God stond bij de schepping volgens jou dus voor de keuze de mens een vrije wil te geven of niet.Prief schreef: Ik zie het zo: De mens heeft een vrije wil van Hem gekregen, dus een wil die vrij is van de wil van God. Hij heeft overigens totale controle over die vrije wil, als Hij zou willen zou Hij die vrije wil direct onderdanig kunnen maken maar Hij heeft het niet zo gewild. Weet je waarom? Omdat Hij God is, Hij schept wat Hij wil, daarom is Hij God.
Dus die ene God die jou jouw wil heeft gegeven verlangt (dus geen bevel) van die wil dat die zich onderwerpt aan Zijn wil. Nogmaals als Hij zou willen zou hij jou wil direct onderdanig kunnen maken daar is Hij immers God voor maar Hij koos er voor om jouw wil een vrije wil te geven want Hij is immers God. Hij schept wat Hij wil, Hij schept gehoorzame willen, vrije willen, niet-gehoorzame willen, en willen waar ik geen weet van heb, en zo heeft Hij het gewild.
Is dit nog steeds niet almachtig volgens jou en waarom niet?........?
Zonder vrije wil waren wij volmaakt gebleven, altijd een paradijs op aarde, wij gelukkig maar waarschijnlijk te saai voor God, allemaal robots die keurig in het gareel liepen en de slang de slang lieten. Dus koos Hij voor de vrije wil, leven in de brouwerij. Men zegt dat God alwetend is, wat ik me moeilijk kan voorstellen van iemand maar als dat klopt wist Hij dat dat fout zou lopen. Desondanks koos Hij er toch voor. Wel had Hij volgens de kerk een reddingsplan achter de hand, zijn Zoon. Maar met die keuze accepteerde Hij evengoed wel alle ellende die door de zonde in de wereld zou komen, hongersnoden en afslachtingen nam Hij allemaal voor lief om maar te zwijgen over alle ongelovigen die voor eeuwig naar de hel zouden gaan (al zijn de christenen over dat bestaan verdeeld). Ik denk dat menig mens voor robots in een vreedzame samenleving zou hebben gekozen of het hele scheppingsavontuur achterwege zou hebben gelaten. Hoe kan jij voor de beslissingen van zo iemand respect hebben, gesteld dat die God echt zou bestaan wat ik om meerdere redenen niet geloof?