee het lichaam niet goed raad weet. Ik durf wel te beweren dat IK het lekker vind, maar ik ga geen drogredenen verzinnen om op zijn tijd mijn biertje te nuttigen.
Wat ik veelal de verstokte roker vraag: "Stel je voor dat IK evenveel en even vaak drink als jij rookt? Dat betekent dat ik ieder half uur/3 kwartier een pilsje moet pakken... Heb ik dan een probleem of een groot probleem? "Maar!!! het ontspant me....Ik heb een drukke baan, veel verantwoordelijkheden etc etc"....
kan niet he?!
Ik vind roken derhalve maatschappelijk onacceptabel geworden. het dient slechts ter vulling van de schatkist. Meer voordelen zitten er niet aan.
Je probeert aan ieder argument een positieve draai te geven welke roken toch min of meer acceptabel maakt. En het spijt me, maar roken is onnatuurlijk, verslavend en werkelijk nergens GOED voor.
Begrijp me goed. Ik drink graag een biertje maar zal nooit durven beweren dat alcohol goed voor je is. het is GIF waarmee het lichaam niet goed raad weet. Ik durf wel te beweren dat IK het lekker vind, maar ik ga geen drogredenen verzinnen om op zijn tijd mijn biertje te nuttigen.
Wat ik veelal de verstokte roker vraag: "Stel je voor dat IK evenveel en even vaak drink als jij rookt? Dat betekent dat ik ieder half uur/3 kwartier een pilsje moet pakken... Heb ik dan een probleem of een groot probleem? "Maar!!! het ontspant me....Ik heb een drukke baan, veel verantwoordelijkheden etc etc"....
kan niet he?!
Ik vind roken derhalve maatschappelijk onacceptabel geworden. het dient slechts ter vulling van de schatkist. Meer voordelen zitten er niet aan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nu je het toch over alcohol hebt.
Een groot nadeel van verbod op roken in horeca gelegenheden, is, dat het in vele landen geleid heeft tot meer horeca bezoekers en een omzetstijging bij cafés en restaurants. De cijfers voor Nederland ken ik nog niet. Maar de tendens in andere landen is, dat rokers niet wegblijven, maar dat nu ook meer niet-rokers naar het café gaan.
Natuurlijk is zo'n rookverbod in de horeca prettig voor (de omzet van) de uitbater, maar voor de volksgezondheid, door de toename van alcohol consumptie, weer minder gunstig.
Een groot nadeel van verbod op roken in horeca gelegenheden, is, dat het in vele landen geleid heeft tot meer horeca bezoekers en een omzetstijging bij cafés en restaurants. De cijfers voor Nederland ken ik nog niet. Maar de tendens in andere landen is, dat rokers niet wegblijven, maar dat nu ook meer niet-rokers naar het café gaan.
Natuurlijk is zo'n rookverbod in de horeca prettig voor (de omzet van) de uitbater, maar voor de volksgezondheid, door de toename van alcohol consumptie, weer minder gunstig.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Mag ik effe off-topic gaan? Wat vinden jullie hiervan: Stel, iemand heeft een verslaving (zoals alcohol drinken, eten, roken o.i.d.), en hij zoekt daarvoor geen hulp. En hij wordt ziek. Zou het dan redelijk zijn om hem/haar zelf voor de (ziekenhuis)kosten op te laten draaien? Of zou dat niet eerlijk zijn?
Op deze vraag kwam ik, toen er toevallig een nieuwsbericht over roken op internet stond.
Op deze vraag kwam ik, toen er toevallig een nieuwsbericht over roken op internet stond.
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
-
- Banned
oneerlijk omdat dit het solidariteitsprincipe ondergraaftLucy schreef:Mag ik effe off-topic gaan? Wat vinden jullie hiervan: Stel, iemand heeft een verslaving (zoals alcohol drinken, eten, roken o.i.d.), en hij zoekt daarvoor geen hulp. En hij wordt ziek. Zou het dan redelijk zijn om hem/haar zelf voor de (ziekenhuis)kosten op te laten draaien? Of zou dat niet eerlijk zijn?.
bij iedereen kun je wel redenen verzinnen om hem voor zijn eigen gezondheidskosten te laten opdraaien
in europa hebben we nu eenmaal een ongezonde levensstijl.
Ja, daar zit geloof ik wel wat in.appelfflap schreef:oneerlijk omdat dit het solidariteitsprincipe ondergraaftLucy schreef:Mag ik effe off-topic gaan? Wat vinden jullie hiervan: Stel, iemand heeft een verslaving (zoals alcohol drinken, eten, roken o.i.d.), en hij zoekt daarvoor geen hulp. En hij wordt ziek. Zou het dan redelijk zijn om hem/haar zelf voor de (ziekenhuis)kosten op te laten draaien? Of zou dat niet eerlijk zijn?.
bij iedereen kun je wel redenen verzinnen om hem voor zijn eigen gezondheidskosten te laten opdraaien
in europa hebben we nu eenmaal een ongezonde levensstijl.
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
Ik vind je hier volslagen normaal en reëel .... en nu breng je nog niet eens het ongezondheidseffect voor de omstanders op ....appelfflap schreef:het is een verslaving.Krautsjo schreef:[ Ik vind het eerlijk gezegd bedenkelijk dat een verslaving empathie in de weg zit en dat tabaksrook bij mensen tot zoveel egocentrisme leidt.
punt is dat je ook eerst zelf moet beseffen dat je overlast veroorzaakt. de doorsnee verslaafde heeft er geen benul van hoe hard sigaretten stinken omdat zijn reukorgaan totaal verknoeid is.
de roker zijn gezondheid interesseert me weinig, maar als ik op een terras iets ga eten hou ik nu eenmaal niet van de rokersstank vh tafeltje naast mij. zit ik 's avonds op mijn terras is de weedreuk vd buurjongen onaangenaam. ben ik de onverdraagzame?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Vandaag nog een leuke ingezonden brief in de krant over roken, gezondheidsschade en accijns.
Dat de regering m.a.w. ZWAAR hypocriet bezig is!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ze weet dat het kanker veroorzaakt, ze verbiedt het overal, laat waarschuwingen op pakjes zetten, ontmoedigt zich een ongeluk, maar...zal het nooit verbieden omdat er 57% tax op zit. Jaarlijks verdient de Nederlandse staat ruim 2,5 miljard euro aan de nicotineverslaving van haar burgers. Indonesie is wat dat betreft eerlijker. Deze regering roept de bevolking op om maar meer te gaan roken. De schatkist wordt er voor zo'n 90% gevuld met tabakaccijns.Fish schreef:Hoezo?dikkemick schreef:V
De Nederlandse regering is m.a.w. tegen roken maar smikkelt natuurlijk van de accijns inkomsten. Ik noem dat hypocriet.
Het wordt daarom de hoogste tijd voor zuurstofbelasting en CO2 tax. Want ook op ademen kan tax geheven worden. Creatief genoeg in Den Haag. Zonne-tax hakt er in dit land niet echt in.
http://www.youtube.com/watch?v=YLH3rvUHxwo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=C7oYljbqWmY" onclick="window.open(this.href);return false;
Einstein/Mick
Einstein/Mick
2.5 miljard op meer dan 120 miljard belasting inkomsten is natuurlijk geen 90%.dikkemick schreef:Ze weet dat het kanker veroorzaakt, ze verbiedt het overal, laat waarschuwingen op pakjes zetten, ontmoedigt zich een ongeluk, maar...zal het nooit verbieden omdat er 57% tax op zit. Jaarlijks verdient de Nederlandse staat ruim 2,5 miljard euro aan de nicotineverslaving van haar burgers. Indonesie is wat dat betreft eerlijker. Deze regering roept de bevolking op om maar meer te gaan roken. De schatkist wordt er voor zo'n 90% gevuld met tabakaccijns.Fish schreef:Hoezo?dikkemick schreef:V
De Nederlandse regering is m.a.w. tegen roken maar smikkelt natuurlijk van de accijns inkomsten. Ik noem dat hypocriet.
Het wordt daarom de hoogste tijd voor zuurstofbelasting en CO2 tax. Want ook op ademen kan tax geheven worden. Creatief genoeg in Den Haag. Zonne-tax hakt er in dit land niet echt in.
En wat wil je dan, dat er geen belasting op tabak meer geheven wordt?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Al vertienvoudigen ze de tabaktax! Maar roep als regering niet dat je je burgers wilt beschermen door roken zwaar te ontmoedigen terwijl je donders goed weet dat die verslaafde burger toch wel blijft roken als je de accijnsverhogingen gefaseerd invoert. Want ik denk echt dat de regering niet graag zou zien dat Nederland massaal stopt met roken. Dat gaat nl. heel veel geld kosten! Geen tabakaccijns meer en mensen worden naar alle waarschijnlijkheid ouder. En ook DAT kost de maatschappij veel geld. Ze zitten m.i. dus in een spagaat.Fish schreef:
Dat was Indonesie.2.5 miljard op meer dan 120 miljard belasting inkomsten is natuurlijk geen 90%.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Banned
het is natuurlijk een hypocriet verhaal, maar dat verhaal is al zo oud als de straat.Fish schreef:[
2.5 miljard op meer dan 120 miljard belasting inkomsten is natuurlijk geen 90%.
volgens deze logica kun je perfect cocaïne en heroïne legaliseren en er taks op heffen.
Groot gelijk en ik heb erg gelachen met deze komediant, kende hem niet maar lekker Haags.lost and not found yet! schreef:Ik vermaak me hier, en steek er, voor mijn eigen plezier, op m'n eigen balkon, nog eentje aan! Kortom, laat mij lekker genieten als niemand er last van heeft!![]()
Ps, deze hele discussie is een herhaling van zetten die op het hele internet gevoerd wordt! Ik ben er klaar mee, en blijf gewoon roken! Duidelijk? En als die mensen die op een terras zitten last hebben van rokers? Dan gaan ze toch lekker binnen zitten?! Dat heeft de anti rook lobby al voor elkaar gekregen? En waar wil de anti rook lobby eigenlijk naar toe? Ooit naar het financiële plaatje gekeken?
Buiten dat: heel oud, maar in deze discussie leuk en toch ook wel actueel!
http://m.youtube.com/watch?v=AA670fgXXYU" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
Lach ze!
Verder zijn rokers gezellig en praten met iedereen.
Sinds er geen rook coupe meer is, zit iedereen zwijgend naar hun Ipad of Iphone te staren en het is doodstil.
Mijn leukste momenten waren in de rokers coupe in de intercity en iedere 30 minuten veranderden het publiek. Waar praat men op vliegvelden! In de smokers lounge, niet in de wacht hal, daar ook weer, iedereen is bezig met cyber dingen en niemand communiceert. In Dubai roken Arabieren in lange jurken naast Engelse meisjes in mini rokken. Iedereen vraagt waar je vandaan komt en waar je naar toegaat.

En hier de nachtmerrie om oud te worden.
"Life is not a journey to the grave with the
intention of arriving safely in a pretty and well preserved body,
but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out,
and loudly proclaiming -- WOW-- What a Ride!"
“We are star stuff which has taken its destiny into its own hands.”
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Dan moet dit ook gelden voor sporters want fanatiek sporten is zeer ongezond.Lucy schreef:Mag ik effe off-topic gaan? Wat vinden jullie hiervan: Stel, iemand heeft een verslaving (zoals alcohol drinken, eten, roken o.i.d.), en hij zoekt daarvoor geen hulp. En hij wordt ziek. Zou het dan redelijk zijn om hem/haar zelf voor de (ziekenhuis)kosten op te laten draaien? Of zou dat niet eerlijk zijn?
Of voor motorrijders, die vaker ongelukken hebben met lichamelijk letsel dan autorijders.
Gezond leven is ook een verslaving en mensen die constant bezig zijn met "gezondheid" zijn geestelijk ziek.
Maar de laatste zijn ziek gemaakt door de overheid en hun belachelijke uitspraken en wetten.
“We are star stuff which has taken its destiny into its own hands.”
― Carl Sagan, Cosmos
― Carl Sagan, Cosmos
Zelden zoveel drogredenaties achter elkaar gelezen m.b.t. roken. Wees eerlijk naar jezelf en zoek geen redenen om roken goed te praten.Alicia schreef:
Verder zijn rokers gezellig en praten met iedereen.
Sinds er geen rook coupe meer is, zit iedereen zwijgend naar hun Ipad of Iphone te staren en het is doodstil.
Mijn leukste momenten waren in de rokers coupe in de intercity en iedere 30 minuten veranderden het publiek. Waar praat men op vliegvelden! In de smokers lounge, niet in de wacht hal, daar ook weer, iedereen is bezig met cyber dingen en niemand communiceert. In Dubai roken Arabieren in lange jurken naast Engelse meisjes in mini rokken. Iedereen vraagt waar je vandaan komt en waar je naar toegaat.
Dat iemand het lekker vind (hetgeen ik serieus betwijfel) is prima, maar dat het gezellig is, spreek ik keihard tegen. Gezellig, die leraar voor de klas, die ieder kwartier zo'n stokje gebruikt.
Gezellig ook als je lekker zit te eten en naast je steekt iemand zo'n bolknak op. Nog gezelliger was het in openbare gelegenheden waar de astmapatient zich nooit kon laten zien. Zwangere vrouwen...PRACHTIG als ze roken! De gezelligheid straalt er vanaf.
Nee, roken is een verslaving waarbij de verslaafde er van alles bijhaalt om zijn of haar verslaving goed te praten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick