Wat in de Koran staat is de waarheid!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

writer
Bevlogen

Re: Wat in de Koran staat is de waarheid!

Bericht door writer »

Prief schreef: Ik zie het zo: De mens heeft een vrije wil van Hem gekregen, dus een wil die vrij is van de wil van God. Hij heeft overigens totale controle over die vrije wil, als Hij zou willen zou Hij die vrije wil direct onderdanig kunnen maken maar Hij heeft het niet zo gewild. Weet je waarom? Omdat Hij God is, Hij schept wat Hij wil, daarom is Hij God.
Dus die ene God die jou jouw wil heeft gegeven verlangt (dus geen bevel) van die wil dat die zich onderwerpt aan Zijn wil. Nogmaals als Hij zou willen zou hij jou wil direct onderdanig kunnen maken daar is Hij immers God voor maar Hij koos er voor om jouw wil een vrije wil te geven want Hij is immers God. Hij schept wat Hij wil, Hij schept gehoorzame willen, vrije willen, niet-gehoorzame willen, en willen waar ik geen weet van heb, en zo heeft Hij het gewild.
Is dit nog steeds niet almachtig volgens jou en waarom niet?........?
God stond bij de schepping volgens jou dus voor de keuze de mens een vrije wil te geven of niet.
Zonder vrije wil waren wij volmaakt gebleven, altijd een paradijs op aarde, wij gelukkig maar waarschijnlijk te saai voor God, allemaal robots die keurig in het gareel liepen en de slang de slang lieten. Dus koos Hij voor de vrije wil, leven in de brouwerij. Men zegt dat God alwetend is, wat ik me moeilijk kan voorstellen van iemand maar als dat klopt wist Hij dat dat fout zou lopen. Desondanks koos Hij er toch voor. Wel had Hij volgens de kerk een reddingsplan achter de hand, zijn Zoon. Maar met die keuze accepteerde Hij evengoed wel alle ellende die door de zonde in de wereld zou komen, hongersnoden en afslachtingen nam Hij allemaal voor lief om maar te zwijgen over alle ongelovigen die voor eeuwig naar de hel zouden gaan (al zijn de christenen over dat bestaan verdeeld). Ik denk dat menig mens voor robots in een vreedzame samenleving zou hebben gekozen of het hele scheppingsavontuur achterwege zou hebben gelaten. Hoe kan jij voor de beslissingen van zo iemand respect hebben, gesteld dat die God echt zou bestaan wat ik om meerdere redenen niet geloof?
NB: Doe wel en zie niet om.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

In de islam wordt ook uitgegaan van een vrije wil. Er zijn verzen, waaruit je dat kunt concluderen.
76:
29. Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt.
30. En gij zult niets anders willen dan hetgeen Allah wil. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alwijs.
31. Hij laat tot Zijn barmhartigheid ingaan wie Hij wil, en voor de onrechtvaardigen heeft Hij een pijnlijke straf bereid.

Maar wat moeten we dan met de tafsir van het vers hierboven: (Yet ye will not) good or evil, faith or disbelief, (unless Allah willeth) that you will it. (Lo! Allah is Knower) of what you will whether it is good or evil, (Wise) He decreed that you do not will anything of good or evil except that which He wills.

En wat moeten we dan met een vers als:
13:
27. En degenen die niet geloven, zeggen: "Waarom is hem (de profeet) geen teken van zijn Heer nedergezonden?" Zeg: "Allah laat diegene dwalen die Hij wil en leidt tot Zichzelf degene die zich bekeert."

Ergens rammelt het volgens mij. Maar misschien kan iemand anders er zijn licht over laten schijnen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

Fish schreef:Ik begrijp dat je niet op elke reactie kan reageren,maar ik ben toch zo vrij even terug te komen op mijn post, misschien heb je hem gewoon over het hoofd gezien.
Fish schreef:
Prief schreef:En ja ik sta open voor objectieve gegronde conversaties maar ik sta niet open voor speculaties als feiten gepresenteerd krijgen en dan er mee geconfronteerd te worden. Lijkt mij redelijk of niet?
Ja, lijkt mij ook redelijk. Nu ben ik geen kenner van de Koran, maar toch.... Zoals je wel zal weten spreekt de Koran vaak over Jezus (Isa genoemd) en zijn Moeder Maria (Marjam genoemd). De Koran benoemt ook de vader van Maria. Zijn naam zou zijn: Imran.
Dit is fout, dat moet zijn Jozef er is echter wel een Imran in de bijbel die ook nog eens een dochter had die Maria (Marjam) genoemd werd.
Ik denk dat Mohamed hier twee verhalen uit de bijbel door elkaar haalde, wat denk jij?
Oh sorry die heb ik over het hoofd gezien.
Ik denk dat je De Koran los van De Bijbel moet lezen. Als je De Koran tegen de "waarheden" van andere boeken legt dan zal je inderdaad veel tegenstrijdigheden tegen komen.
Ik ben trouwens ook geen kenner van De Bijbel maar ik dacht dat in De Bijbel Jozef niet de vader van Maria was maar haar partner. Maar nogmaals ik ben totaal geen Bijbelkenner heb alleen enkele paragrafen gelezen en wat ik me nog meen te herinneren van vroeger op de basisschool.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

Labyrint schreef:
Prief schreef:We hebben het niet hier niet over God maar over zwarte gaten en volgens jou zijn ze waarneembaar.
Ja en ik ga dat niet herhalen. Eigenlijk ook omdat ik jou verder niet zo boeiend meer vind om mee te praten qua intelligentie. (Of je bewust dom houden). Dat bij te sturen en te stimuleren voor zover dat dan mogelijk is, was/is ook een beetje de taak van jouw ouders, en de school waar je op zit/zat. Niet die van mij.
ok
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Prief schreef:
Labyrint schreef:
Prief schreef:We hebben het niet hier niet over God maar over zwarte gaten en volgens jou zijn ze waarneembaar.
Ja en ik ga dat niet herhalen. Eigenlijk ook omdat ik jou verder niet zo boeiend meer vind om mee te praten qua intelligentie. (Of je bewust dom houden). Dat bij te sturen en te stimuleren voor zover dat dan mogelijk is, was/is ook een beetje de taak van jouw ouders, en de school waar je op zit/zat. Niet die van mij.
ok
Ik sluit me daar graag bij aan.
Tegen zoveel (moedwillige) achterlijkheid is geen kruid gewassen, zonde van de tijd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

Henry II schreef:
Prief schreef:De reden daarvoor is dat het overeenkomt met mijn wereldbeeld en dat de auteur van De Koran iemand moet zijn met ongekende intelligentie of ik moet zo dom zijn dat ik het het zo geweldig vind, hoe dan ook voor mij is het een goudmijn.
Je schrijft dat de auteur van de Koran iemand moet zijn met ongekende intelligentie of dat je er enorm in bent gestonken. Dat is ook precies de reden dat ik verwees naar het boek van Mormon. Van dit boek wordt door de gelovigen van de 'Church of Latter Day Saints' precies hetzelfde gezegd. Deze kerk kent miljoenen aanhangers (niet alleen in Utah) die allemaal geloven dat de schrijver ongekend intelligent was en dit boek als openbaring heeft gekregen van God via een engel. Het grote verschil is alleen dat van dit boek bewijsbaar is dat het totaal verzonnen is door de schrijver, inclusief de vertaalfouten uit de King James bijbelvertaling die hij gebruikte. Echter, voor de gelovigen van die kerk heeft het grote waarde, omdat het overeenkomt met hun wereldbeeld. Objectief gezien zijn er dus grote parallellen met de Koran te maken. De vraag is dus eigenlijk heel eenvoudig. Jij stelt zelf 'de auteur van de Koran is ongekend intelligent of ik moet zo dom zijn dat ik het zo geweldig vind' Waarmee je verwijst naar de vermeende goddelijke inspiratie van het boek, neem ik aan. Gezien de vele voorbeelden van heilige boeken die mensen al eeuwenlang om de tuin hebben geleid en waarvan de Koran er één onder vele is, kan ik niet anders concluderen dan dat je waarschijnlijk inderdaad "dom bent dat je het zo geweldig vindt."
Dank je voor de uitleg.
Dus als ik het goed heb begrepen dan is het grote verschil met De Koran dat van dit boek bewezen is dat het verzonnen is en vol fouten zit en van De Koran dus niet.
Wat moet dan mijn reden zijn om er niet in te geloven?
Maar afgezien daarvan kunnen delen van elk boek, heilig verklaard of niet, eeuwigheidswaarde hebben en een goudmijn zijn. Ik zou mij alleen niet beperken tot één boek, maar juist doorgaan met zoeken, omdat je in feite al wel weet dat niet alleen de Koran waarheid bevat. Het komt alleen 'toevallig' overeen met jouw wereldbeeld.
Oh dat doe ik ook niet, ik heb meerdere boeken gelezen en heb nog veel meer op mijn to read lijst staan.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Prief schreef:Ik denk dat je De Koran los van De Bijbel moet lezen. Als je De Koran tegen de "waarheden" van andere boeken legt dan zal je inderdaad veel tegenstrijdigheden tegen komen.
Ik ben trouwens ook geen kenner van De Bijbel maar ik dacht dat in De Bijbel Jozef niet de vader van Maria was maar haar partner. Maar nogmaals ik ben totaal geen Bijbelkenner heb alleen enkele paragrafen gelezen en wat ik me nog meen te herinneren van vroeger op de basisschool.
Dit is het probleem, Bijbel/Koran:
Waarschijnlijk ziet u reeds waar Mohammad zijn enorme plagiaat-blunder heeft gemaakt: hij heeft, van de vele Christenen en/of Joden die in zijn leefgebied woonden, kennelijk gehoord (hij kon niet lezen) dat de vader van Maria Imran heette. Hij ging er schijnbaar vanuit dat hiermee de bekendste Maria werd bedoeld, die de moeder van Jezus was. Echter, Maria, de dochter van Imran, leefde zo'n 1400 jaar vóór Jezus en was de zuster van Mozes en Aaron, volgens de Bijbel. De Koran impliceert, zoals u zult lezen, dat de moeder van Jezus de zus van Mozes was. Het is niet ondenkbaar dat Mohammad de informatie, waaruit zijn latere fout voortkwam, kreeg van zijn Katholieke eerste vrouw: Khadija bint Khuwaylid, maar dat terzijde.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... -kopie-is/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb niet verwachting dat het iets veranderd aan jouw overtuiging, maar sommige meelezers zal het misschien tot denken zetten. Net als jij denk ik dat de Bijbel niet op waarheid berust, met dit verschil dat ik dat ook van de Koran denk.:wink:

PS: Denk je ook niet Prief dat jij, als je in India geboren was in een Hindoe gezin, je nu gewoon Hindoe geweest was en dat je dat geloof nu met verve aan het verdedigen was?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Prief schreef:
Dank je voor de uitleg.
Dus als ik het goed heb begrepen dan is het grote verschil met De Koran dat van dit boek bewezen is dat het verzonnen is en vol fouten zit en van De Koran dus niet.
Wat moet dan mijn reden zijn om er niet in te geloven?
Waar heb je het hier over? De post van HenryII niet goed gelezen, of is het verkeerd aan je uitgelegt? Ben benieuwd! Dus de Koran staat vol fouten en de Koran niet?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Prief, zou je een stief kwartiertje van je tijd willen opofferen en deze filmpjes willen bekijken? Wat betreft water heb ik nog geen antwoord van je mogen krijgen en ook AL die aanwijzingen welke pleiten voor de juistheid van jouw God ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Part 1: This presentation highlights 18 major errors (scientific and historical) in the Quran. This proves that the Quran is a false book, Mohammad is a false prophet, Allah is a false god, and Islam is a false religion.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En nog een prachtige site waar de moslim uren zoet mee kan zijn!

http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

1 Voorbeeld:
(2:6-7) "As for the Disbelievers, Whether thou warn them or thou warn them not it is all one for them; they believe not. Allah hath sealed their hearing and their hearts, and on their eyes there is a covering. Theirs will be an awful doom."
Don't bother warning the disbelievers. Allah has made it impossible for them to believe so that he can torture them forever after they die.

1. Who leads disbelievers astray?
2. Does Allah lead people astray?
3. Is Allah kind and merciful?
4. Doom in the Quran

1. Allah of Iblis? Afhankelijk van het ver welke je erbij pakt. http://skepticsannotatedbible.com/quran ... stray.html" onclick="window.open(this.href);return false;

2. Ja en nee, afhankelijk van de passage. http://skepticsannotatedbible.com/quran ... stray.html" onclick="window.open(this.href);return false;

3. Ja (6X), Nee (ook 6X): http://skepticsannotatedbible.com/quran ... ciful.html" onclick="window.open(this.href);return false;

4. Komt slecht 221X voor in dit heilige boek. Hier de waslijst: http://skepticsannotatedbible.com/quran ... /doom.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kun je dit boek dan als waarheid zien?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Schiet me toch nog 1 vraag voor Prief te binnen.

In welk moslim-land zou jij met je vrouw en kinderen willen wonen?

Afghanistan, Iran, Jemen, Jordanië, Saoedi-Arabië, de Indonesische autonome provincie Atjeh,Brunei, Egypte, Irak, Koeweit, Libanon, Libië, Maldiven, Maleisië, Mauritanië, Nigeria, Oman, Pakistan, Qatar, Soedan, Somalië, Syrië of Tunesië?
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

De verdelingsregels van de erfenis zin toch wel het mooiste bewijs dat er iemand een steekje heeft laten vallen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Waar of niet-waar:
S2-282:
En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken.

Waarom 2 vrouwen voor 1 man:
Allaah has commanded the testimony of two women so as to be sure that they remember, because the mind and memory of two women takes the place of the mind and memory of one man. (See I’laam al-Muwaqqa’een, part 1, p. 75).

Hoe weten we dat. Zoals bekend staat in de Koran wetenschap, die destijds niet begrepen werd maar nu pas bekend is:
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat de hersenen van mannen perfecter zijn dan die van vrouwen.
Scientific and specialized studies have shown that men’s minds are more perfect than those of women, and reality and experience bear witness to that.

Nu zijn er wel vrouwen die betere hersenen hebben dan sommige mannen, maar dat zijn hoge uitzonderingen.
We zien echter wel, dat in typische vrouwenberoepen ook mannen werkzaam zijn (er zijn immers koks, kleermakers, obstetrici), die op veel hoger niveau functioneren dan vrouwen.

Waaruit weer blijkt hoe wijs en vooruitstrevend de Koran was en is.

Voor wie meer wil weten: http://islamqa.info/en/20051" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Vilaine schreef:Waaruit weer blijkt hoe wijs en vooruitstrevend de Koran was en is
Met de beste wil van de wereld kan ik met dit soort achterlijkheid anno 2015 echt niets meer.
Ik ben er niet eens meer geschokt door, ik kan er alleen nog maar mijn schouders voor ophalen en vervolgens teksten lezen die wel de moeite waard zijn.
Wat een in en in trieste en arrogante leefwereld is het geloof toch.
Mannen die meer perfecte hersenen hebben dan vrouwen ..... :shock: [-X #-o
Het woord debiel komt in me op, maar daarmee zou ik de debiellen op deze wereld ernstig beledigen, door ze vergelijken met gelovigen als de bijbel en koran-idioten.
Want bijbel en koran-gelovigen hebben toch wel een hersenbeschadiging waarbij alle andere hersenproblemen in het niet vallen.

Hier kan alleen nog maar medelijden op zijn plaats zijn, en een motivatie om te zorgen dat dit soort achterlijk gedachtegoed NOOIT MEER een voet aan de grond zal krijgen, en dat het verre gehouden moet worden van kinderbreinen!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Vilaine schreef:because the mind and memory of two women takes the place of the mind and memory of one man. (See I’laam al-Muwaqqa’een, part 1, p. 75). [/i]
Het geheugen van mijn vrouw is tien keer beter dan het mijne. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie